:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Vogelvrij

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Louie
Veteran
Veteran
Louie


Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65
Woonplaats : Kalmthout

Vogelvrij Empty
BerichtOnderwerp: Vogelvrij   Vogelvrij Icon_minitimedi 29 nov 2011, 20:49

Iedereen heeft er wel, denk ik;Vuilepraatmaten. Ik heb er ook en weet ge, aan een paar van die mannen kunt ge niet zien dat 't vuilepraatmaten zijn. Hee, ze doen niet alleen vuilepraat verkopen hoor! D'r zijn er bij waar ge ook gewoon mee kunt babbelen, zoals met normale mensen. Ik kan wel aan de meeste zien of ze zin hebben en vuilepraat willen verkopen. Ik zie dat aan hun oogskes en aan dat koppeke dat wat naar rechts draait, naar links en heel efkens een knikje naar onder.
Vandaag heb ik met een vuilepraatmaat wat gebabbeld over gewone zaken. Of nee, eigenlijk ook weer niet. het ging over vrijheid. Over onze favoriete dieren en wat we zouden willen zijn. Over wolven en buizerds. Hij keek wat naar links en naar rechts. En hij keek naar boven. De wind die je voelt op de motor, zou dat een klein beetje hetzelfde gevoel zijn als wat d buizerd voelt? Het opstijgen, de duikvlucht en het 'hangen' op de thermiek. Even zag ik in zijn ogen iets blinken, even zag ik het knikje naar de grond. Maar hij zag aan mijn ogen wellicht dat het geen moment was voor vuilepraat. Vrijheid, wind, opstijgen, vertrekken en vliegen waar je maar naar toe wil. Zonder beperkingen.
Het moet zalig zijn om in een vogelopvangcentrum te werken, dag in dag uit te werken met ondervoedde, gewonde en zieke vogels en de inmiddels op krachten gekomen roofvogels, of andere vogels, weer het ruime luchtruim te zien kiezen. Ik zweer het, even later stapte ik naar buiten en hoog in de lucht hing er een, een buizerd, zo vrij als een vogel.
Terug naar boven Ga naar beneden
pluche
Vintage
Vintage
pluche


Aantal berichten : 2667
Leeftijd : 60

Vogelvrij Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogelvrij   Vogelvrij Icon_minitimedi 29 nov 2011, 22:44

Ik heb maar ene "vuilepraatmaat"...en 't is de mijne. (maak ik mezelf toch steeds wijs)
Ik zie zijn oogjes glinsteren als hij tegen mij praat, hij twijfelt of hij erover gaat, maar weet dat veel kan...en wacht vol ongeduld af of ik toch een keertje geschokt zou reageren.
Ik wacht ook af of hij het zou merken of ik een keertje geschokt zou zijn.
Een serieus gesprek kan je ook met hem voeren, tenminste toch even...want als het te ver zou gaan, dan kom ik of hij wel met wat vuile praat terug om het gesprek terug een andere wending te geven.
En dan moeten we erom lachen...
Het is zoals "een traan, een scheet en een lach"...komt altijd goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vogelvrij
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Kruip in je pen-
Ga naar: