Forum voor Triumph motoren

FacebookIndexKalenderFAQRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

Deel | 

Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Louie
Veteran
Veteran

Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 59

BerichtOnderwerp: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 20:09

Twee dagjes in Ardennen en omstreken met Bulldog en Patrick

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 20:26

da is in het kasteel van ottepe he
Louie
Veteran
Veteran

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 20:43

klopt Dirk, L'hirondelle, de zwaluw....en die vliegen er met massa's rond...een prachtig plekje om te overnachten.....
Louie
Veteran
Veteran

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 20:52

Iemand al in Dinant geweest? Aan de Maas? Bij de citadel. Met een toren als een ui.
Ik heb er gisteren koffie gedronken. Het lijkt een beetje op Parijs aan de Seine. Met om de zoveel meter een brug. Een Pont.
Daarna zijn we doorgereden naar Givet in Frankrijk. Na een goede twee uur heerlijk sturen en gasgeven kom je in de buurt van de kerncentrale. Na al dat toerisme plotseling doodse stilte. Prachtige wegen zonder auto's, motors, koeien, mensen en bomen. Alsof er een lekje is geweest. Het doet angstig stil aan. Givet. In het meest noordelijke deel van Frankrijk. Een aanrader. De weg naar de hoge torens van de kerncentrale. Een aanrader, al is het maar voor de huivering. Wij draaien snel terug. Let op voor vallend gesteente..
Louie
Veteran
Veteran

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 20:54

Wanneer ik liggend op mijn zwarte monster de hoge Ardennenheuvels afdaal als een slechtvalk voel ik me als een Valentino Rossi. Wanneer ik het bloedhete zwarte ding ergens quasi nonchalant op de zijpikkel achterlaat. En mijn easyrider jack openzet, voel ik me Peter Fonda. Wanneer ik het ritueel in het zicht van vrouwelijk schoon herhaal, zowaar nog quasi nonchalanter voel ik me Richard Gere. Maar gisteren toen ik even stopte na al die hoge rotsen, diepe dalen en het zicht op de Maas. Bij de kerncentrale in Givet. Zonder mensen, koeien en vrouwelijk schoon..toen was ik even mezelf. Een heel klein boerenzoontje, Lowieke.
CV
Vintage
Vintage

Aantal berichten : 4468

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 21:02

Natuurlijk ben ik al in Dinant geweest, zelfs op de citadel, maar wat daar vooral heel mooi is, zijn de grotten van Dinant.
Akiruo
Senior member
Senior member

Aantal berichten : 692
Leeftijd : 44

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 21:15

Zag er een mooie overnachting uit.

Al verschillende keren in Dinant geweest, maar nog nooit met de motor.
pluche
Vintage
Vintage

Aantal berichten : 2667
Leeftijd : 55

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 21:24

Woauw....dien toren...is dat daar dat die griet in zat met die lange vlecht ?
Zeg lowieke, in dat schoon kasteel moeten der nogal wat "schrijfsels" in u zijn opgekomen..
Louie
Veteran
Veteran

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 21:26

wel Pluche...na de derde keer spouwen had ik wel een ingeving...maar op da wcpapier kunde zo slecht schrijven.....

Nog wat foto's:

Louie
Veteran
Veteran

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 21:31

Op de berg in Vireul stonden we....gaan we terug of duiken we terug Belgie in.....Dat dorpke achter de heuvel. Daar moesten de Duitsers nog komen. Vreemde huisjes, vreemde mensen. Zelfs de honden die er rondliepen leken gemuteerd. Maar heel bijzonder en dan op weg naar Philipville....binnendoor. Dag koeien, dag stier...
Louie
Veteran
Veteran

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 21:47

Na een bezoek, een ritje door het stukje Frankrijk waar mijne maat, amateur archeoloog, opgravingen heeft gedaan en mij uitleg heeft gegeven over fossielen, trilobieten van miljoenen jaren oud.
De terugweg ging over de snelweg dwars door Charleroi....voor ons ook een belevenis...
Ik kijk op mijn tellers, hoor de boenken en krijg kippevel...Misschien zit die nacht spouwen daar wel voor iets tussen......Maarre, mijne Bonnie...wat heeft ze het weer goed gedaan!
Bijna 700 km. Ik ben weer helemaal verliefd..

Laatst aangepast door CV73 op zo 22 aug 2010, 21:58; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : De factuur volgt nog wel Louie ;))
Louie
Veteran
Veteran

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 22:01

Ja, ik had graag dat ritje nog eens gedaan. Dat ik met Bonniephil ooit heb gedaan. Van Durbuy naar Acosse. In die bocht. Waar ik een lichtje zag. En een stemmetje hoorde 'Kom maar Lowieke, kom maar naar boven....hier is ;t lekker warm.' Ik wil maar zeggen. Het scheelde niet veel.
Dus we hebben het ritje opnieuw gedaan. Samen met Bulldog en Patrick. Heerlijk om in Durbuy aan te komen...trouwens. Heb ik mooie herinneringen aan. Mooie mensen lopen daar....maar ook konijnekoppen met nepaccordeons....wat een lekker panneke met eten was dat!!
MotorFreek
Senior member
Senior member

Aantal berichten : 882

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 22:03

Was het donderdag dat jullie Charleroi gepasseerd zijn?
Louie
Veteran
Veteran

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 22:08

Nee Motorfreek, da was vrijdag rond drie uur...
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 22:15

@louie,

heb er zestien jaar gestaan met stacaravan,met mijn ouders toen we nog jong waren,wijze streek,we gingen elk weekend op en af naar ottepe

was leuke tyd
Louie
Veteran
Veteran

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 22:17

de madam die het daar zowat regelt is van Brugge....ne toffe......kent ge ze Dirk?
BonniePhil
Member
Member

Aantal berichten : 239
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   zo 22 aug 2010, 23:15

Ja, Dinant dat is zowat vaste prik. De autostrade tot in Spontin, dan naar Dinant via leffe. Prachtige afdaling is dat. Woensdag of donderdag ga ik nog eens naar de Ardennen waarschijnlijk.
MotorFreek
Senior member
Senior member

Aantal berichten : 882

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   ma 23 aug 2010, 00:58

Ok, omdat ik daar donderdag langsgereden ben en ik aan de overzijde vluchtig dergelijke modellen zag langsrijden. Ik ken die MC's niet uit elkaar en het zou al moeten lukken hebben natuurlijk.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   ma 23 aug 2010, 19:31

@louie,

nee ik ken die vrouw niet ,is ook al lang geleden,vroeger was de baas van het domein LUDO ,die heeft het overgelaten een jaar of zeven geleden(en die woonde in da klein kasteeltje als je daar naar beneden gaat...zo gezegt naar het dorpje,en je had er een tof cafeetje.....liesoi was de naam en ongeveer 25 jaar geleden hat je ook nog in het dorpje een kleine dancing(ik weet de naam nie meer)flower poweren styl....juist beneden richting huy had je daar een boerenhof vol met porches(die man is helaas overleden)

ps als je de baan van ottepe naar huy neemt kom je op een bepaald moment aan een steen groeve....ongeveer 10 km voor huy,daar is helaas mijn beste vriend verongelukt met zijn guzzi le mans 1(dit was in 1989en sindsdien ben ik er nooit meer geweest)mijn ouders gaan nog steeds naar daar als het past..............hebben wel geen stacaravan niet meer,vroeger stonden we met de caravan juist achter dat groot voetbalveld,ongeveer in het midden van het domijn,heb al veel fotos gezien van ma en pa,domein zelf is wel al sterk veranderd op al die jaren

wist je dat je in het stadje hannuit een heel grote harley davidson zaak hebt van een gentenaar(yvan)een van de grootste van belgie......zeer mooie zaak,ben je ook altyd welkom met een ander merk,niet fanatiek zulle

de wereld is klein,ja heel klein............en zeker ons belgen landje
lukke
Senior member
Senior member

Aantal berichten : 823

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   ma 23 aug 2010, 19:55

Aan die steengroeve hebben ze nu duidelijke waarschuwingen aangebracht, knipperlicht,.... Wat ik altijd bijzonder vind als ik daar voorbijkom vanuit Branbant is het volgende, je komt vanuit een landbouwstreek (Wasseige, Acosse, Burdinne) en plots in die vallei van de zwaluwen duikt een steengroeve op wat verderop enkele mooie rotspartijen. Dat is zo het eerste ardennengevoel dat je tegenkomt.

Ook is er vies kort bochtje in Oteppe (echt 90°), ik herken het nu aan de rode betonkleur. Heb daar eens serieus aan mispakt. Ik ruik dat bochtje nu van ver (ezeltoestanden en twee stenen enzo,...).
En dan is het dat kerkje verderop bovenop de heuvel langswaar je omhoogklautert, een kleine Mont St Michel...
Ook leuk om even te verposen is de visvijver in Oteppe.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick   

Acosse, Ardennen met Bruno en Patrick
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: