:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 De Non Plus Ultras

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
3TA-BIRD
Senior member
Senior member
3TA-BIRD


Aantal berichten : 639
Leeftijd : 51
Woonplaats : Mol

De Non Plus Ultras Empty
BerichtOnderwerp: De Non Plus Ultras   De Non Plus Ultras Icon_minitimedo 10 nov 2011, 19:25

Het avontuur roept mij, beste vrienden, als bloedmooie toploze sirenen die me als een stuurloos schip naar hun verraderlijke klippen lokken. Waar ik ga, hoef je geen klippen te verwachten, al is het water er woelig en wild, gegaan met de wind, zeg maar. De ene noemt het lieflijk Zeeland, de contradictio in terminis van de zogenaamde Deltawerken, de andere maakt er een racecircuit van.

Nu, beste vrienden, wij van MTC WHIBSIB hebben op onze reizen al het nodige gezien en meegemaakt. What Happens In Brighton, Stays In Brighton en bij uitbreiding daarvan ook op Beachy Head. Maar wat we op de dag dat we de wapens weer opnemen - want stilstand is achteruitgang op de moto toch? - in de ogen zullen moeten kijken, is van het gevaarlijkste dat wij als stoer clubje al ervaren hebben.

Wij hebben namelijk, beste vrienden, een uitnodiging ontvangen van het onvervaarde motorclubje zonder vrees noch drempel, de MTC Neeltje Jans. In het begin wist ik niet wat ik van die bende mocht verwachten. Zelf ben ik eerder meer een Neeltje-man dan een Jans-liefhebber, maar ik ben in Brighton geweest en ik ga graag mee met mijn tijd.

Nee, beste vrienden, zo van ver lijkt de MTC Neeltje Jans niet eens zo indrukwekkend, tot je de voorzitter leert kennen. Hij rijdt op zo'n zwarte, zo'n ouwe. In de begindagen van zijn clubje ging het allemaal nog, al deed hij van die stoere oude jongensdingen, zoals schakelen zonder ambriëren, in één tijd achteromkijkend en wuivend met zijn linkerhand. Maar nu, beste vrienden, heeft hij de kunst van de racerij ontdekt. Op zijn zwarte prijkt een mytisch nummer en zijn overall is bestand tegen de meest Zeelandische der Zeelandische weersomstandigheden.

En wij moeten hem achterna, beste vrienden, over Hét circuit. In het midden heeft hij zelfs een stop voorzien. Ik vermoed om ons de mogelijkheid te geven om de dapperen onder ons te verlossen van de overtollige zenuwen en aan de echte Brightonners onder ons de kans te geven om veilig vanop afstand het bulderende bedrijven van de motorraceliefde te overschouwen.

Om de voorzitter van Neeltje Jans, en zijn trouwe helden en vooral de ontrouwe heldinnen uit zijn gevolg gunstig te stemmen, neem ik bij wijze van staatsgeschenk typisch Belgische koffiekoeken mee. Niet alleen met de intentie om mijn eerste 39-jarige motorrit te vieren, maar vooral om ervoor te zorgen dat we de goden van Zee en Land gunstig stemmen.

Beste vrienden, u kan ons WHIBSIB'ers komen ondersteunen. Let wel, de plaats van afspraak hebben die van Neeltje Jans zelf gekozen. Binnen het motormilieu staan ze ook bekend als de Non Plus Ultras, gevreesde bokkenrijders aan beide kanten van de grens. En dus mag het geen verrassing heten dat ze ons ontvangen in hun staminee, in de krochten van Non Plus Ultra.

Beste vrienden, wij zullen ons niet laten kennen. Wij WHIBSIB'ers kijken het gevaar graag recht in de ogen, al is het maar omdat aan de eindstreep een lieflijk Kalmthouts Konijntje wacht.

In stilte hoop ik dat dit een vervolgverhaal mag worden. Mochten de goden van Zee en Land behoeden dat ik mij na afloop weer veilig in de schoot van het Konijntje kan borgen, dan hoop ik dat andere triumpfanten meer triomf beleven en zullen verhalen over heldendaden zonder weerga.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bombtechnicians.be
Louie
Veteran
Veteran
Louie


Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65
Woonplaats : Kalmthout

De Non Plus Ultras Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Non Plus Ultras   De Non Plus Ultras Icon_minitimedo 10 nov 2011, 19:53

Schitterend verhaal, dat ik inmiddels al aan de voorzitter van Neeltje Jans heb laten lezen. Die mens schoot er van vol! De tranen biggelden over zijn wangen. HIj heeft beloofd dat hij écht alles uit de kast gaat halen om de afvaardiging van Triumph Vlaanderen een schone motordag te bezorgen.

IK had al zin in zaterdag, maar na dit, tja, ik kan niet meer wachten! 't Wórdt 't schitterende dag. Hans, bedankt man!
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

De Non Plus Ultras Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Non Plus Ultras   De Non Plus Ultras Icon_minitimedo 10 nov 2011, 20:48

Prachtig Exclamation De Non Plus Ultras 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

De Non Plus Ultras Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Non Plus Ultras   De Non Plus Ultras Icon_minitimevr 11 nov 2011, 15:56

Mooi ! Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De Non Plus Ultras Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Non Plus Ultras   De Non Plus Ultras Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Non Plus Ultras
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Kruip in je pen-
Ga naar: