:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Vogezen en Alpen rit

Ga naar beneden 
+9
raoul
MotorFreek
mzungaa
Akiruo
Louie
ggfh
dbcompetition
ronnyr
BonniePhil
13 plaatsers
AuteurBericht
BonniePhil
Member
Member
BonniePhil


Aantal berichten : 241
Leeftijd : 69
Woonplaats : Hoevenen

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimeza 07 aug 2010, 11:44

Ik ben een weekje geleden een ritje gaan maken naar de Alpen via de Vogezen. Acht dagen in totaal en ongeveer 3000 km gereden.
De eerste dag tot het noorden van de Vogezen gereden. Eerst over de autostrade tot St Vith dan verder over gewone wegen.

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0015[/img]

De tweede dag tot Besançon gereden door de Vogezen. Ik merk dat mijn gemiddelde snelheid ver is van wat Google maps en mijn GPS laten uitschijnen en doe er dus veel langer over dan ik had gedacht. De derde dag die nog wat langer is dan de andere etappes zal me dat zuur opbreken. Niet dat ik niet geniet van de prachtige wegen maar op het einde van de dag begin ik het serieus te voelen. Of is het de leeftijd...

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0028[/img]

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0043[/img]

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0050[/img]

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0074[/img]

De vierde dag was alles perfect. Het weer was schitterend en het waren ook de mooiste wegen. De gorge de la Bourne was echt prachtig. Alleen jammer dat ik niet over de Combe Laval kon wegens wegenwerken. Ik heb dan toch maar de wegversperring genegeerd en ben nog tot het begin van de Combe gereden om toch tenminste eens een kijkje te gaan nemen.

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0092[/img]

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0101[/img]

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0104[/img]

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0105[/img]

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0112[/img]

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0127[/img]

De tweede Alpendag Was alleen minder door het slechte weer. De col de l'Iserans (2770 m) naar Val d'Isere heb ik in felle regen gereden de slechte zichtbaarheid, de regen en het ontbreken van enige vangrails of muurtjes maakte het toch iets minder gezellig. Bijna boven werd ik tegemoet gereden door een groene Bonnie. Alletwee geen goesting om te stoppen.
De kleine Sint Bernard heb ik gelukkig nog droog kunnen rijden. Dan vanuit Aosta in Italie de grote Sint Bernard op, in de regen en de mist natuurlijk. Terug beneden richting meer van Geneve gelukkig terug droog zodat ik wat droog gereden was tegen dat ik in het hotel aankwam.

[center][img]Vogezen en Alpen rit DSCN0133[/img]

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0135[/img]

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0137[/img]

Van het meer van Geneve naar Freiburg in het zwarte woud eerst nog een mooie bergrit daarna dwars door Zwitserland ook regen en die ellendige Zwitsers volgen de snelheidsbeperking op volgens de letter. Aan het begin van elke dorpskom keihard op de rem en 50 km per uur, 80 daar buiten ware het niet dat bij elke bocht de snelheid naar 60 ging daarna weer 80 en zo de hele dag door. Vermoeiend hoor. Blij dat ik in Duitland was waar ik ook de flitspalen op de GPS had (in Zwitserland streng verboden)

[center][img]Vogezen en Alpen rit DSCN0150[/img]

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0156[/img]
Sommigen houden van lichtjes

Van Freiburg naar Trier. Terug mooi weer en mooie wegen, veel bochtjes. Weinig foto's, geen tijd.

[center][img]Vogezen en Alpen rit DSCN0158[/img]

[img]Vogezen en Alpen rit DSCN0162[/img]

De laatste dag nog tot na Luxemburg over kleine wegen gereden. Daarna had ik er genoeg van en ben maar recht naar huis gereden, na wat goedkope(re) benzine getankt te hebben.

Wat meer foto's kun je heir nog zien: https://s394.photobucket.com/albums/pp29/BonniePhil/Alp%20Tour%202010/?start=0




[/center]

[/center]

[/center]
Terug naar boven Ga naar beneden
ronnyr
Senior member
Senior member
ronnyr


Aantal berichten : 704
Leeftijd : 51
Woonplaats : Grote-Brogel

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimeza 07 aug 2010, 12:33

mooie foto's en zeer mooie streek
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimeza 07 aug 2010, 13:32

zéér mooie foto's BP, zéér mooi reisje denk ik Vogezen en Alpen rit 33367 Ben je alleen geweest ? Hotel of camping ?
grt Dirk ( over die leeftijd moet je u nog geen zorgen maken Vogezen en Alpen rit Icon_evil )
Terug naar boven Ga naar beneden
BonniePhil
Member
Member
BonniePhil


Aantal berichten : 241
Leeftijd : 69
Woonplaats : Hoevenen

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimeza 07 aug 2010, 14:28

Ja, ik ben alleen geweest op hotel. Gelukkig maar want zoals ik al zij, de etappes waren wat aan de lange kant. Niet in lengte (340 - 450 km), maar door al de bochten was mijn gemiddelde snelheid zo laag dat ik rond de acht uur effectief in het zadel zat. Daarbij nog enkele stops, dus dat werden wel erg lange dagen. Om het niet nog langer te maken heb ik echt wel serieus moeten doorvlammen en kun je toch wel wat minder van de omgeving genieten. Ik kan je verzekeren, als je doorrijdt in de haarspeldbochten in afdalingen, dat je het remmen voor elke bocht op het einde van de dag goed voelt in je armen.
Ik moet er niet aan denken dat ik dan nog een tent moet opzetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
ggfh
Vintage
Vintage
ggfh


Aantal berichten : 5634
Leeftijd : 54
Woonplaats : ruisbroek

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimeza 07 aug 2010, 17:15

Van sommige foto's krijg ik al schrik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Louie
Veteran
Veteran
Louie


Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65
Woonplaats : Kalmthout

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimeza 07 aug 2010, 17:40

Chique gedaan Boniephil,
foto's kunnen zo in de galerie..prachtig
Terug naar boven Ga naar beneden
Akiruo
Senior member
Senior member
Akiruo


Aantal berichten : 692
Leeftijd : 50
Woonplaats : bij de zimmertoren

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimeza 07 aug 2010, 19:45

Vogezen en Alpen rit 33367 Zeer mooi reisverhaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
mzungaa
Senior member
Senior member
mzungaa


Aantal berichten : 567
Leeftijd : 61
Woonplaats : Heusden-Zolder

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimeza 07 aug 2010, 20:32

schitterend reisverslag BP Thumbs up

Terug naar boven Ga naar beneden
BonniePhil
Member
Member
BonniePhil


Aantal berichten : 241
Leeftijd : 69
Woonplaats : Hoevenen

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimeza 07 aug 2010, 21:28

Bedankt allemaal. Ik hoop dat ik het binnen een paar jaar nog eens over kan doen en er wat meer tijd voor uittrekken. En niet meer te veel vooruit plannen zodat je nog kan uitwijken naar het mooie weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
MotorFreek
Senior member
Senior member
MotorFreek


Aantal berichten : 882

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimeza 07 aug 2010, 22:04

Mooi verhaal, chique foto's en veel. Vogezen en Alpen rit 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimezo 08 aug 2010, 12:18

Het is om jaloers op te worden dat er toch motorrijders zijn die zo een tocht organizeren en ook uit rijden . Echt goed en mooie foto's !!
Terug naar boven Ga naar beneden
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimezo 08 aug 2010, 16:46

Ahwel BonniePhil, je zet dus helemaal geen foto leek jong! Héél mooi reis, chique verhaal en ook leuke foto's, later zal ik wel de heleboel kijken, zeker Thumbs up

Bedankt!

Liz
Terug naar boven Ga naar beneden
lukke
Senior member
Senior member
lukke


Aantal berichten : 835
Leeftijd : 65
Woonplaats : Holsbeek

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimezo 08 aug 2010, 17:52

Heel mooie fotos, er zijn een paar composities bij die in een fotoboek als voorbeeld kunnen dienen (o.a. de weg met het kronkelend randje, je ogen volgen vanzelf het parcours).

Mooi gedaan!
Terug naar boven Ga naar beneden
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimezo 08 aug 2010, 18:13

"Black Forest - not black and no forest"

lol! lol! lol!

cheers

Liz
Terug naar boven Ga naar beneden
BonniePhil
Member
Member
BonniePhil


Aantal berichten : 241
Leeftijd : 69
Woonplaats : Hoevenen

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimezo 08 aug 2010, 23:37

Bedankt mannen. En Liz, een compliment van onze hoffotograaf is er tien waard.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adler
Member
Member
Adler


Aantal berichten : 57

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimema 09 aug 2010, 08:21

Prachtig reisje met mooie foto's! 'k Krijg al direct goesting om te vertekken se...

Adler
Terug naar boven Ga naar beneden
jotoev
Member
Member
jotoev


Aantal berichten : 59
Leeftijd : 61
Woonplaats : sint-pauwels

Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitimema 09 aug 2010, 08:57

steeds weer een plezier om iemands reisverhaal te lezen, en nog meer om te zien.
Vogezen en Alpen rit 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vogezen en Alpen rit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vogezen en Alpen rit   Vogezen en Alpen rit Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vogezen en Alpen rit
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: