:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Een klein stukje van de Laverda SF

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Louie
Veteran
Veteran
Louie


Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65
Woonplaats : Kalmthout

Een klein stukje van de Laverda SF Empty
BerichtOnderwerp: Een klein stukje van de Laverda SF   Een klein stukje van de Laverda SF Icon_minitimezo 22 jan 2012, 10:56

Heb ik al eens verteld over hoe arm we vroeger wel waren?
Dat ik de enige jongen was die geen écht zwaard van Ivanhoe had? Zo'n prachtig plastieken zwaard met een edelsteen in 't handvat. Nee, die kon mijn moeder niet betalen maar we hadden thuis wel een schuurtje met veel hout en roestige spijkers. Dus ik maakte mijn zwaarden zelf. Het werden grote houten zware kruizen waar die andere ridders niet tegenop konden. In het zwaardgevecht. Ze wilde allemaal bij mij in het kamp horen, zeker nadat er jongens moesten worden gehecht door stukken rondvliegend hout en spijkers. Roestige kromme spijkers. Mijn schild, het wonderschild, het deksel van de wastobbe van mij moeder was ondoordringbaar. Helemaal anders dan die échte Ivanhoeschilden die, inderdaad, mijn moeder niet kon betalen.
Zo is 't eigenlijk ook gegaan met brommers. Ik kreeg geen Yamaha SF maar ik reed in het baantje naast ons huis op en neer met een blauwe Batavus, met handversnelling. Tenminste één versnelling deed het nog. De één. Daarmee win je dus de wedstrijd ook niet. Vreemd maar in tegenstelling tot het houten zwaard wilde de andere racers dit keer perse niet in mijn Batavusraceteam. Raar hè.
Mijn eerste motor, de BMW r90s, was precies die motor die ik wilde hebben. Behalve de Bonneville, maar die kon mijn moeder, ik bedoel, die kon ik niet betalen. De tweede motor waar ik zot van stond was de MotoGuzzi lemans. Ik kocht hem voor 1000 gulden maar later bij de keuring bleek dat ie was gestolen. Ik had er verdomd veel spijt van. Dan heb ik maar een Yamaha 850xs gekocht omdat ie volgens mij wel leek op een Bonneville. De Yamaha 850 XS, je weet wel, die motor die in Acosse aan de muur hangt van Le petit tonneau. Direct heb ik er een laag stuur opgezet en zelf een klein zadeltje gemaakt van een stukje multiplex en wat skai. Later, in een moment van verstandsverbijsetring, heb ik er nog eens van die rabbit ears opgezet maar die periode wil ik liever snel vergeten. Weet je welke motor ik ook nog een weekje heb gehad? Een Laverda SF750. Oranje was ie. Ook weer voor 1000 gulden.
Ik ben eigenlijk vergeten waarom ik die weer heb teruggebracht naar de eigenaar. Er was iets niet in orde. En gisteren heb ik een nieuw zitje gekocht met een mooi kontje voor op mijn Bonneville. Het zitje en kontje van een Laverda SF.
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

Een klein stukje van de Laverda SF Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een klein stukje van de Laverda SF   Een klein stukje van de Laverda SF Icon_minitimezo 22 jan 2012, 11:01

Met zwaard en schild...zo herkenbaar!

Benieuwd naar het nieuwe kontje Louie...
Terug naar boven Ga naar beneden
Louie
Veteran
Veteran
Louie


Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65
Woonplaats : Kalmthout

Een klein stukje van de Laverda SF Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een klein stukje van de Laverda SF   Een klein stukje van de Laverda SF Icon_minitimezo 22 jan 2012, 11:07

[img][IMG=https://2img.net/r/ihimizer/img4/1289/1972laverdasf2.jpg][/IMG][/img]
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Een klein stukje van de Laverda SF Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een klein stukje van de Laverda SF   Een klein stukje van de Laverda SF Icon_minitimezo 22 jan 2012, 11:22

Lang geleden dat ik er zo nog een gezien heb maar idd ... mooie racer !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Een klein stukje van de Laverda SF Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een klein stukje van de Laverda SF   Een klein stukje van de Laverda SF Icon_minitimezo 22 jan 2012, 14:21

louie....da gaat schoon zijn Wink

i love t
Terug naar boven Ga naar beneden
Trackx
Senior member
Senior member
Trackx


Aantal berichten : 853

Een klein stukje van de Laverda SF Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een klein stukje van de Laverda SF   Een klein stukje van de Laverda SF Icon_minitimezo 22 jan 2012, 15:12

Het zou prachtig zijn als het er op zal staan ..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Een klein stukje van de Laverda SF Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een klein stukje van de Laverda SF   Een klein stukje van de Laverda SF Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Een klein stukje van de Laverda SF
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Klein dorpke

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Kruip in je pen-
Ga naar: