:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Eifel moto vakantie

Ga naar beneden 
+6
raoul
biker
w_boelen
BonniePhil
MotorFreek
LizSTripleR
10 plaatsers
AuteurBericht
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

Eifel moto vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Eifel moto vakantie   Eifel moto vakantie Icon_minitimevr 30 jul 2010, 22:29

We waren er, nog eens op de moto's – maar deze keer alles was door ondertekende gepakt en gezet op de stalen rossen, en niks is gevallen! Een klein stuk snelweg om te beginnen, alleen maar om in Rochefort te komen, eerste stuk van de Belgische Ardennen op ons beginnende rit. Ineens hubby moest vreemd kijken tegen de vent die helemaal rond zijn moto liep – terwijl dat Marc nog erop zat ....... eindelijke kwam het er uit ... “zijn de Brembo's origineel daarop?” - dat is de punchline van de vakantie geworden – als iemand begon te veel in details te gaan “Origineel Brembo's dus?”

Een van de uitzichten als we in Duitsland kwamen:
Eifel moto vakantie Stblueyellowfields1

De opmerkelikste detail als we Duitsland naderden was de kwaliteit van het wegdek – gewoon 'n stuk beter dan hier – waarom kunnen wij niet zo efficiënt als Duitsers zijn? Zelfs eenbaanswegen in “the middle of nowhere” zijn goed gemaakt – ongelooflijk! Trouwens, het enige slechte stuk was het wegje rond de hotel om aan de garages te raken – maar we waren dat snel gewoon. Hotel uiteraard comfortabel en alles kant en klaar voor de uitgeputte motorijders die binnen kwamen elke dag! Mijn duits is echt niet goed, dus op 'n zeker moment was Marc in twee geplooid met lachen toen dat ik echt hoffelijk “Ja, danke” antwoorde toen dat de ober wilde weten als ons forel moest gefilleerd worden of niet – natuurlijk had ik niet goed begrepen – vanaf dat moment stopte ik te antwoorden :-(

Rijden in de Eifel is echt leuk, wisselend tussen haarspel bochtjes, en grote slingerende bochten door valleien, waaronder de Mozel:
Eifel moto vakantie MoselSpSt

Om aan de Mozel te rijden moet je toch door kilometers bochten rijden, en dan soms verschillende keren – overbodig? Lol!!!
Eifel moto vakantie Lizbend12
Eifel moto vakantie Lizbend11
Eifel moto vakantie Lizphotobend
Ik heb wel aan geboden foto's van de Speed te nemen, maar geen zin – shrug???

Minder te tellen dan over onze franse roadtrip, maar alleen door het feit dat rond te rijden in de zelfde regio is wel leuk, maar minder opvallend op 'n toeristisch vlak ... maar, we hebben wel vreemde dingen gezien – gesloten cafe toen dat ik zoveel dorst had:
Eifel moto vakantie Eifelbikerscafe3

en dan nog – véél kastelen in de regio, enkele heel mooi:
Eifel moto vakantie Eifelcastle2

Enkele zullen vragen waarom we niet naar het Mecca van de motorijders in de regio geweest zijn – de Nürburgring: ahwel,we zijn daar kortbij gerden, maar het idee om rond te rijden tusssen mensen die het ding kennen zoals hun achterzak en dan als gekken zouden voorbijsteken, is geen aantrekkelijk idee volgens mij – daarom dus!

Samenvattend 'n héél leuke moto vakantie streek, en duitsers waren toch vriendelijker dan Luxemburgers! De vulcanische aard van de Eifel met zo'n vreemde meren – perfecte, cirkel panaroma als je in het midden zwemt, maar geen rivierien in of uitlopend – strange!! Om terug te komen zijn we naar Trier geweest, speciaal voor de moto kledij winkels minder duur dan hier– dus mijn laatste, oh zo aantrekkelijke broek geeft dit als resultaat – alleen maar als je stopt met rijden, natuurlijk!:
Eifel moto vakantie Lizelegancerare
Terug naar boven Ga naar beneden
MotorFreek
Senior member
Senior member
MotorFreek


Aantal berichten : 882

Eifel moto vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eifel moto vakantie   Eifel moto vakantie Icon_minitimevr 30 jul 2010, 22:54

Mooi verhaal en prachtig geïllustreerd. Eifel moto vakantie 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
BonniePhil
Member
Member
BonniePhil


Aantal berichten : 241
Leeftijd : 69
Woonplaats : Hoevenen

Eifel moto vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eifel moto vakantie   Eifel moto vakantie Icon_minitimevr 30 jul 2010, 23:00

Ferme knieen Liz.
Trier, daar ga ik morgen naar toe. Ik zit nu nog in Freiburg. Overmorgen terug thuis van een toer van acht dagen . Foto's komen nog. Niet zo'n mooie als die van jouw, ik ben maar een foto leek.
Terug naar boven Ga naar beneden
w_boelen
Senior member
Senior member
w_boelen


Aantal berichten : 624
Leeftijd : 49
Woonplaats : Rijkhoven

Eifel moto vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eifel moto vakantie   Eifel moto vakantie Icon_minitimeza 31 jul 2010, 00:15

Wat een knappe foto's Liz !!!
Thumbs upThumbs upThumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Eifel moto vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eifel moto vakantie   Eifel moto vakantie Icon_minitimeza 31 jul 2010, 00:27

I like the Eifel !

Eifel moto vakantie Dscn0695oa
Terug naar boven Ga naar beneden
biker
Member
Member
biker


Aantal berichten : 129
Leeftijd : 60
Woonplaats : kinrooi - ophoven

Eifel moto vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eifel moto vakantie   Eifel moto vakantie Icon_minitimeza 31 jul 2010, 00:35

liz mooi

heb ook altijd de nurburgring vermeden ivm geluidscontroles en dergelijke
maar ben er verleden jaar toch voor het eerst geweest , ze rijden daar rustiger als elders in de eifel ivm met de controles rond de nurburgring denk ik
de wegen liggen er inderdaad voortreffelijk bij en de mensen zijn er vriendelijk en behulpzaam als je iets voor hebt
mooie trip hebben jullie gedaan Eifel moto vakantie 33367

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Eifel moto vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eifel moto vakantie   Eifel moto vakantie Icon_minitimeza 31 jul 2010, 09:10

Zeer mooie rit zo te zien op de fotos, wel hebben ze daar eigenaardige parkeerplaatsen voor Suzuki :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Akiruo
Senior member
Senior member
Akiruo


Aantal berichten : 692
Leeftijd : 50
Woonplaats : bij de zimmertoren

Eifel moto vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eifel moto vakantie   Eifel moto vakantie Icon_minitimeza 31 jul 2010, 21:34

Bedankt voor het uitgebreide verslag en foto's.
Je hebt je duidelijk weer goed geamuseerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adler
Member
Member
Adler


Aantal berichten : 57

Eifel moto vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eifel moto vakantie   Eifel moto vakantie Icon_minitimezo 01 aug 2010, 10:09

Kan niet anders dan plezant zijn daar! Wij rijden daar elk jaar zo veel mogelijk rond en het is er inderdaad stukken beter dan hier...

Adler
Terug naar boven Ga naar beneden
yellowtailblue
New member
New member
yellowtailblue


Aantal berichten : 39

Eifel moto vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eifel moto vakantie   Eifel moto vakantie Icon_minitimewo 04 aug 2010, 11:16

Toffe foto's en een fijn verslag om te lezen Eifel moto vakantie 33367
De Eifel en de Moezelstreek zijn idd de moeite om rond te toeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Eifel moto vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eifel moto vakantie   Eifel moto vakantie Icon_minitimewo 04 aug 2010, 16:41

Ik ben benieuwd, dinsdag vertrekken wij ook voor een paar dagen Eifel.
Op de site ziet het hotel er dik oké uit en 't is dan nog eens belachelijk goedkoop ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Eifel moto vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Eifel moto vakantie   Eifel moto vakantie Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Eifel moto vakantie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vakantie
» reizen met de moto
» Classified Moto
» moto-vroom.com
» Nummerplaat moto gestolen !

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: