:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Claire

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Louie
Veteran
Veteran
Louie


Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65
Woonplaats : Kalmthout

Claire  Empty
BerichtOnderwerp: Claire    Claire  Icon_minitimevr 04 nov 2011, 23:14

'Hee ma, mag ik je Claire voorstellen?'
'Ha, jongen is dit nu de bibliothecaresse waar je zo zot van bent?' En Claire, is mijn zoon een beetje braaf? Ik heb gehoord dat je zoveel leest en zoveel boeken hebt?'
'Ja mevrouw, wel tien bananendozen vol, en 't is daardoor dat ik uw zoon, uw brave zoon, heb leren kennen!' 't Is dat mijn man eerst niet akkoord ging, anders had Louis ze zo mee mogen nemen. En ik heb nog veel meer te koop staan!

Claire laat me echt alles zien, alle hoeken van de kamer. En overal boeken, boeken en nog eens boeken. Wanneer ik voor zo'n enorme kast sta vol met boekenruggen masseert ze mijn schouders en kriebelt in mijn nek. Soms legt ze haar kinnetje op mijn schouders om langs mijn arm, hand en uitgestoken vinger te kijken welk boek ik aanwijs. 'Daar, daar! Die heb ik gelezen Claire!' De Grote Bosatlas, en die kleine daarnaast ook! Claire is trots op haar jonge belezen mannetje. In de donkere kamer van Damocles, zo noemt ze haar mansarde, veranderd Claire van een saai stoffig boekenmadammeke in een hete sloerie. Ze gooit haar knotje los, dat hoor ik aan de speldjes die op de houten vloer vallen.

Wanneer Claire thuis komt van haar werk, is ze nogal stoffig, maar daar komt zo verandering in. Eerst vertelt ze bij een kopje engelse muntthee wat ze allemaal heeft meegemaakt in de bibliotheek, waar ze werkt als bibliothecaresse. Weet je wat ze stiekem doet als het kalm is in de bieb? Claire leest veel, en ook van die echte boeken. Ik zeg vaak tegen haar dat ze wat meer werk mee naar huis moet nemen.
Na de thee, wat titels, die ik zeker moet proberen zit ze me achterna. Ze zweet ervan, haar huidje begint er zowaar van te glimmen.

Ik mis Claire soms, maar als ik ze een tijdje niet heb gezien, bijvoorbeeld als het kinderboekenweek is, of een beurs, en ze sprint naar me toe, dan ben ik dubbel zo blij. 'Hee Claireke! roep ik dan, als ik ze zie, anders niet. Claire is maar wat trots dat haar vurig riddertje ook een boekje heeft geschreven.'
'Nu moet je niet naast je motorlaarzen gaan lopen hè lieveling.' Claire is redelijk opportuun maar ook rationeel. Dat komt omdat ze veel leest en altijd tussen boeken te vinden is. Ik heb haar wel eens gelikt terwijl ze op een bananendoos met boeken zat. Dat vind ze zo leuk, lezen is haar alles.
Een roos van vlees en het stenen bruidsbed maken het verschil, wanneer ik Claire neuk op de eettafel.
Terug naar boven Ga naar beneden
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

Claire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Claire    Claire  Icon_minitimeza 05 nov 2011, 00:32

louie manneken Claire  33367
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Claire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Claire    Claire  Icon_minitimeza 05 nov 2011, 12:31

Claire  33367
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Claire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Claire    Claire  Icon_minitimeza 05 nov 2011, 12:42

Mooi ! Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Claire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Claire    Claire  Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Claire
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Kruip in je pen-
Ga naar: