:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Onze Tour de France mei 2010

Ga naar beneden 
+10
sikke
mjj338
w_boelen
pluche
Black swept
Tiger 885
anarchy
CV
Louie
LizSTripleR
14 plaatsers
AuteurBericht
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimevr 28 mei 2010, 23:09

We waren weg, eindelijk, na zoveel planning en zoeken, op de E19, richting Frankrijk – en dat begon wel bizar – rond uitrit Waterloo, 'n koekedoos chauffeur die veel tekens maakt aan Marc (hubby), en die zelfs tot aan in de Texaco geweest is om ons te uitleggen: “ 'n pakje is weg gevallen van uw moto, mijnheer, tussen Ittre en de Ring”, - gezien dat de knie van Marc niet toeliet af en aan te stappen als hij wilde, ben ik terug geweest om te gaan zoeken – want wij wisten wel wat dat pakje was – zijn regenpak! Dus, ik was op de pechstrook, langazaam aan het rijden, toen dat de politie agent voorbij kwam ..... maaarrrr, wat 'n leuke mens, hij was klaar om ook effekes te zoeken, en feitelijk, 5 mintuen later heb ik hem gezien, met blauwe lichten, MET het regenpak in handen. Gelukkig maar, gezien dat vanaf de E42 het was volle regen – tot en met Verdun – tja, soms is het zo op de moto!! Nooit zo tevreden geweest om het hotel te zien, en verwarming was genoeg om alles te drogen – oef!

Dinsdag: blauwe hemel vanaf het ontbijt, en de Lorraine ligt mooi voor onze ogen en banden, Charles Trenet en zijn Douce France was echt van toepassing! Alleen maar haltes voor het nodige maar toch ook voor enkele foto's – wat denken jullie?!
Onze Tour de France mei 2010 Canalinmirror
Onze Tour de France mei 2010 CanalandSpeedycloser

Deze avond, in de Bourgogne 'n charmante chambre d'hôte – echt charmant, gewoon leuk! Mevrouw de kunstenares in haar tuin en manoir, mooie binneninrichting, en resturant te voet te doen – desondanks Marc zijn knie :-(
Zicht vanuit de kamer:
Onze Tour de France mei 2010 VuedechambrePetitParis2

Woensdag: effekes 'n halte om te tanken, en de raadgeving te krijgen van de jonge daar - gelukkig 'n motard met ervaring, en die heeft de probleem van verandering van snelheden op de moto van Marc snel opgelossd(handvatverwarming was in de weg van de embrayage – embarras!) dan, richting Autroroute du Soleil, de A7 – met de mistral als toegevoegde ervaring – voor lichte menen zoals ik, héél vervelend, voor andere, zeggen maar zwaardere mensen, geen probleem! Ten zuiden van Lyon, van de snelweg af, en dan rond Pont St Esprit, 'n heel mooi kasteel, van de zelfde Guide du Charme, en, niks te zeggen, nog eens héél mooi en rustig! Daar, apéro in de zon, en eindelijk, ene foto met ikzelf daarop (ik moeste toch zoeken om die functie te vinden!)
Onze Tour de France mei 2010 ChateaudesBarrenquesLizetMarcdehors

Volgende dag, weg naar de Gorges de l'Ardèche – op dit moment nog niet te veel touristen dus nog héél aangenaam voor de motorrijders dat we zijn (beetje embetant toch, nog de Mistral mee in de bochten!) Toch wel goed geamuseerd, op zo'n bochten, kan niet anders, hé?!
Onze Tour de France mei 2010 GorgesdArdecheLiz2

Iets wat moeilijk om naar de volgende chambre d'hôte te komen – 2.8km op 'n voet pad-achtig weg, steentjes, gaten, takken – alles behalve tarmac, op 'n ongeveer 1/7 afdaling! Enfin, goed toegekomen, om het echte paradijs van Frankrijk te vinden – zeker 'n aanrader, behalve jullie op de Rockets – sorry, gewicht is soms belangrijk! Zelden zo'n mooi huis gezien, echt goede smaak, mensen die Parijs beu waren – te snappen, eigenlijk! Gelukkig moesten we niet weg gaan om te eten: mevrouw was ook 'n koningin van de keuken ( ding, ding, de kilos op de weegschaal!) Enkele foto's van deze “coin de paradis”
Onze Tour de France mei 2010 Leyrisexterieur1
Onze Tour de France mei 2010 LeyrisMarcsurterrasse1

Hier zijn we toch 2 nachten gebleven, dus een dag om alleen maar 'n toer van de regio te doen – met hulp van onze gastheer, heb ik mijn route veranderd, volgens zijn voorstellen – en gelukkig maar, “pur bonheur”: bochten, ongelooflijke landschappen, lekker eten onderweg – deze is zeker op de Bucket List, vrienden, je moet het doen voor dat je sterft!
Onze Tour de France mei 2010 GorgesduTarn2
Onze Tour de France mei 2010 Tarnbrokenbridgeandcliff2

Spijtig genoeg, we moesten toch terug komen, dus richting Noord, maar toch op één van de mooiste snelwegen die ik ooit gezien heb, de A75. Nog enkele mooie technische wegen om de Lozère achter ons te laten, en dan Pays du Puys de Dôme, nog 'n hevige 530km etappe, om in de Champagne te zijn – daar nog grote, maar betaalbare luxe:......
Onze Tour de France mei 2010 ChateaudeJuvignyexterieur3
Eerste keer iets anders dan hoog gastronomisch eten – pizza van buiten het kasteel, maar echt lekker – meer moest het niet zijn!

Om te eindigen: toch 'n héél mooie rit – bijna zelfs als om te beginnen, maar deze keer in volle zon – velen van jullie waren in Acosse; effekes naar Dinant om te eten, naast de kerk, en dan terug thuis, moe maar tevreden! Moto's – zo vuil heb ik ze nog nooit gezien, misschien in orde tegen zondag, 'kzal proberen!

Dus, zo eindigt onze persoonlijke “Tour de France” - 'k hoop dat niemand in slaap gevallen is?

Cheers,

Liz
Terug naar boven Ga naar beneden
Louie
Veteran
Veteran
Louie


Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65
Woonplaats : Kalmthout

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimevr 28 mei 2010, 23:13

In slaap vallen!! Dacht het niet. Een prachtig relaas..met zo'n reis, wegen en omgeving. Prachtige foto's LIZZ
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimevr 28 mei 2010, 23:14

Onze Tour de France mei 2010 33367 Onze Tour de France mei 2010 749794 Onze Tour de France mei 2010 491962
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimevr 28 mei 2010, 23:15

@Liz: ik lees de tekst, ik zie de foto's en spontaan komt een lied boven dat iedere zomer bovenkomt als ik de grens oversteek:

c'est un beau moment, c'est une belle histoire, c'est une romance d'aujourd'hui (Michel Fugain)
Terug naar boven Ga naar beneden
Tiger 885
Senior member
Senior member
Tiger 885


Aantal berichten : 725
Leeftijd : 62
Woonplaats : Duffel

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimevr 28 mei 2010, 23:15

Terug naar boven Ga naar beneden
Black swept
Veteran
Veteran
Black swept


Aantal berichten : 2113
Leeftijd : 61
Woonplaats : Sarlat

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimevr 28 mei 2010, 23:16

Onze Tour de France mei 2010 491962
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimevr 28 mei 2010, 23:25

Lieve mensen, ik ken een plekje, ben er zelf al +/- 40 keren geweest bij Marcel.
In Cercié-en-Beaujolais. 10 km voorbij Macon, 60 km voor Lyon.
Je slaapt er in de slaapplaats van de 'vendangeurs' (druivenplukkers). Er is één douche. Je betaalt <10 euro per nacht. Er staan permanent 10 flessen Beaujolais op de picknicktafel.
's Avonds 'echte' bbq op oude druiveranken. Vers geslacht vlees. Als dessert bakt Marcel's vrouw zelf 'tarte aux pommes'.
Je ontbijt (inbegrepen in de 10 euro): koffie, melk, chocolademelk, kaas, charcuterie, thee, fromage frais en de avond voordien komt Marcel vragen of je wil dan wel des baguettes, des croissants, pain complet...
En je rijdt er berop, bergaf, tussen de wijnvelden, non-stop...
Het plekje is 700km van bij ons, dus 's morgens vertrekken en 's avonds genieten...
Terug naar boven Ga naar beneden
pluche
Vintage
Vintage
pluche


Aantal berichten : 2667
Leeftijd : 60

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimeza 29 mei 2010, 00:04

Liz...die foto's, das gewoon....kicken....
Terug naar boven Ga naar beneden
w_boelen
Senior member
Senior member
w_boelen


Aantal berichten : 624
Leeftijd : 49
Woonplaats : Rijkhoven

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimeza 29 mei 2010, 01:24

Ik ben zoooooooooooooooooooooo jaloers Liz.
Knap hoor
Terug naar boven Ga naar beneden
mjj338
Veteran
Veteran
mjj338


Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 67
Woonplaats : Landen

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimeza 29 mei 2010, 10:06

Mooi Liz, moooiii
Direkt goesting om te vertrekken

Die vent van U Liz, ziet er een geschikte kerel uit.
Sleur hem eens mee naar een meeting of een rit.
Hij kan het toch ni maken, Triumph rijden, partner van onze huisfotografe, en de grote onbekende blijven....

Alez alez,.. alez ,... alez

Hope 2 c him soon Onze Tour de France mei 2010 Icon_cheers

Tjen
Terug naar boven Ga naar beneden
sikke
Member
Member



Aantal berichten : 50
Leeftijd : 67
Woonplaats : oud-heverlee

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimeza 29 mei 2010, 12:01

Mooi verhaal, leest vlot. Een mens zou zo vertrekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Akiruo
Senior member
Senior member
Akiruo


Aantal berichten : 692
Leeftijd : 50
Woonplaats : bij de zimmertoren

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimezo 30 mei 2010, 10:15

Bedankt voor het verhaal Liz. Prachtige foto's.
Terug naar boven Ga naar beneden
BonniePhil
Member
Member
BonniePhil


Aantal berichten : 241
Leeftijd : 69
Woonplaats : Hoevenen

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimezo 30 mei 2010, 21:31

Fantastisch Liz, 'k wil hier direct weg. Wacht, ik ga direct de lotto invullen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ron
Member
Member
Ron


Aantal berichten : 200
Leeftijd : 67
Woonplaats : Merksem

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimezo 30 mei 2010, 21:37

Liz, dat lijkt inderdaad een toffo motovakantie. Ik ga proberen Liliane te verleiden om ook nog eens samen een motovakantie te doen. Wie weet ???!!!
In ieder geval, een mooi verhaal en toffe foto's.
Terug naar boven Ga naar beneden
lukke
Senior member
Senior member
lukke


Aantal berichten : 835
Leeftijd : 65
Woonplaats : Holsbeek

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimezo 30 mei 2010, 22:06

Heel mooi verhaal Liz. Ik merk tijdens het lezen dat jullie ervan genoten hebben. DE Ardeche en compagnie: mooie streken overigens.

Vraagje van en curieuzeneus (amateurfotograaf) als ik: die foto met dat zicht in die spiegel (je eerste foto) is die ge-photoshoped (selectie spiegel en dan laagmasker) of heb je die echt zo genomen?
Terug naar boven Ga naar beneden
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimezo 30 mei 2010, 22:29

Onze Tour de France mei 2010 Lol Lukke - ik heb geen Photoshop, en heb 'n hekel aan zoveel te veranderen aan mijn foto's, dus t is inderdaad echt zo genomen Onze Tour de France mei 2010 Icon_lol

Onze Tour de France mei 2010 Icon_cheers

Liz
Terug naar boven Ga naar beneden
lukke
Senior member
Senior member
lukke


Aantal berichten : 835
Leeftijd : 65
Woonplaats : Holsbeek

Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitimezo 30 mei 2010, 22:54

Liz,

Nou breekt mijn klomp!

Mooie foto!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onze Tour de France mei 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze Tour de France mei 2010   Onze Tour de France mei 2010 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onze Tour de France mei 2010
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: