:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Bullshit hipster bike

Ga naar beneden 
+8
thunderbird mania
marnixvy
davince
medion5025
Jokke
ggfh
marc 63
FrankC
12 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
FrankC
Senior member
Senior member
FrankC


Aantal berichten : 996
Leeftijd : 63
Woonplaats : merksem

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimedo 06 maa 2014, 19:54

WTF

eindelijk eens een site die een paar van de would bee's op hun plaats zet (figuurlijk dan)
toch weer goed voor enige fijne momenten hahaha;
http://hipsterbikevideos.com/

vooral het videootje van Ichiban moet je zien;
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bloggen.be/knarfinsjina/
Gast
Gast




Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimeza 08 maa 2014, 21:49

Yep, al dat gechop om er iets "origineel" van te maken...ze doen allemaal hetzelfde...afzagen en hun eigen "smaak" toevoegen....

Toen ik mijn srretje nog volledig origineel had, vond iedereen dat nog geweldig...al de rest was kapotgechopped....
Terug naar boven Ga naar beneden
marc 63
Senior member
Senior member
marc 63


Aantal berichten : 666
Leeftijd : 60
Woonplaats : hamme

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 13:05

Citaat :
Yep, al dat gechop om er iets "origineel" van te maken...ze doen allemaal hetzelfde...afzagen en hun eigen "smaak" toevoegen....

Toen ik mijn srretje nog volledig origineel had, vond iedereen dat nog geweldig...al de rest was kapotgechopped....


Djeezes maat. Stop jij ooit eens met zagen over mensen die iets aan hun motor veranderen ?
Terug naar boven Ga naar beneden
ggfh
Vintage
Vintage
ggfh


Aantal berichten : 5633
Leeftijd : 54
Woonplaats : ruisbroek

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 15:45

Gewoon negeren Marc.
Ieder doet met zijn machien wat hij wil. 
En ieder ander denkt ervan wat hij wil.
Zolang het veilig is, who cares.
Terug naar boven Ga naar beneden
FrankC
Senior member
Senior member
FrankC


Aantal berichten : 996
Leeftijd : 63
Woonplaats : merksem

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 16:47

daar gaat het dus over, iedereen doet met zijn machine wat hij/zij wil, maar zoals in het filmpje getoond wordt zijn er echt wel een paar die misschien toch even 5 minuten zouden nadenken alvorens er de zaag in te zetten. Ik zou zoveel aan mijne motor willen veranderen maar weet van mezelf dat ik noch de skills, noch het inzicht heb om er een esthetisch geheel van te maken en dan blijf ik eraf ( of laat het uitvoeren door iemand die er wel verstand van heeft)
Ik vind het fantastisch wat marc63 van zijn motor gemaakt heeft, maar helaas zijn er voor 1 marc63 wel 5 anderen die er niks van bakken (maar over smaken valt niet te twisten zeker hé)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bloggen.be/knarfinsjina/
marc 63
Senior member
Senior member
marc 63


Aantal berichten : 666
Leeftijd : 60
Woonplaats : hamme

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 18:39

Da klopt volledig Frank . Maar om er telkens opnieuw over te zagen " mijne is origineel , en origineel is mooier " daar krijg ik het zowat van . Elk doet wat hij wil met zijn eigen motor . Ik respecteer gewoon de mening dat iemand niks aan zijn motor veranderd . Maar laat het gewoon achterwege van er telkens opnieuw over te zagen dat we verkeerd bezig zijn. Er zijn inderdaad mensen die een motor verprutsen (zoals die ene die al jaren te koop staat op kapaza) Maar als die mens nu hier lid moest zijn, en die zet er een hoop foto's bij dan reageer ik daar gewoon niet op . En als ik zo wat rondkijk dan kan ik wel 50 filmpjes maken met geslaagde omgebouwde motoren .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 18:45

gewoon 'jaja,ge hebt gelijk' zeggen en verder uw ding doen is het simpelste.

en als da ni lukt,eens goe tegen ne boom sjotten helpt bij mij ook altijd Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
medion5025
Veteran
Veteran
medion5025


Aantal berichten : 1249
Leeftijd : 57
Woonplaats : hemiksem

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 19:25

er zijn mooie verbouwde / technisch inorde enz...  Thumbs up , dan hebt ge de andere  angry wat wel opvalt is bij verkoop tweedehands er veel kopers niet geneigd zijn om verbouwde motors te kopen zelf ondervonden bij verkoop van mijn tiger er staat gewoon een volledige andere uitlaatlijn / powercommander op kopers hebben plots geen interesse meer  Question  Question btw. heb verkoop van tiger opgegeven krijg zo weinig dat ik hem wel bij hou
Terug naar boven Ga naar beneden
ggfh
Vintage
Vintage
ggfh


Aantal berichten : 5633
Leeftijd : 54
Woonplaats : ruisbroek

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 20:19

Bij die verbouwde, verbeterde motoren is het moeilijker in te schatten of ze nu beter zijn geworden of juist slechter. Van een stock model kan je gemakkelijk de goed en slechte kanten terugvinden.
Voor mensen met kennis zijn er zo misschien wel zaakjes te doen.

Ik heb alle stockonderdelen van de Bonneville nog liggen, mocht ik hem ooit wegdoen.
Terug naar boven Ga naar beneden
medion5025
Veteran
Veteran
medion5025


Aantal berichten : 1249
Leeftijd : 57
Woonplaats : hemiksem

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 20:44

als ik een motor wil kopen 2 de hands en je praat met de verkoper en je ziet en hoort van de verkoper dat de motor met liefde en met de nodige kennis van zaken verbouwd is ( zoals bv. de motor van marc 63  Thumbs up  ) dan zou ik met een gerust gevoel  kopen  . uiteraard al uw standaard stukken nog bezitten is het beste ...... alleen bij mijn verkoop wilden ze ook nog dat ik er alles terug op monteerde zodat hij standaard stond + dan wilde ze de uitlaatlijn en powercommander er ook nog gratis bij , haha ze dachten blijkbaar dat er zot op mijn voorhoofd stond
Terug naar boven Ga naar beneden
ggfh
Vintage
Vintage
ggfh


Aantal berichten : 5633
Leeftijd : 54
Woonplaats : ruisbroek

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 20:54

Die van Marc gaat sowieso al een iets 'geavanceerder' publiek aantrekken.

Maar als enkel de uitlaatlijn en het stuur veranderd zijn, dan krijg je ook nog alle zotten aan de deur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 20:58

waarom zet je die niet origineel en dan de lijn + commander apart verkopen?teveel werk?geen goed oog in?
Terug naar boven Ga naar beneden
davince
Senior member
Senior member
davince


Aantal berichten : 707

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 21:32

Iedereen doet wat hij moet zeker?
Een schoon verbouwde moto onderschijt je van de jongens. En soms schijten diezelfde jongens jou uit. Der is geen lijn in te trekken.  Razz
Over customs en verbouwd oudijzer gesproken: Gaat er  iemand volgende week de Flying Hermans uitlachen in Ninove?  ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 21:45

Marc, ik reageer op een filmke....maar blijkbaar hebt gij serieus lange tenen dat gij u weer aangevallen voelt...
Hebt ge dat fillemke dan niet bekeken, dat is toch niet wat gij gedaan hebt...??
Dat zijn allemaal afgezaagde krellen...

Ge moet daar niet zo voor uit uw sloffen schieten.
Kmag toch nog wel eens zagen, he....
Terug naar boven Ga naar beneden
marnixvy
Veteran
Veteran
marnixvy


Aantal berichten : 1450
Leeftijd : 68
Woonplaats : Destelbergen

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 21:54

Verbouwen, aanpassen, verslijpen, tunen, meer lawaai, sommigen maken dit echt tot kunst en terecht.
Het is een mooie hobby voor technische mensen, doe zo voort want het brengt kleur in de grijze massa.
MAAR dat is buiten de verlichte politieke geesten gerekend, alleen zij mogen creatief uit de hoek komen en dan nog met maatregelen tegen andere creatievelingen want zij dulden geen concurentie !!
Zij hebben de keuring voor motoren bedacht en dan is het gedaan, alleen nog grijze muizen want het is toch zo levensbedreigend al die mooie machientjes, dat moet maar eens stoppen, alleen de ingenieur van de constructeur weet wat goed voor ons is. Straks in het stemhokje misschien toch rekening mee houden en stemmen op de motorvriendelijkste partij.
Terug naar boven Ga naar beneden
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimezo 09 maa 2014, 23:19

Citaat :
Kmag toch nog wel eens zagen, he....

we hebben liever dat ge dat in hout doet maat  Smile 

nee nee grapje zunne....... zaag gij maar raak jongen mij doet dat toch niets  Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
marc 63
Senior member
Senior member
marc 63


Aantal berichten : 666
Leeftijd : 60
Woonplaats : hamme

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimema 10 maa 2014, 09:19

Citaat :
Marc, ik reageer op een filmke....maar blijkbaar hebt gij serieus lange tenen dat gij u weer aangevallen voelt...
Hebt ge dat fillemke dan niet bekeken, dat is toch niet wat gij gedaan hebt...??
Dat zijn allemaal afgezaagde krellen...

Ge moet daar niet zo voor uit uw sloffen schieten.
Kmag toch nog wel eens zagen, he....


Gebruik dan eens een smiley, of zet er een knipoog bij , dat word veel duidelijker op welke manier je iets bedoelt . Zoals jij dat daar schrijft lijkt het voor mij dat je ze allemaal over dezelfde kam trekt . Ik ken u tenslotte niet en gij mij niet  Wink .Ik heb dat filmpje inderdaad gezien ja, maar hey, t'is hun motor he . Ik heb helemaal geen lange tenen, en een zuurpruim ben ik al helemaal niet  Smile .

Citaat :
Gaat er  iemand volgende week de Flying Hermans uitlachen in Ninove?  ...
Bullshit hipster bike Empty


De mijne gaat daar binnen staan  Wink . ge kunt dus altijd is komen lachen he  Very Happy .

Een verbouwde moto is inderdaad soms moeilijker te verkopen . Ik doe bijna altijd een test als ik er mee bezig ben , ik zet die dan te koop op kapaza en tweedehands en kijk of er reactie's op komen . Als dat het geval is dan sleutel ik rustig verder  Wink . Ik heb zo mn bandit en fz1 ook verkocht .
Terug naar boven Ga naar beneden
medion5025
Veteran
Veteran
medion5025


Aantal berichten : 1249
Leeftijd : 57
Woonplaats : hemiksem

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimema 10 maa 2014, 18:16

@jokke , omdat ik dan naar ruud fredriks moet om terug laten af te stellen dus kosten ( momenteel 148 pk ) + door de multi sclerose gaat prutsen en rijden steeds moeilijker daar boven op was de prijs toen al belachelijk laag
Terug naar boven Ga naar beneden
marc 63
Senior member
Senior member
marc 63


Aantal berichten : 666
Leeftijd : 60
Woonplaats : hamme

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimema 10 maa 2014, 18:38

Ja medion , das erg he . Je krijgt bijna nooit je geld weer van de accessoires die je er op zet . Ik heb het 1 keer meegemaakt dat ik echt veel kreeg voor een project waarmee ik nog bezig was . En dat kwam omdat die motor eigenlijk niet te koop stond. Die gast had hem gezien en wou hem absoluut hebben . Hij had die moto op mn werk zien staan en vroeg mij " wat moet ge daar voor hebben ? " Ik verkocht hem normaal gezien niet, maar die mens bood almaar meer tot ik wel zot zou geweest zijn als ik het niet zou gedaan hebben . Het was een bandit 1200 die op de moment van verkoop 56000km op de tellers had en hij was toen 9 jaar oud . Dat was in 2008 .Die mens rijd er nu nog steeds mee rond en de moto heeft ondertussen 110000km op de teller staan . Ik had van 3 moto's 1 gemaakt . De komplete kont van een yamaha R6 , de komplete upsd voorvork van een Suzuki TL-R1000 en dat allemaal in het frame en blok van een bandit 1200 uit 1999. En die mens moest die gewoon hebben  Laughing  Elke andere motor waarmee ik gereden heb is nadien verkocht voor een te lage prijs volgens hetgeen er allemaal op zat . Van eentje heb ik nog steeds spijt dat ik hem weggedaan heb . dat was een bandit 1250N . Dat was echt de beste motor waarmee ik ooit gereden heb , en dat zijn er wel wat .
Terug naar boven Ga naar beneden
medion5025
Veteran
Veteran
medion5025


Aantal berichten : 1249
Leeftijd : 57
Woonplaats : hemiksem

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimema 10 maa 2014, 20:52

@marc63 , uwe broemmer staat echt ferm , plezier om naar de foto's te kijken . Kan mij inbeelden hoe uwe bandit eruit zag als ge ziet hoe uwe broemmer er nu uitziet yammie yammie  drool btw. bandit 1250 is zwaar ondergewaardeerd
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimema 10 maa 2014, 23:48

marc63 , ik heb indertijd ook twee bandits 1200 gehad , een 1200N (1997) en een 1200S (1999) nog met de gebogen kader hé , inderdaad steengoede motoren , juist de vering en remmen een beetje verbeteren en ze waren helemaal up-to-date , dat waren wel nog de olie/lucht gekoelde motoren hé (niet kapot te krijgen mits goed onderhoud) , den 1250 is al watergekoeld , een vraagje , is het verschil tussen de 1200 en 1250 groot ? Jij kan het weten hé ...  Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
marc 63
Senior member
Senior member
marc 63


Aantal berichten : 666
Leeftijd : 60
Woonplaats : hamme

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimedi 11 maa 2014, 18:13

Ik vind het nog een groot verschil ja . De 1250 is krachtiger onderin . Hij heeft echt veel koppel . En dat blok is echt toegenepen om de emissienormen te halen . Ik had de mijne gewoon wat beter laten ademen door de secundaire kleppen uit de injectie te halen , een komplete Arrow uitlaatlijn gemonteerd en een powercommander 3 gezet . Da ding vloog nadien . En dat had BERGEN koppel dat je vanaf 1500 toeren kon aanspreken . Daarmee heb ik er destijds echt veel achter gelaten aan de verkeerslichten zulle  Cool . Hier zie je de uitdraai van de motor nadat hij op de bank geweest was .En hoe ik hem verkocht heb . Daar heb ik nog steeds spijt van . Moest ik de triumph wegdoen dan zou het enkel zijn om terug een bandit 1250N te kopen . Ze zijn totaal niet te vergelijken natuurlijk , en de bandit ziet er niet echt modern uit , maar met een beetje mooie spullen er op kan je der wel mee buiten komen  Wink  En nog een pluspunt, dat blok laat je nooit in de steek . Echt oersterk .

Kijk even naar de lijn waar dat koppel vrijkomt . Dat begint al VOOR de 2000 rpm lijn en loopt op tot ongeveer 128NM koppel en 129,5 pk op het achterwiel gemeten .

Bullshit hipster bike 20a494h

Bullshit hipster bike 2v32az7

Bullshit hipster bike Ifvl1w
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimedi 11 maa 2014, 18:22

ik denk,als gij later in de hel terechtkomt,dan is 't omdat ge deze hebt verkocht

ferm machien,amai!  Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
marc 63
Senior member
Senior member
marc 63


Aantal berichten : 666
Leeftijd : 60
Woonplaats : hamme

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimedi 11 maa 2014, 18:32

Very Happy  Ik heb daar echt spijt van. had dat nooit mogen doen . Hij rijd nu ergens in zwijndrecht rond , ne maar van mij ziet hem geregeld rijden .

Dees was die bandit 1200. Er gaan er veel zijn dat dit niet mooi vinden . T'is een streetfighter . Dat zou ik nu nooit meer bouwen , maar toen was ik nog jong(er) en onnozel . Nu nog alleen onnozel  lol! 

Wel zeer leuk om te doen , veel passen en meten en alles zelf maken/aanpassen . Je moet van het originele banditframe immers het hele subframe afslijpen . En dan kan je nadien niet meer terug  Mad . De voorvork was makkelijker, de stuurpen van de originele vork past daar gewoon in, dus gewoon overpersen in het andere T-stuk en je kan dat zo monteren . Voorwiel passend maken door middel van andere lagers en klaar .

Zo gekocht
Bullshit hipster bike 2qwmu1i

En twee jaar later.
Bullshit hipster bike 2vkymwk

Bullshit hipster bike 347juj8
Terug naar boven Ga naar beneden
medion5025
Veteran
Veteran
medion5025


Aantal berichten : 1249
Leeftijd : 57
Woonplaats : hemiksem

Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitimedi 11 maa 2014, 20:28

streetfighter is niet mijn ding ....... maar ge ziet weer die passie kwestie afwerking tot in de puntjes dat is de reden waarom de triumph er nu ook goed uitziet  Thumbs up  Thumbs up  koppel van de bandit versta ik ook maar al te goed bezit zelf honda cb1300 deze kan je wat vergelijken en inderdaad als ge dat opendraait als het groen wordt Mmmmmm daar komen er veel tekort
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Bullshit hipster bike Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bullshit hipster bike   Bullshit hipster bike Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bullshit hipster bike
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Bike exif
» The bike shed
» The Bike Shed Londen
» peters classic bike parts
» Wereldrecord 6361 m hoog met een bike

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Links-
Ga naar: