:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Baltische staten - 2012

Ga naar beneden 
+16
Trackx
dbcompetition
medion5025
LizSTripleR
Jokke
vlieg
Vinzcent
Gregory
bagheera
ronny
wor
The Cowboy
thunderbird mania
mrbullmastiff
raoul
CV
20 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 11:43

Ik ben dus weer thuis na mijn reis met als hoofddoel het uiterste punt van Europa bezoeken, in de buurt van Sint-Petersburg aan de grens met Rusland dus. Het is een heel afwisselende tocht geworden met héél veel off-road wegen maar ook mooi bochtige perfecte wegen, mooie steden gezien maar ook veel verlaten landsdelen tegengekomen, mooie natuur met de bijhorende dieren maar spijtig genoeg geen beer gespot Smile, ...

Gisteren voor de eerste keer mijn foto's bekeken (een 700-tal denk ik) dus die moet ik later nog eens goed uitkiezen.

10 augustus om een uur of half negen vertrokken naar Sassnitz in het noorden van Duitsland. Naar de Baltische staten rijden zou me meer dan 2 dagen autostrade kosten, een goeie 2000km en dus maar gekozen voor het alternatief: 850km naar Noord-Duitsland en daar de boot op. Ik moest tussen zes en half acht ter plaatse zijn om in te checken, de boottrip zou 18u duren Mad
De trip door Duitsland was ronduit saai, de weg naar Hamburg was heel de tijd 80 en 100. Om en rond Hamburg kwam daar nog heel wat file bij, ik kon me wel een leukere start indenken.
Bij aankomst aan de ferry stonden er nog een hoop motorrijders, overwegend BMW's met mannen van gemiddelde leeftijd 55 jaar. Die wisten me te vertellen dat er vooraan nog een einzelgänger was, éne met een oude BMW. Ik dus maar snel heel de rij auto's voorbij en me naast de Louie genesteld, reed idd met een 25 jaar oude BMW met 180.000km op. Daarna kwam er nog een duc-rijder bij, die enkel in Litouwen ging rondbollen want had maar een week verlof. Toen we op de ferry aankwamen kregen we wat linten om de moto vast te zetten onder het motto: trek uw plan, als hij dan omvalt, is 't niet onze verantwoordelijkheid. Gelukkig had die Louie dat nog gedaan en hebben de einzelgängers elkaar daar goed geholpen. De moto's stonden in ieder geval nog recht na de tocht.
We hebben daar de hele avond zwaar in de drank gezeten met die Louie en Kurt (duc-man), veel Litouws bier gedronken en half-duits, half-engels gezeverd en goed geslapen in mijn hutje dat gelukkig vlakbij de bar was, die we langer open gehouden hebben dan ze normaal open bleef.

De dag erna blijft beperkt tot wat lui op het hoogste dek in de zon liggen, de maag heeft zich toch al beter gevoeld, 't is wat aanpassen aan het plaatselijk bier laat ons zeggen Laughing
Na juist 18u komen we inderdaad aan in Klaipeda (klok één uurtje vooruit gezet) en zetten we voet op Litouwse grond. Effe afscheid nemen en good luck wensen aan Kurt en Louie en plaatselijk geld uit de muur halen en ik kan op weg naar mijn eerste camping, 15km verderop en vlakbij het strand gelegen. 's Avonds keer ik nog wel even terug om de stad te bezoeken en nog iets te gaan drinken met iemand van daar, een Amerikaanse en ne Griek, 't was avondje internationaal. Het Let's bier van de dag voordien zit echter nog wa in mijn lijf en al snel beslis ik om te gaan slapen, maar niet na eerst de Tiger nog eens neer te leggen, dat verdomde schijfremslot weer vergeten. angry

Wordt vervolgd, met foto's.
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 11:58

Al een mooie start van Uw reisverslag CV ...

Ben benieuwd voor het vervolg en de foto's ... Baltische staten - 2012 33367 !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 13:11

MOOI....en spanend te gelijk Baltische staten - 2012 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 16:10

Dat wordt een mooi verslag, ben benieuwd naar de foto's en de rest wat je meegemaakt heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 20:47

De drinkebroers van op de boot met links de 'oude' BMW.
Baltische staten - 2012 File0058z

Moto vastgezet op de ferry.
Baltische staten - 2012 File0060m


Terug naar boven Ga naar beneden
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 21:18

buiten dien armen das dan .....mooi !
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 21:33

Ventspils - Riga

Vandaag offroad vermeden, even geen zin in. Na 100 meter op een gravelweg, ben ik teruggekeerd en enkel verharde wegen genomen, het voelde even niet goed aan en dan moet je er niet aan beginnen. Onderweg nog wel toevallig gepasseerd aan een zalig mooi meer, met zo'n helder water dat je de vissen zag rondzwemmen, mooi. Daardoor was ik vrij vroeg in Riga, waardoor ik de stad nog kon bezoeken. Mijn extra geplande dag in Riga kan ik dus schrappen, een dagje ingewonnen.

Eerst nog even op zoek gemoeten naar een nieuw slaapmatje, het mijne liet af en 's morgens wakker worden met je heup op de grond is niet echt aangenaam in de wetenschap dat je nog wel enkele dagen op weg bent. Voor mijn vertrek trouwens ook gemerkt dat de koplamp het niet meer deed, die dingen verslijten nu eenmaal, dus onderweg maar een andere zoeken. Ik kwam langs één van de enige motorwinkeltjes in Letland denk ik en moest daar met handen en voeten uitleggen wat ik nodig had. Die mens had nog nooit van Triumph gehoord, laat staan er één gezien. Die kerel haalde er zijn zoon bij, die toch enig Engels sprak en die zei: ja, maar dan moeten we dat er af vijzen, waar hij duidelijk wat schrik voor had. Heb dan maar uitgelegd dat ik enkel de lamp moest hebben en het vijswerk zelf wel zou doen. De patron heeft daar heel de tijd rond mijn moto gelopen. Triumph, jaja, mm, mmm, drei cilindri? jaja, mmm, mm English bike? jjajaa, mmm. 'k Heb hem gevraagd of hij misschien éne wou kopen dat hij zo geïnteresseerd leek Very Happy

Riga is mooi, maar klein. De oude stad heeft een straal van 1,5km, je bent dus vrij snel rond. De camping was wel perfect gelegen, op wandelafstand van de oude stad.

Pics van on the raod:
Baltische staten - 2012 File0150bis

Baltische staten - 2012 File0155y

Baltische staten - 2012 File0174u

Baltische staten - 2012 File0177

Baltische staten - 2012 File0184i

Riga:
Baltische staten - 2012 File0200

Belgische sponsoring? Smile
Baltische staten - 2012 File0195

Baltische staten - 2012 File0206

Baltische staten - 2012 File0208a

Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 21:57

Riga - Haapsalu (Estland)

Vandaag de grote overstap van Letland naar Estland gemaakt, een groot verschil in positieve zin. De huizen zijn vooral opgetrokken in hout, een beetje amerikaanse stijl dus ook vrij kleurrijk. Dit heeft als voordeel dat ze er mooi uitzien als ze wat onderhouden worden, wat natuurlijk niet overal het geval is. Vandaag serieus in de remmen moeten gaan omdat bambi en mama de straat overstaken. Het ging allemaal te snel om een foto te nemen, maar 't was mooi om zien hoe de moeder resoluut de weg overstak terwijl het jong haar, na enige aarzeling, achterna ging.

Onderweg ook even gestopt aan de witte duin, waar een rivier op het strand in de zee vloeit. Allé ja, heb nog wel meer gezien onderweg, maar allemaal wat langdradig om dat hier neer te pennen.
Nadeel van Estland: weinig tankstations, waardoor ik een mooi stuk offroad moet schrappen van de rit, spijtig want ondertussen doe ik natuurlijk wel al terug gravelwegen. Toen ik in Haapsalu aankwam wou ik natuurlijk direct tanken, maar kwam er niks uit die spuit. Ik naar binnen om te informeren. Ik moest zeggen hoeveel ik wou tanken. Pff ja, tot hij vol is hé. Zo werkt het dus niet in Estland, je moet op voorhand bepalen hoeveel je wil tanken (in euro's trouwens in Estland).

Ondanks de hitte, toch maar even Haapsalu verkend en achteraf blij dat ik dat gedaan heb, want is een heel mooi stadje. Ze hebben daar een oud treinstation waar nog enkele oude locomotieven staan, maar ook een oude ruïne, waar dagelijks workshops gegeven worden zoals schermen, boogschieten, ... Daarna nog even tot aan de haven gewandeld en de bird-watch-tower beklommen om een zicht te hebben over het zwin van Estland.
Dit is trouwens de eerste dag dat de muggen me hardnekkig rond de oren zoemen, om zot van te worden.

Baltische staten - 2012 File0248

Baltische staten - 2012 File0260t

Baltische staten - 2012 File0284

Baltische staten - 2012 File0310

Baltische staten - 2012 File0313
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 22:12

Haapsalu - Tallin

Via mooie wegen kom ik eerst in Paldiski, ook wel de spookstad genoemd. Dit was vroeger een bruisende stad met 28000 inwoners, nu wonen er nog slechts 4000, veelal oudere en russisch-sprekende mensen.
Onderweg nog even gepasseerd bij de volgende waterval, de Keila-Joa waar je tot tegen de afgrond in het water kan staan.

Ook in Tallin weer op de city-camping gestaan, deze zijn eigenlijk altijd wel goed.
's Avonds Tallin bezocht. Tallin is serieus duur in vergelijking met de rest in deze landen. Een parking binnen de ring kost 1.60€/half uur, juist buiten de ring is dat 1,60€/uur. Van die ring moet je je dan ook niet te veel voorstellen, het is gewoon een grote baan eigenlijk. Ik betaal, na wat onderhandelen, 2€ voor vier uur Laughing
Trouwens in Tallin mijn eerste en enige Triumph gespot, een scrambler. Aangezien de dichtsbijzijnde dealer in Polen is, vraag ik me toch wel af hoe die kerel daar aan geraakt is.

Baltische staten - 2012 File0333

Baltische staten - 2012 File0347

Even een torentje beklommen:
Baltische staten - 2012 File0356

Baltische staten - 2012 File0386

Enkel arme mensen in Estland?
Baltische staten - 2012 File0391

Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 22:18

Schitterend verhaal en mooie foto's.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
The Cowboy
Veteran
Veteran
The Cowboy


Aantal berichten : 2320
Leeftijd : 56
Woonplaats : Kapellen

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 23:01

Baltische staten - 2012 44646 Baltische staten - 2012 33367

Knap verslag van een hele belevenis!
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 23:03

Ja, die filmcamera van 100€ uit de aldi neemt eigenlijk wel heel mooie foto's, zolang het niet donker wordt toch want dan is het niks meer.
En we zijn er nog lang niet ...

Tallin - Narva

Vandaag rijd ik naar Narva, het uiterste punt van Europa. Deze rit (trouwens de laatste die ik voorbereid heb) had ik net voor mijn vertrek nog even aangepast omdat er te veel offroad in zat. Ik had onderweg nog een paar dingen te bezichtigen, twee watervallen en een stier. Cool

De eerste waterval is gewoon erg mooi, gelegen in Jägala-Joa en opnieuw kan je tot enkele centimeters van de afgrond gaan. Daarna wil ik via mijn uitgestippelde route naar Rakvere om de grote stier te gaan bekijken die daar naast het kasteel staat. Nu, Estland is duidelijk Europa, want ze hebben met hulp van Europa heel veel geïnvesteerd in hun wegennet. Daardoor is mijn gekozen weg herschapen in een splinternieuwe viervaksautostrade, jammer. Na Rakvere rij ik nog even via Valaste om een hoge waterval te gaan bekijken. Nu ja, waterval ... 't is meer een straal water die uit een rots vloeit en wat verder in zee loopt. Ik zet mijn weg verder naar Narva waar een brug de grens zou vormen tussen Europa en Rusland. De laatste 75km gaan over kleine wegen langs de kust van de Finse baai. Bij momenten levert dit mooie uitzichten op, maar als ik op een gegeven moment stop, weigert de Tiger nog te starten. Platte batterij op 5km van de Russische grens. Rolling Eyes Ik wacht enige tijd en dan ineens schiet hij toch in gang. De volgende kilometers lopen via het water waarin oranje boeien liggen die de grens aangeven met Rusland. Op de oever aan de overkant staan heel wat uitkijktorens, bewaakt door militairen.

De camping in Narva is een tegenvaller, ik ben de enige gebruiker die nacht en de toilet is een gat in de grond met een strooien hokje boven. Er is ook een hond die me de hele nacht wakker houdt met zijn geblaf, pure frustratie.
Narva is een beetje een schok. Er lopen meer daklozen en verslaafden dan honden rond en de kilte die de grens met zich meebrengt is overweldigend, een mistroostige stad.

Mensen staan er te voet, per auto, per vrachtwagen of per fiets uren aan te schuiven om over de grens te mogen waarbij ze zwaar gecontroleerd worden door gewapende militairen. Ik zie ze na hun shift onder het toezicht van hun overste bewijzen dat het geweer veilig is door in een buis te schieten, strange.

Baltische staten - 2012 File0444e

Baltische staten - 2012 File0446

Baltische staten - 2012 File0460

Baltische staten - 2012 File0535

Die vrachtwagens heb ik daar gedurende meer dan twee uur gewoon zien stil staan:
Baltische staten - 2012 File0524ws

Baltische staten - 2012 File0529

MAAR: ze hadden er wel een TRIUMPH-bastion Very Happy
Baltische staten - 2012 File0531


Laatst aangepast door CV op wo 29 aug 2012, 23:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
wor
Senior member
Senior member
wor


Aantal berichten : 944
Leeftijd : 64
Woonplaats : WinkseleDelle

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 23:04

chicke dingens

da ge zo alleen op die verlaten zandwegjes en gravelwegen - in the middle of nowhere - durft rondrijden , vind ik al chapeau !Baltische staten - 2012 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 23:24

Narva - Tartu

Omdat ik vannacht toch geen oog dichtgedaan heb en eigenlijk zo snel mogelijk uit Narva weg wil, ben ik om half negen al op de baan. Ik heb de avond voordien nog even een ritje uitgestippeld langs de Russische grens. Na tien kilometer door een industriegebied zou ik aan een groot water moeten komen dat de grens vormt. Voor ik echter zover ben, kom ik plots aan een grenspost met gewapende militair. Uh? Ik dacht niet dat hier de grens was ... wel dus, omkeer maken en tien kilometer terug. stfu

Daarna rij ik via mooie wegen naar Tartu, het is zalig om hier rond te rijden, dank u Europese Unie, want langs bijna alle wegen staan borden met de werken die gebeurd zijn en de Europese vlag er op. Langs de weg kan je verse groenten en gerookte vis kopen. De vis wordt ter plekke gerookt, ik rij bij momenten precies door een viswinkel.
Ik weet niet wat te verwachten van Tartu, weet alleen dat het een studentenstad is. Na een bezoek aan de toeristische dienst blijkt dat er maar liefst 44 bezienswaardigheden zijn in Tartu, veelal te maken met de universiteit die er staat. Wel tof dat ze in Tartu motoparkings hebben. Als je je parkeert op een auto-parking moet je een ticket betalen, de motoplaatsen zijn gratis.

Na de rotnacht van gisteren, neem ik hier een hotel net buiten de stad, zodat ik ineens mijn was kan doen. Ik logeer in een prachtige omgeving en denk dat het onderhoud van de tuin daar een fulltime job is. De eekhoorntjes spelen op enkele meters van me en ik kijk geamuseerd toe. Voor de bewoners is dit natuurlijk niks speciaal, maar als er 's avonds een luchtballon overvliegt is dit voor hun een evenement terwijl dat voor mij bijna dagelijkse kost is bij mooi weer, zo zie je maar.

's Avonds de rest van Tartu bezocht en even mee genoten van het plaatselijke festival.
Ik vind Tartu de mooiste stad die ik tot nu toe deze vakantie gezien heb.

Baltische staten - 2012 File0553

De universiteit:
Baltische staten - 2012 File0566

Kussende studenten:

Baltische staten - 2012 File0559

Baltische staten - 2012 File0591n
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 23:35

Citaat :
da ge zo alleen op die verlaten zandwegjes en gravelwegen - in the middle of nowhere - durft rondrijden , vind ik al chapeau

Dat zijn dingen waar je soms idd best niet te veel over nadenkt, maar al bij al nog nooit slechte ervaring mee gehad. Dat mensen naar je kijken als de koeien naar een trein, ben ik al gewoon. Je kan dat vermijden door grotere wegen te nemen of andere landen te bezoeken, maar daar zit voor mij nu net de uitdaging en het avontuur. Ik ben zowel vorig jaar als dit jaar meerdere keren in iemand zijn tuin terecht gekomen door even verkeerd te rijden, dan is het gewoon omkeren, even zwaaien en rap weer weg hé.
Terug naar boven Ga naar beneden
The Cowboy
Veteran
Veteran
The Cowboy


Aantal berichten : 2320
Leeftijd : 56
Woonplaats : Kapellen

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimewo 29 aug 2012, 23:54

Citaat :
Ik zie ze na hun shift onder het toezicht van hun overste bewijzen dat het geweer veilig is door in een buis te schieten, strange.


Dat wordt in elke operatiezone waar militairen worden ingezet gedaan na elke shift of uitgevoerde patrouille (aankomst in de beveiligde zone dus). Buis = veilige richting om na het "ontladen" een "testschot" in uit te voeren. Tijdens mijn laatste passage in Kabul zijn er op bijna 5 maand tijd 15 schoten gelost in die buizen affraid . Liever daarin dan in een collega........Rolling Eyes .

Wij belgen stonden in voor de controles, de 23 andere landen waren verantwoordelijk voor de (domme) schoten Twisted Evil .
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 00:16

Knap reisverslag en mooie foto's CV , was zeker en vast een avontuur om nooit meer te vergeten als ik dat allemaal hierzo lees hé ....Baltische staten - 2012 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
bagheera
Triumph sympathisant
bagheera


Aantal berichten : 1321
Leeftijd : 37
Woonplaats : Begijnendijk

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 08:05

ik vind het boeiend Smile ik wil ook reizen met de motor maar geef mij dan maar Groot -Brittannië wat jij doet ik zou het niet durven denk ik
Als ik de taal niet kan spreken vind ik het moeilijker en Duitsachtige talen zijn al helemaal men ding niet
Terug naar boven Ga naar beneden
Gregory
Member
Member
Gregory


Aantal berichten : 331
Leeftijd : 38
Woonplaats : Halle

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 09:29

Da valt allemaal goed mee hoor. K heb een 5-tal jaar geleden eens een festivaltrip door Europa gedaan. Een maand op de baan met o.a. Tsjechië en Slovenië als tussenstops. Ze spreken daar ook geen Engels, maar ge vindt altijd wel een manier om u verstaanbaar te maken zenne.

Vorig jaar naar Sziget in Boedapest gegaan, en juist van t zelfde Smile

Da komt altijd wel in orde


Ps: mooi verslag Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Vinzcent
Member
Member
Vinzcent


Aantal berichten : 352
Leeftijd : 34
Woonplaats : Ieper

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 09:47

goodpost CV
Terug naar boven Ga naar beneden
wor
Senior member
Senior member
wor


Aantal berichten : 944
Leeftijd : 64
Woonplaats : WinkseleDelle

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 11:46

In 2007 hebben wij zo Engeland, Schotland en Wales doorkruist . Mijn madam en ik, met pak en zak op den honda. Als ge dan in het Noorden van Schotland op die kleine wegjes - waar ge uren rondrijdt zonder een levend wezen tegen te komen - rondrijdt, denkt ge toch ook wel eens efkes na van waar zijn we nu toch aan begonnen - moest ik hier nu in panne vallen En dan vindt ge dat uwen moto ineens begint anders te draaien, die ketting begint losser te hangen,...pale

Maar al bij al een prachtige ervaring, mooie natuur, vriendelijke, behulpzame mensen,... zou nog uren verder kunnen gaan met superlatieven maar als ge er geweest bent, weet je waarover ik praat Baltische staten - 2012 689378

sorry CV om uw topic te vervuilen met mijn mijmering
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 12:41

Een prachtig verslag CV met mooie foto's ... Baltische staten - 2012 33367 !
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 12:57

Merci allemaal en @wor: 't is nie erg zenne. Wink

Zal proberen vanavond de rest nog te schrijven, want heb natuurlijk ook moeten terugrijden.

Taal is trouwens niet zo'n probleem, ik zorg altijd wel dat ik heb wat ik moet hebben. In deze landen spraken de meeste mensen wel een klein beetje Engels of Duits, dus viel wel mee. Eigenlijk heb je niet veel nodig om je verstaanbaar te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 13:15

een lei en een krijtje zeker ...

mooi verslag chris Baltische staten - 2012 326162
Terug naar boven Ga naar beneden
vlieg
Senior member
Senior member
vlieg


Aantal berichten : 627
Leeftijd : 63
Woonplaats : oelegem

Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 13:21

bij cv zal het meer body language geweest zijn jocolor
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Baltische staten - 2012 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Baltische staten - 2012
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Goodwood 2012
» Oostenrijk juli 2012
» 2012 Mods vs Rockers Charlotte
» Dirk Melkebeek 04 juni 1963 † 31 mei 2012

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: