:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Forum voor Triumph motoren

FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

Heavenrit

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Louie
Veteran
Veteran
Louie

Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65

Heavenrit Empty
BerichtOnderwerp: Heavenrit   Heavenrit Icon_minitimewo 02 feb 2011, 21:33

Ach, 't komt waarschijnlijk door het onverwacht mooie en gezellige nieuwejaarsdrinkje in het Acecafé afgelopen zondag.
Maar ik heb een klein beetje zin gekregen in de havenrit. Mwa, was die nu zo bijzonder? Veertig brullende Triumph's met mannekes en vrouwkes die toch niks anders te doen hebben op zo'n saaie zondagmiddag. Ok, toen ik daar op de Noorderlaan bij de start stond gingen mijn kontharen wel wat overeind staan bij de komst van de andere Engelse twee en driecilinders maar dat heb ik al gauw.
Tja, die bloesems her en der tussen die glimmende gezichtjes en geile snuitjes maakten het inderdaad allemaal wat mooier dan het was. Ik geef toe dat ik ook spanning voelde tussen de andere rijders, uitlaatgassen en kruitdampen. Zouden de Engelsen zich ook zo hebben gevoeld toen ze de Duitsers op het Ohamabeach kwamen oprollen? Godver de godver..toen ze begonnen met die machines te starten. Zelfs ik kreeg wat scheuten in mijn euh..onderbuik. Ik kwam eigenlijk pas bij toen we stopten bij de dijk. Veertig Engelsen naast elkaar. In een flits realiseerde ik me dat ik deel uitmaakte van iets heel bijzonders. En voor de rest.....een droomvlucht. Met verschillende gebeurtenissen die tot op heden nog steeds niet helemaal helder zijn. Ja, een droomvlucht. De Havenrit als een enorme lange en bijna niet voor te stellen pretparkattractie. Het leven als een rollercoaster. Kippen die te langzaam oversteken, en daarna op onverklaarbare wijze toch weer het luchtruim kiezen. Vrouwen langs de kant van de weg die drijfnat worden van het stoere gestamp van de zuigers. Met getuitte mondjes die bijna smeken om te worden genomen. Meegenomen welteverstaan. Hun mannen kijken met gemengde gevoelens toe....ze willen er ook bij horen. Ze willen mee met de TVFkaravaan. Door de hel naar de hemel..
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition

Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71

Heavenrit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heavenrit   Heavenrit Icon_minitimewo 02 feb 2011, 23:33

rustig louie, trek het sleuteltje maar terug uit het contact, zet het kraantje maar weer toe, leg uw helmpje maar terug op het schap, doe uw vestje maar terug uit, zet uw versleten laarsjes maar terug in het rekje, hang uw lederen broek maar terug aan de kapstok, doe de deur van het schuurtje maar terug toe en ga maar wat buizerds spotten want de havenrit is nog 67 dagen ver ..; Very Happy
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition

Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71

Heavenrit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heavenrit   Heavenrit Icon_minitimewo 02 feb 2011, 23:36

en vergeet die dopjes niet uit uw oren te doen... Laughing
MotorFreek
Senior member
Senior member
MotorFreek

Aantal berichten : 882

Heavenrit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heavenrit   Heavenrit Icon_minitimedo 03 feb 2011, 10:01

Toch een kleine opmerking over Omaha beach: daar zijn amerikanen geland!

Britten zijn op Sword beach en Gold beach geland, Canadezen en Britse tanks op Juno beach en Amerikanen op Omaha beach en Utah beach. De gezamelijke actie kreeg de codenaam Operatie Overlord mee. Maar dit heeft natuurlijk niks met uw verhaal te maken, enkel een detailke ergens tussenin.
Louie
Veteran
Veteran
Louie

Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65

Heavenrit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heavenrit   Heavenrit Icon_minitimedo 03 feb 2011, 11:02

Merci Motorfreek. Eigenlijk wél belangrijk detail.....
MotorFreek
Senior member
Senior member
MotorFreek

Aantal berichten : 882

Heavenrit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heavenrit   Heavenrit Icon_minitimedo 03 feb 2011, 11:36

Ik wil uw tekst niet afbreken.
Vind het soms jammer dat die gebeurtenissen vergeten geraken hoewel ze 'in onze living' gebeurden en er nog veel mensen die het meegemaakt hebben nog steeds leven. En hiermee wil ik zeker niet uithalen naar u Louie.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de details: http://nl.wikipedia.org/wiki/Landing_in_Normandi%C3%AB
En nu ga'k stoppen uw topic te vervuilen.
Gesponsorde inhoud

Heavenrit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heavenrit   Heavenrit Icon_minitime

Heavenrit
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Kruip in je pen-
Ga naar: