:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Zuiden van Spanje - maar met Beemers!

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Empty
BerichtOnderwerp: Zuiden van Spanje - maar met Beemers!   Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Icon_minitimedi 22 maa 2011, 23:37

De echt verslag komt zodra at ik af ben met de vertaling - hier is de eerste filpje van m'n helm camera als appetizer - enjoy cheers Niet luisteren - te veel wind en de moto's hadden toch 'n koffie molen klank :-(
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuiden van Spanje - maar met Beemers!   Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Icon_minitimewo 23 maa 2011, 03:31

Een prachtig land om motorritten te maken !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuiden van Spanje - maar met Beemers!   Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Icon_minitimewo 23 maa 2011, 07:40

Mooi.
welke camera gebruik je? En hoe zijn je ervaringen hiermee? Mijn vrouw wil ook zoiets.
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuiden van Spanje - maar met Beemers!   Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Icon_minitimewo 23 maa 2011, 09:27

Laughing dat verwondert mij niet Dirk2 dat uw vrouw dat wil Wink is er eigenlijk nog iets gelukt van die foto's van toen in Bornem?

't is de contour HD dat Liz gebruikt trouwens.
Terug naar boven Ga naar beneden
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuiden van Spanje - maar met Beemers!   Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Icon_minitimewo 23 maa 2011, 11:18

@ Liz Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuiden van Spanje - maar met Beemers!   Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Icon_minitimewo 23 maa 2011, 12:44

@CV
Die foto's staan bij de nabespreking, die filmpjes zijn het aankijken niet waard.
Terug naar boven Ga naar beneden
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuiden van Spanje - maar met Beemers!   Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Icon_minitimewo 23 maa 2011, 21:22

Veel minder planning voor deze trip, gezien dat het zo laat beslist was – te weinig sneeuw om te langlaufen in Oostenrijk! Dus, we waren beslist om eens moto verhuur in Spaanje te testen – kei goede idee mensen! We zijn met Ryan Air geweest tot Sevilla (iets wat stress gezien dat een zak met 2 helmen in is al te groot voor de “hand baggage”, maar gelukkig waren die mensen nog verstandig). We hebben de heel mooie stad Sevilla bezocht tijdens 2 dagen – zeker 'n aanrader. Dan, vrijdag avaond, richting lokale BMW garage om ons trouwbare Bayerser rossen te nemen – splinter nieuw, pas 700km erop - F650GS – 'n mooi blauw paar van! Wel iets wat irritant 3 Triumphs thuis te hbben, en dan moeten Beemers te huren, maar ja, niemand wilde 'n Triple om even welke soort verhuren, dus voilà! En, je moet wel toegeven, de duitsers hebben enkele wreed goede ideen qua technologie: de baggage is héél goed, groter worden is 'n optie, en de sloten daarop zijn oh, zo makkelijk te gebruiken (niet zoals die van de Sprint of de Tiger hé!)

Dus, zaterdag morgen, we waren onderweg – richting Granada via Cordoba – wat 'n prachtig stad – La Mezquita is 'n must-see in uw leven, lieve mensen, absoluut Bucket List stuff!
Zuiden van Spanje - maar met Beemers! CordobaMezquita011
De weg van Cordoba tot Granada was de moto voorgerecht voor de volgende 3 dagen – hemel op aarde voor ons is te vinden in Andalusia – ongelooflijk goed tarmac tot tussen alle de olijf bomen op de bergen, om gravier te vinden is héél moeilijk, en soms heb je wel de indruk dat je ben aan het rijden op 'n speelgoed tapijt van 'n kind: perfecte zwaart asphalt groen fietspaden aan de kant, dennenbomen of olijf bomen naast de weg en ofwel technicolor rode aard of kalk grond tussen die miljoenen olijfbomen!. We moesten minder opletten wat onder ons wielen ligt en konden dus de meest elegant bochten nemen, en af en toe (als er ooit 'n rechte stuk was) zelfs iets wat rond kijken ... maar natuurlijk was stoppen om foto's te nemen 'n grote stuk van de partij!
Zuiden van Spanje - maar met Beemers! MotosCtoG02Marc
Granada was stamp vol met wegwerken, ten einde werd ik beu van, en heb zoals 'n geautoriseerd voertuig” gedaan – recht door tot het hotel, anders waren we nog altijd niet terug hoor! Zondag was zelfs beter dan zaterdag, bezoek aan de Alhambra voor dat we op de weg gingen tot in de National Park of Cazorla, Segura Y Villas - die moet je zien om te kunnen geloven: nieuwe tarmac, quasi overal, bijna geen verkeer, adembnemende veruitzichten, en duizenden bochten – alle snelheden en styles; luie 5de en 6de snelheid , wakker schuddende haarspelbochtjes in 1st of 2de, noem maar op, ze zijn er allemaal!! Maandag was de dag van miljoenen bochten – met zon, maar nogal fris, en de sneeuw op de Sierra Neada was duidelijk te zien – en dan nog sneeuw korter bij!
Zuiden van Spanje - maar met Beemers! MotosSegura010snow
Zuiden van Spanje - maar met Beemers! MotosSegura008barrage
De bochten driehoeken platen waren echt overal, dat het iets wat overbodig was – dat gaf 'n raarder gevoel om eens recht te rijden – maar daarvoor zijn er geen platen voorzien!Dit was de eerste dag dat ik de contour HD camera probeerde op mijn helm, vreemd ding te doen in begin, mar niet slecht als resultaat – zie boven!

Na beneden te komen, van de bergen van Andalusia gaf 'n echte anti-climax gevoel, en het was inderdaad heel spijtig dat we de vluchten geboekt hadden van Barcelona, veel te veel snelwegen ( te weinig tijd om anders te kunnen doen), en volgende keer zullen we zeker gewoon in Andalusia blijven rond rijden – mooie wegen, geen verkeer, de enige die mist was ons eigen moto's - dus meer tijd nodig om daar te gaan met 2 van de 3 Triples! - en de Street zal zeker de beste zijn in zo'n omgeving ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuiden van Spanje - maar met Beemers!   Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Icon_minitimewo 23 maa 2011, 21:33

@ Dirk2

Het is idd 'n Contour HD, en gezien dat het mijn eerste ervaring was ermee, ik heb niet te veel zeggen daarover: het lijkt me echt gemakkelijk te gebruiken, maar echt 'n distractie als je moet nog rijden - dus opletten! De batterij duurt niet zo lang, en soms was dat embetant te denken "is het aan of niet, heb ik de bipje gehoord of niet" - maar ik zal wel zien!

cheers

Liz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zuiden van Spanje - maar met Beemers!   Zuiden van Spanje - maar met Beemers! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zuiden van Spanje - maar met Beemers!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: