:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer

Ga naar beneden 
+8
LizSTripleR
lukke
Bulldog
thunderbird mania
Gregory
ggfh
raoul
little bull
12 plaatsers
AuteurBericht
little bull
Triumph sympathisant
little bull


Aantal berichten : 204
Leeftijd : 47

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimedo 25 aug 2011, 00:22

LB en ik zijn al sinds vorige week donderdag op reis met de motoren op de trailer. Kwestie van geen al te lange stukken autosnelweg te moeten doen én genoeg spullen mee te kunnen nemen...tja, ben nogal op comfort gesteld hé. En het gaat zo in mijn hart om m'n trixie met tassen te zien "opgetuigd". 'k Weet het, 't is belachelijk, maar zo ben ik nu eenmaal.



De reis naar Wenen verliep vlotjes, de trailer met de motoren hield zich super. Snelheden van 130/140 waren geen probleem. Niks van deining of zelfs neiging tot slingeren. Ikke tevreden, want ik had hem per slot van rekening pas twee dagen ervoor gekocht-de maidentrip als het ware.



Wenen was mooi, te groot voor twee dagen, dus hebben we maar wat lukraak rondgedoold en rondgesnuffeld. Voor Evi ineens een prachtig 'doorwaaipak' gekocht, ben er zelfs een beetje jaloers op...

Het mijne, net gekocht bij BMC, is mooi, heel mooi en natuurlijk ook superfris bij hoge temperaturen, maar het hare heeft toch nog dat beetje meer doordachtheid-ook al staat er dan geen Triumph op.



Lekker weer, lekker eten en de motoren veilig opgeborgen in een ondergrondse privé-garage-zo moet het!



Daarna even naar Budapest, dik twee uur rijden! Prachtige autosnelweg trouwens naar daar.

In het bikercamp daar ongelooflijk hartelijk ontvangen: we hebben er een kamer gehuurd. Het ligt in een oude villawijk in het (grote) centrum van Budapest. Supergrote tuin, die wordt gebruikt om bikers, fietsers en backpackers hun tent te laten opslaan. Héél gemoedelijke sfeer: ieder heeft z'n sleutel om te gaan en te staan waar en wanneer ie wil, de drank neem je gewoon uit de grote frigo op het verras en je noteert gewoon wat je drinkt. Ik had een rit uitgestippeld die meer dan 350 km lang was en voor een dik stuk echt bezaaid was met bochten...

Na een gesprek met onze gastvrouw zei ze ons om gewoon in de buurt van ons keerpunt een ander bikercamp aan te doen en daar een nacht te blijven, bij de Nederlandse eigenaar. Dus even gebeld en gisteren en vandaag dan maar op en neer het matra en bukk gebergte gereden: sommige delen zijn prachtig qua natuur, sommige delen zijn prachtig qua natuur én wegkwaliteit-splinternieuwe asfalt!!

Het 'scheurgedeelte' zoals onze gastheer daar zo mooi zei...

Begin dit jaar vertoefde er trouwens nog iemand uit de buurt van Antwerpen met een scrambler daar, iemand van hier??



Allebei geweldige plaatsen om met een groep naartoe te rijden, véél Hongaarse rijders gaan een weekendje rijden in de bergen en verblijven dan in 'bikercamp magyar route 66'.



Nog even dit: de wegkwaliteit in Hongarije is redelijk tot goed,diepe putten zoals bij ons vind je er niet, wel uitgesleten wegen door het vrachtverkeer.

De motorrijders in Hongarije groeten ALTIJD en IEDREREEN-ook scooters, soms zelfs brommers...

De autobestuurders zijn soms zoooooo ongelooflijk galant voor de motorrijders, dat het soms genant wordt. Ze gaan spontaan opzij op een eenvaksweg, ze gaan opzij in de file, één keer gingen zelfs twee wagens héél ostentatief een opening maken aan de lichten, terwijl ze bijna stil stonden: ik weet dat ons trixie knap is, maar zo knap, dat wist ik niet.Wink

De CV zou hier echt zot worden: géén enkele autobestuurder om tegen te keer te gaan. Twisted Evil



We hebben ook een bezoek gebracht aan de enige(!!!!) triumph dealer van Hongarije, in Budapest centrum.

Dik uur gepraat met de Janosz, hij was zot van Trixie. Heb hem beloofd wat foto's door te sturen mét de link naar ons forum.



Allé, tot hiertoe geslaagd...enkel het weer valt een beetje tegen: 36°(42° in de zon-zie foto)! Heb daarnet nog met m'n ex geskyped en die zei me dat het redelijk was met 18°...

Zonder de zomerpakken is het hier echt niet te doen om te rijden, iedereen rijdt hier dan ook in korte broek en T-shirt.



Volgende dagen nog wel wat berichtjes en foto's, nu ga ik slapen, ons Evi heeft al een uur geleden geroepen!



Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN0909



Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN0910



Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN0913



Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN0930





Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN0931



Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN0935



Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN0936



Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN0941



Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN0957
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimedo 25 aug 2011, 07:40

Al een heel mooi verslag gemaakt over je reis met fotos Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer 33367



Ben nieuwsgierig voor de rest van je reis !
Terug naar boven Ga naar beneden
ggfh
Vintage
Vintage
ggfh


Aantal berichten : 5634
Leeftijd : 54
Woonplaats : ruisbroek

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimedo 25 aug 2011, 08:34

Ah vakantie. Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer 367767
Terug naar boven Ga naar beneden
Gregory
Member
Member
Gregory


Aantal berichten : 331
Leeftijd : 38
Woonplaats : Halle

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimedo 25 aug 2011, 09:21

ben ook net een dikke 10 dagen geleden terug van een weekje Budapest en kan alleen maar bevestigen wat ik hier lees. Ook dat Wenen te groot is voor 2 dagen.
Ik heb exact dezelfde foto als de 2e, maar dan zonder kuisvrouw Smile

van zodra mijn vriendin ook met de moto rijdt, gaan we ook wat motorvakanties doen, en dankzij posts als deze, krijg ik er alleen maar meer en meer zin in.

geniet nog van de rest van de vakantie
Terug naar boven Ga naar beneden
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimedo 25 aug 2011, 09:57

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer 33367 mooi bruno
Terug naar boven Ga naar beneden
Bulldog
Veteran
Veteran
Bulldog


Aantal berichten : 1533
Leeftijd : 59
Woonplaats : a/d schelde in Klein Brabant

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimedo 25 aug 2011, 19:43

Oops, netbook zat gisterenavond blijkbaar nog ingelogd op Evi haren account...Embarassed

Verslagje kwam dus van mij, zoals jullie al wel konden opmaken uit de tekst.
Terug naar boven Ga naar beneden
lukke
Senior member
Senior member
lukke


Aantal berichten : 835
Leeftijd : 65
Woonplaats : Holsbeek

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimedo 25 aug 2011, 20:25

Mooi reisje. En de minder aangename saaie verplaatsingen (autostrade) via de auto en trailer. Dat lijkt me een goed idee om verre reizen te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimedo 25 aug 2011, 22:32

Hey, toffe vakantie bezig daar, en bedankt voor de mooie relaas Thumbs up whorship Geniet er nog véél van, grtz aan juliie 2 cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimedo 25 aug 2011, 22:49

Leuk verslag, nog veel plezier daar.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
Bulldog
Veteran
Veteran
Bulldog


Aantal berichten : 1533
Leeftijd : 59
Woonplaats : a/d schelde in Klein Brabant

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimevr 26 aug 2011, 08:17

Een bezoekje aan DE dealer van Hongarije...



Wat weetjes: er rijden ongeveer 500 Triumphs rond in Hongarije, meerendeel triples. Logisch dat er minder classics zijn, ze kennen daar nog niet zo lang moderne motoren...dan grijp je makkelijker naar een snellere, motor die duidelijker verschilt van de MZ 250 waar het in je dorp vol van reed.

De Thruxton geniet echter wel geweldig véél aandacht-de meeste mensen hebben er nog nooit een gezien.



Ook vrouwen op de motor zie je hier niet zo vaak, zeker niet onder de Hongaren.

Motoren zijn trouwens een onbereikbaar iets voor de gewone man/vrouw: Triumphs zijn hier een 10% duurder dan in België, tel daar dan bij dat de lonen misschien nog niet de helft zijn van bij ons en je komt tot de slotsom dat enkel advokaten, managers en andere goedverdieners zich een dure motor kunnen aanschaffen. Zelfde situatie als bv. in Tsjechië-vertelde CV me.



De droom van de kerel die de dealership leidde was een Thruxton, hij had er echter (nog) geen....

Smaak is dus duidelijk iets wat je overal ter wereld vindt...Wink



Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN1016

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN1017



Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN1019



Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN1020



Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN1021



Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN1022













Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN1018
Terug naar boven Ga naar beneden
piere
Member
Member
piere


Aantal berichten : 137

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimevr 26 aug 2011, 09:49

Hallo Bulldog!

Erg leuk verslag met mooie foto's. Ik zit hier te wippen op de stoel om zelf ook weer eens die kant op te gaan. Helaas zit dat er dit jaar niet meer in.

Ik begrijp dat jullie ook op camping route 66 geweest zijn, (zie mijn linkje).

Hoe is het met Leen de eigenaar ?? Kan in de website niet veel ontdekken en zie hem ook niet meer op foto's. Laatste keer dat wij daar waren , drie jaar geleden was hij heel ernstig ziek. Ben wel benieuwd hoe dat afgelopen is.

Uiteraard hoop ik goed.

http://www.magyarroute66.hu/



Onderstaand linkje is ook van een zeer motorvriendelijke caming in Zuid Hongarije. Eigenaren zijn twee Zeeuwen die zelf ook motor rijden.

Mooi en rustig toer en wandel gebied.

http://www.campingmarevara.com/dutch/index.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Bulldog
Veteran
Veteran
Bulldog


Aantal berichten : 1533
Leeftijd : 59
Woonplaats : a/d schelde in Klein Brabant

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimevr 26 aug 2011, 13:07

Met Leen gaat alles opperbest, hij heeft net een nieuwe GS 1200 gekocht voor bij de SV650 en SV1000.

Volgende week ging ie normaal een weekje naar Kroatië-dat doet ie wanneer hij de zee te hard mist...Laughing

We blijven hier aan het Balotonmeer tot donderdag en komen dan op het gemakje terug. In één ruk zou wel kunnen, maar is niet ons idee van vakantie.



O ja, deze was ik nog vergeten plaatsen...Twisted Evil





Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN1083

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN1086
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimevr 26 aug 2011, 13:08

Hebt gij niks anders te doen dan ons hier te vervelen met van die temperatuurfotookes??? lol!

't is daar precies bijna even warm als hier

geek
Terug naar boven Ga naar beneden
Bulldog
Veteran
Veteran
Bulldog


Aantal berichten : 1533
Leeftijd : 59
Woonplaats : a/d schelde in Klein Brabant

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimevr 26 aug 2011, 13:27

Had ik deze nu al geplaatst??...Twisted Evil
Question Twisted Evil




Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer DSCN1083
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimevr 26 aug 2011, 13:34

Prachtig ! sunny
Terug naar boven Ga naar beneden
Bulldog
Veteran
Veteran
Bulldog


Aantal berichten : 1533
Leeftijd : 59
Woonplaats : a/d schelde in Klein Brabant

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimevr 26 aug 2011, 13:42

Ge kunt trouwens nooit raden wat ik net de laatste twee uren gedaan heb?



Juist, ons Trixie een poetsbeurt gegeven: eerst proper gewassen en dan mijne Meguiars 2.0 NXT erop los gelaten, lang geleden dat ze nog zo blonk!
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimevr 26 aug 2011, 14:29

ZOOOOT jocolor
Terug naar boven Ga naar beneden
piere
Member
Member
piere


Aantal berichten : 137

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimezo 28 aug 2011, 19:01

Hallo Bulldog,



Fijn te horen dat alles oké is met deze aardige camping/hotel baas.





Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
ggfh
Vintage
Vintage
ggfh


Aantal berichten : 5634
Leeftijd : 54
Woonplaats : ruisbroek

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimezo 28 aug 2011, 19:04

Soms moet ik de CV toch gelijk geven.
Er bestaat daar wel een therapie voor, denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimezo 28 aug 2011, 21:09

iedereen is zot maar op een andere manier Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
pluche
Vintage
Vintage
pluche


Aantal berichten : 2667
Leeftijd : 60

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimezo 28 aug 2011, 22:26

Zitte gullie ons hier wat verlekkerd te maken...tof.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bulldog
Veteran
Veteran
Bulldog


Aantal berichten : 1533
Leeftijd : 59
Woonplaats : a/d schelde in Klein Brabant

Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitimema 29 aug 2011, 16:52

Tja, Plucheke, ni iedereen heeft 2 maanden verlof hé!



Eind deze week zijn we al terug...kwestie van onze kleren te kunnen wassen tegen het Ace weekend in Londen en Brighton hé!!Wink

Alhoewel dat ik vrees dat we daar toch iets met lange mouwen zullen kunnen verdragen.Question
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer   Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wenen, Budapest(bikercamp) en Balatonmeer
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: