:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Bonnie in het blauw

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Louie
Veteran
Veteran
Louie


Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65
Woonplaats : Kalmthout

Bonnie in het blauw Empty
BerichtOnderwerp: Bonnie in het blauw   Bonnie in het blauw Icon_minitimeza 21 apr 2012, 18:57

Veel dames die ik ken zijn wat kleiner. En hebben problemen met hun motorfiets omdat ze niet of amper met hun poezelige voetjes aan de grond kunnen. Toch wanneer ze op hun motorfiets zitten.

Vorige week heb ik een man gesproken over dit fenomeen en hem gevraagd waarom motorontwikkelaars niet inspringen op de markt die volgens mij steeds groter wordt. Was een vrouw vroeger op de motor een zeldzaam spannend en opgewonden tafereel, tegenwoordig is het net zo spannend en opgewonden maar niet meer zo zeldzaam. Kijk maar eens in onze eigen motorclub. Er zijn een behoorlijk aantal vrouwen bij die hun benen open doen om er een motorfiets tussen te laten. Een spannend en opgewonden tafereel dat eenvoudig is te verklaren:Engelse motoren zijn nu eenmaal ongelofelijk spannend en opgewonden om te zien.

De man die ik sprak had een kennis in Engeland. Die kennis had op zijn beurt weer een vriend die betrokken is bij de ontwikkeling van Triumphs. Ik ga hem Jack noemen want dat is zijn naam.

De man die ik sprak heeft contact opgenomen met Jack en hem gesproken over mijn opmerking. Waarom geen Triumphs maken die lager zijn dan ze nu zijn? Waarom geen Bonneville die aangepast is zodat kleinere vrouwen én mannen gemakkelijker bij de grond kunnen? Misschien zijn er nog wel aanpassingen te bedenken zodat het voor vrouwen allemaal wat handiger is.

Het antwoord van Jack is minstens verrassend te noemen. Jack vertelt dat er ooit wel degelijk plannen zijn gemaakt voor types Triumph die voor de kleinere vrouw makkelijker is te bedienen. Vooral de nieuwe werknemers van de fabriek waren er wel voor te vinden enkel de senioren die de touwtjes in handen hadden wilden niet mee. Vooral bij de Bonneville en het idee om daar iets aan te veranderen, te verlagen om vrouwen tegemoet te komen deed bij de oldies hun weinige nekharen omhoog staan. Zeker de Bonneville was en is in hun ogen het symbool van mannelijkheid en niet enkel het symbool van hun geloof in persoonlijke vrijheid.

Het antwoord van de oude Engelse Lords is tegenstrijdig en onbegrijpelijk. Zo zegt Jack het tegen die man die ik sprak. Wanneer ik het antwoord van mijn kennis hoor begin ik er over na te denken. Triumph maakt dus motoren voor mannen. Of nee, Triumph maakte toen motoren voor mannen omdat toen in die tijd er weinig vrouwen op een motor reden. Het beviel ze wel en het imago dat zo per ongeluk in de wereld is geholpen werd alleen maar vergroot, versterkt omdat mannen op Triumphs échte mannen zouden zijn. De twijfelaars onder de mannen werden door het rijden op een Triumph overgehaald om een échte kerel te worden. Zo ongeveer vertelt Jack het, tegen een kennis van mij en dan nog in het Engels. Die vertaalt het hele verhaal en geeft mij de uitleg in het Nederlands.

Die baasjes op de kantoren van de motorfabriek begrijpen het wel. De kennis van Jack ook. Jack, mijn kennis en ik kunnen er iets van vinden, kunnen er iets goeds of slecht van vinden maar dat maakt allemaal niet uit. Het is gewoon zo.

Toch zou het volgens mij niet verkeerd zijn, wat aanpassingen aan motoren, desnoods als verlagingskit, zodat vrouwen nog meer kunnen genieten van het motorrijden, en dan nog eens veilig ook. Die oude garde moet maar mee met de moderne tijd, hoewel wat de Bonneville beteft, da's toch wel een super stoere mannenmotor voor mannen met ballen. Het zou geen gezicht zijn peins ik, een Bonnie Pink.
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

Bonnie in het blauw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bonnie in het blauw   Bonnie in het blauw Icon_minitimeza 21 apr 2012, 20:19

Louie, het alternatief voor vrouwen is royal enfield
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bonnie in het blauw
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» My Funny Bonnie
» Bonnie, la dolce vita
» superbrace voor de bonnie rijders

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Kruip in je pen-
Ga naar: