:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Vol au Vent op Thruxtons wijze...

Ga naar beneden 
+7
mjj338
anarchy
CV
mrbullmastiff
pluche
Flitz
joeydv
11 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
joeydv
Member
Member
joeydv


Aantal berichten : 173
Leeftijd : 35
Woonplaats : Boekhoute

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 15 okt 2010, 15:43

hallow hallow

Kvind het heel jammer dat ik op dit topic moet posten, maar ben wel gelukkig dat ik het nog kan..

Vanmorgen reed ik naar mijn werk, op 1 van de bochtige baantjes neem ik een bocht waar je heel moeilijk in ziet.
Had al mijn vorige bochten al deftig genomen dus zat ik vol zelfvertrouwen.

Ik ga mijn bocht in, zoek de apex en voorbij het punt van "no return" komt er ineens een dode kip tevoorschijn.
Remmen was geen optie wegen dan zeker op mijn gezicht.. platter gaan om te ontwijken ook niet wegens mogelijke tegenliggers ( kan je niet zien door de vele bochten)

Ik heb mij recht gezet in de mate van mogelijk en hoopte om gewoon over de kip te kunnen rijden..

Over de kip, wiel komt scheef terecht en neemt met veel plezier mijn moto mee...
Ben dan meter of 20 over de baan gesliert en terechtgekomen in de berm. Mijn moto beetje verder "plons" de gracht in

Na de takkelwerken slachtoffer afgevoerd naar BMC Assenede.
Daarna zelf naar speoed gereden om mij eens te laten onderzoeken

Resultaat van Dit alles:

- afgebroken spiegel, voetsteun en sleutel
- geplooide versnellingspedaal
- kasseibrand op mijn uitlaat, koplamp en motorblok
- afgebroken bout in het clipponstuur
- En waarschijnlijk water in de motor
- hopelijk blijft het hiebij...

Ikzelf heb enkel wa blauwe plekken.. (das et voornaamste)

Hier dus het recept voor Vol au Vent op wijze van de Thruxton.

Terug naar boven Ga naar beneden
Flitz
Admin
Admin
Flitz


Aantal berichten : 2490
Leeftijd : 38
Woonplaats : Helchteren

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 15 okt 2010, 15:52

Sad da is nie goed ...

Blij dat je er nog heelhuids vanaf komt.

Veel sterkte !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://ITnMore.be
pluche
Vintage
Vintage
pluche


Aantal berichten : 2667
Leeftijd : 60

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 15 okt 2010, 16:09

Shit....waarom gaat die kip daar nu juist "hare kaas laten"....
'k Ben blij te horen dat jij ok bent.
Moto is ni zo goed, hopelijk is "den blok" nog in orde.

Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 15 okt 2010, 16:15

Gelukkig heb je het er zelf redelijk goed vanaf gebracht. De schade aan de motor is balen maar als alles gerepareerd is ben je het zo weer vergeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 15 okt 2010, 18:15

Was die kip al dood of heb je die doodgereden? Die kunt ge geen proces aan doen zeker? scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 15 okt 2010, 19:39

Toch nog een min of meer goede afloop...
Terug naar boven Ga naar beneden
mjj338
Veteran
Veteran
mjj338


Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 67
Woonplaats : Landen

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 15 okt 2010, 21:45

de eigenaar van de kip is (mogelijk) verantwoordelijk voor dat ongeval.
Hebt ge het aangegeven bij uw verzekering?
Weet ge van wie de kip is (was) ?
uitspitten!!
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 15 okt 2010, 22:22

Ik dacht dat ook, maar dat is alleen zo indien een kip niet aanzien wordt als 'wild'. Een hond wordt dat niet en valt dus onder familiale verzekering, een kat bijvoorbeeld wel en dan is de eigenaar niet aansprakelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 15 okt 2010, 23:37

Shocked Sad slecht nieuws Joey, maar idd nog goed dat je maar blauw plekken heb daarvan - hopelijk gaat alles vlot en niet te ksotelijk voor de motor - arnica voor de blauwplekken, hé Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimeza 16 okt 2010, 10:03

dat is slecht nieuws amigo,maar zeer goe dat je zelf niks hebt........hopelijk komt alles vlug in orde met de motor,je was er zo fier op
Terug naar boven Ga naar beneden
MotorFreek
Senior member
Senior member
MotorFreek


Aantal berichten : 882

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimeza 16 okt 2010, 20:25

Jammer om dit te horen. Gelukkig wel zelf goed vanaf gebracht.

Ik zou toch eens luisteren ivm aansprakelijkheid van de eigenaar van die kip. Ik meen me te herinneren dat een collega van me vroeger last had van kippen van zijn gebuur die uitbraken en dan in zijn tuin zaten.
Hij kon die gebuur daar niks voor ten laste leggen omdat het een 'vrij' dier is zoals een kat maar als ze schade aanrichtten was de eigenaar wél aansprakelijk en moest die opdraaien voor de kosten. Ik zou toch m'n licht eens opsteken bij m'n verzekeringsmakelaar...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimeza 16 okt 2010, 22:12

Brrrrr, ik krijg er kippevel van....
Terug naar boven Ga naar beneden
Tiger 885
Senior member
Senior member
Tiger 885


Aantal berichten : 725
Leeftijd : 62
Woonplaats : Duffel

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimeza 16 okt 2010, 23:49

Al bij al toch nog een "goede" afloop Joey: 't voornaamste is altijd dat jij zo weinig mogelijk mankeert, de rest is vervangbaar !!
Terug naar boven Ga naar beneden
joeydv
Member
Member
joeydv


Aantal berichten : 173
Leeftijd : 35
Woonplaats : Boekhoute

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimema 18 okt 2010, 10:39

De kip was al dood.. had ze te laat in de gaten om ze te ontwijken.
Verzekering zegt dat niemand aansprakelijk kan gesteld worden.

Alle kippen lijken nogal op elkaar, en ze was redelijk onherkenbaar geworden Razz

Net op het werk gehoort dat de omnium voor dienstverplaatsingen geen moto's dekt dus zal het uit eigen zak worden..

kga hem voorlopig enkel rijklaar maken en dan in stapjes terug tip top in orde zetten.

Ben eens benieuwd naar de kostenraming.

kzal vnv eens wat foto's nemen om te posten.
Terug naar boven Ga naar beneden
ggfh
Vintage
Vintage
ggfh


Aantal berichten : 5634
Leeftijd : 54
Woonplaats : ruisbroek

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimema 18 okt 2010, 10:47

Spijtig voorval.
Maar gelukkig geen echte fysieke schade.
Metaal en plastiek is vervangbaar.
Maar nu heb je een perfect excuus voor de personalisering van je machien.
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimedi 19 okt 2010, 19:04

Kippen, eenden, ... 't gaat blijkbaar niet goed samen met Triumph-rijders.
Op de havenrit rijdt Marnix een kip dood, een paar weken later vliegt er een eend tegen zijn helm en nu schuift er Ă©ne uit over een dode kip ...
Terug naar boven Ga naar beneden
joeydv
Member
Member
joeydv


Aantal berichten : 173
Leeftijd : 35
Woonplaats : Boekhoute

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimedo 21 okt 2010, 10:31

Bij deze verklaar ik de oorlog aan alle geveederede boerderijdieren Twisted Evil Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
MotorFreek
Senior member
Senior member
MotorFreek


Aantal berichten : 882

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimedo 21 okt 2010, 10:44

Daar zou ik toch ewa mee opletten; de eerste slag heb je tenslotte niet gewonnen...... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimedo 21 okt 2010, 19:40

OORLOG;;;;;WAAR EN WANNEER lol!


welke wapens zetten we in....war at the farm
Terug naar boven Ga naar beneden
joeydv
Member
Member
joeydv


Aantal berichten : 173
Leeftijd : 35
Woonplaats : Boekhoute

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 22 okt 2010, 08:32

@motofreak: Ma twas nen kamikazi aanslag op mij, daar kon ik nie veel aan doen Razz kheb er wel uit geleerd dus hopelijk blijf ik de volgende keer wel overeind.. kzal et jammergenoeg wel maar weten als ik het nog eens tegenkom.

@DIRK: nen omgekeerden verkeerskegel, een scherp aardappelmeske en nen pot heet water.. meer hebben we nie nodig om het pluimvee te bestrijden Smile

Vanaf nu eet ik alleen nog maar kippenschnitzel, eendenborst en Foi groi Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 22 okt 2010, 09:50

En fazant, en patrijs, en kalkoen, en duif, en struisvogel, en....
Terug naar boven Ga naar beneden
MotorFreek
Senior member
Senior member
MotorFreek


Aantal berichten : 882

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 22 okt 2010, 10:06

Als ik met mijn eigen wapens meestrijd zal het kippefricandon zijn ipv Foie gras...

Denk ook dat het belangrijk is/was om zeker niet op dat obstakel (in dit geval de kip) gefixeerd te raken. Je rijdt naar waar je kijkt. Dus altijd naar de oplossing kijken ipv naar het probleem, anders rij je er zeker op.
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 22 okt 2010, 10:10

Dat zal het grote probleem geweest zijn denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
joeydv
Member
Member
joeydv


Aantal berichten : 173
Leeftijd : 35
Woonplaats : Boekhoute

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 22 okt 2010, 14:25

idd, kweet dat dat 1 van de problemen was ze.. ik bleef er idd naar kijken.
Kheb et nochtans goed aangeleerd ze, maar als je in de situatie terrecht komt is het o zo moeilijk..

Maar zoals ik zei: Ik heb er uit geleerd Smile das et voornaamste
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitimevr 22 okt 2010, 16:58

Ge leert dat al doende ... remember de discussie waarom later pas met zwaardere motors rijden ... Stel u maar eens voor dat je nu op een racerke van 1000cc zat affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vol au Vent op Thruxtons wijze... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vol au Vent op Thruxtons wijze...   Vol au Vent op Thruxtons wijze... Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vol au Vent op Thruxtons wijze...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Ongevallen & minder nieuws-
Ga naar: