:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten

Ga naar beneden 
+14
davince
CV
T-Lens
marc 63
raoul
ronny
bagheera
Jokke
anarchy
lukke
thunderbird mania
ggfh
dbcompetition
bapetc
18 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
bapetc
Member
Member



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 49
Woonplaats : Genk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimevr 31 aug 2012, 21:33

Hallo allemaal,

Vandaag mijn eerste schuiver gemaakt met mijn nieuwe Tiger (5000km)
Het regende hevig, afrit in Haasrode die ik dagelijks neem. Ik nam hem heel voorzichtig omdat het heel nat lag.
Ineens zonder voelen schuiven of dergelijke lag ik tegen de grond. Ik lag dus op de de afrit en mijn moto ook. Redelijk in shock en redelijk wat pijn. Natuurlijk heel de afrit verspert, maar niemand die uitstapte om hulp te bieden. Erger nog, de eerste wagen bleef maar toeteren en met handgebaar dat ik hem de doorgang versperde. Echt echt schandalig. Gelukkig kwam er bij toeval een ambulance langs die me hulp geboden heeft. Ze hebben me meegenomen voor verder onderzoek en de politie hebben mijn motor afgesleept. Niks gebroken, enkel pijnlijke ribben en ondanks mijn motorpak toch wat schaafwonden.
Nu weet ik totaal niet wat er mis gegaan is. Ineens lag ik tegen de dijk, zonder enige waarschuwing van glijden of dergelijke...

Morgen mijn moto ophalen en de schade gaan bezien.

Mvg
Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimevr 31 aug 2012, 21:49

Jammer om te horen...gelukkig valt de lichamelijke schade mee....
Ja de mensen kunnen hard en egoistisch zijn , gelukkig niet allemaal al lijkt dat soms zo...
Een klein beetje mazout uit een lekkende stop of vrachtwagen komt regelmatig voor in opritten, ge ligt tegen de grond voor ge het weet, zonder verwittiging, in zo'n bochten en bij regen moet ge bijna constant het wegdek afspeuren naar regenboogkleurige plekken ...
Veel beterschap !
Bij regen kan men niet voorzichtig,genoeg zijn , de banden blijven koud en steenhard, alle bewegingen , zoals remmen en gas geven moet ge uiterst sucuur doen... Eigenlijk zou je de bandenspanning met een halve kg moeten laten zakken v en a , uitgaande demping verminderen...en zeker ook uw gewicht verplaatsen zodat ge de motor rechter kunt houden in de bochten ...remmen met 1 vinger en gas geven met millimeters ...


Laatst aangepast door dbcompetition op vr 31 aug 2012, 22:02; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
ggfh
Vintage
Vintage
ggfh


Aantal berichten : 5633
Leeftijd : 54
Woonplaats : ruisbroek

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimevr 31 aug 2012, 21:59

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120827_00272963

?

En veel beterschap.


Laatst aangepast door ggfh op vr 31 aug 2012, 21:59; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
bapetc
Member
Member



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 49
Woonplaats : Genk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimevr 31 aug 2012, 21:59

Dank je.. Ja het moet zoiets geweest zijn. Het was echt zonder verwittiging. De politie beweerde dat ik me onderuit geremd had, maar ik mijn rem niet eens aangeraakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimevr 31 aug 2012, 22:08

Voila, dat is het se...ze gaan tanken , vergeten de stop of zetten hem er slecht op, of smossen een paar liter en in lange bochten loopt dat eraf en dan hebt ge levensgevaarlijke situaties... De nachtmerrie van de motorrijder !
De politie zou dat normaal toch moeten weten van dat oliespoor ... In plaats van u een schuldgevoel te geven !

Grt dirk


Laatst aangepast door dbcompetition op vr 31 aug 2012, 22:19; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimevr 31 aug 2012, 22:18

verdikke toch...... weer spijtig dit te horen .sterkte maat !
Terug naar boven Ga naar beneden
lukke
Senior member
Senior member
lukke


Aantal berichten : 835
Leeftijd : 65
Woonplaats : Holsbeek

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimevr 31 aug 2012, 22:37

Amaai, wat een pech. Maar eigenlijk zou jou verzekering zich nu moeten richten naar de de ondertussen gekende boosdoeners. Ik, denk dat ze je dat contractueel verplicht zijn.

Ondertussen heb je het natuurlijk wel vlaggen. Snel beterschap gewenst.
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimevr 31 aug 2012, 22:37

Spoedig herstel alvast...
Terug naar boven Ga naar beneden
bapetc
Member
Member



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 49
Woonplaats : Genk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimevr 31 aug 2012, 22:39

Bedankt allemaal..
Nu heb ik wel een full omnium verzekering. Ga maandag mijn eens bellen. En zien wat ze allemaal vergoeden.
Want mijn helm, jas en broek hebben ook schade.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimevr 31 aug 2012, 23:20

Wanneer waren die flikken daar?Een half uur nadat je gevallen was?Maar ze weten wel hoe het komt.Toffe jongens!Misschien zelfs nog nooit een moto van dichtbij gezien.

Die toeterende kwiet moesten ze een week aan de schandpaal hangen.Lig je daar pijn te lijden,uw ledematen en motoronderdelen bij mekaar te rapen,maar ho! ho! ge ligt wel in meneer zijne weg hé.Hij moest eens 5 minuten later thuis zijn.Stel je voor zeg.

Enfin,gelukkig heb je zelf niks en ben je goed verzekerd.
Ben zelf nog nooit gevallen in de regen,maar dan rij ik ook als een bomma.Zal zo maar verder doen zeker.
Terug naar boven Ga naar beneden
bagheera
Triumph sympathisant
bagheera


Aantal berichten : 1321
Leeftijd : 37
Woonplaats : Begijnendijk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimeza 01 sep 2012, 00:14

beterschap jongen , echt niet leuk om dit te horen , das de tweede op korte tijd op dit forum
Hopelijk valt de schade mee
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimeza 01 sep 2012, 00:16

Veel beterschap gewenst en hopelijk komt het in orde met de verzekering en kunnen ze alles verhalen op de boosdoener (de LIJN ???) ....
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimeza 01 sep 2012, 07:24

Een zeer spijtig voorval bapetc ..

ik wens je beiden een spoedig herstel

en hoop dat je niet teveel schade hebt opgelopen !

______________

R.
Terug naar boven Ga naar beneden
marc 63
Senior member
Senior member
marc 63


Aantal berichten : 666
Leeftijd : 60
Woonplaats : hamme

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimeza 01 sep 2012, 07:55

Veel beterschap. Vooral weer schandalig hoe mensen reageren op zoiets. In plaats van even te kijken of je ok bent,even claxoneren om hen door te laten.Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
T-Lens
Senior member
Senior member
T-Lens


Aantal berichten : 588
Leeftijd : 43
Woonplaats : Genk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimeza 01 sep 2012, 08:31

Veel beterschap gewenst.
Heb je nog de standaard banden op je Tiger? Zo ja, kan dat ook wel een kleine factor gespeeld hebben, want die oude pilot roads zijn echte betonbanden. Zeker als je in de koude regen rijdt zoals dbcompetition zei, komen ze niet op temperatuur en is er maar weinig grip. Dat in combinatie met olie of diesel... Laat alvast je zelfvertrouwen niet teveel ondermijnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimeza 01 sep 2012, 08:36

VEEL BETERSCHAP....



DE POLITIE UW VRIEND cheers


ps: laat uw lip niet hangen amigo,het is maar nen moto.
pss: den dienen met dienen auto kan toch "alergisch" Wink zijn voor water,versta de gij da nu niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
ggfh
Vintage
Vintage
ggfh


Aantal berichten : 5633
Leeftijd : 54
Woonplaats : ruisbroek

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimeza 01 sep 2012, 09:23

Ge hebt zelfs de gazet gehaald:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120831_00278490
Terug naar boven Ga naar beneden
bapetc
Member
Member



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 49
Woonplaats : Genk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimeza 01 sep 2012, 10:31

Ben juist mijn motor gaan halen. Ben er zelf mee naar huis gereden.
Mijn vertrouwen in mijn banden heeft toch een flinke deuk gekregen hoor. Durfde bijna geen bocht meer memen.
Ja inderdaad, zijn de pilot road.

Enige suggestie om ander banden op de leggen? Want heb er geen vertrouwen meer in. Hopelijk komt het terug...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimeza 01 sep 2012, 10:34

DUNLOP!!
Terug naar boven Ga naar beneden
T-Lens
Senior member
Senior member
T-Lens


Aantal berichten : 588
Leeftijd : 43
Woonplaats : Genk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimeza 01 sep 2012, 13:08

Ik heb op mijn Tiger 1050 Michelin Pilot Power 2CT's gelegd voor en achter. Dag en nacht verschil qua grip en feeling. Zeer snel op temperatuur, veel comfortabeler, messcherp sturen zonder de bocht in te vallen, zeer goed in de regen en toch betaalbaar.
De Dunlop sportmax sportsmarts zijn idd ook heel goed maar wel een stukje duurder. Vandaar mijn keuze voor de PP2ct.
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimeza 01 sep 2012, 14:12

Die Pilot Road 1 is nog zo slecht niet, heb er de voorbije maanden op gereden en geen enkele keer problemen gehad en ik rij echt niet zo traag in de regen, die we trouwens de voorbije maanden voldoende gehad hebben. Pilot Road 3 is veel en veel slechter, ik zou voor de 2 gaan, is ideaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
davince
Senior member
Senior member
davince


Aantal berichten : 707

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimeza 01 sep 2012, 14:12

't Is geen goei week voor Triumhrijders, hé. Zou het niet kunnen dat je 'vergeten' bent wat er gebeurt is? Dat komt vaak voor en is een of ander overlevingsmechanisme als je in paniek bent. Ikzelf ben tot mijn frustratie ook 1 a 2 seconden vergeten, net voor en na de val.

Spoedig herstel.
Terug naar boven Ga naar beneden
The Cowboy
Veteran
Veteran
The Cowboy


Aantal berichten : 2320
Leeftijd : 56
Woonplaats : Kapellen

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimezo 02 sep 2012, 21:57

Spoedig herstel!
Terug naar boven Ga naar beneden
bapetc
Member
Member



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 49
Woonplaats : Genk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimema 03 sep 2012, 09:55

Bedankt allemaal. Ik denk dat ik gewoon de pech gehad heb om een olie of mazoutplek onder mijn voorwiel te hebben gehad...
Nu om mij een beter gevoel te geven ga ik toch een nieuwe set banden leggen :-)

Ik dacht zelf aan Dunlop Sportmax sportsmart. Iemand ervaring mee?
Terug naar boven Ga naar beneden
bapetc
Member
Member



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 49
Woonplaats : Genk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitimema 03 sep 2012, 14:20

@CV, zijn de Pilot Road 3 zo slecht dan?
Pilot Power 2CT een betere optie dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn ongeval met mijn geliefde street triple
» Mijn Tijgerke
» Mijn maatje
» mijn niefste krel perte total :(
» Jaja, hupla, mijn ergste nachtmerrie wordt werkelijkheid

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Ongevallen & minder nieuws-
Ga naar: