:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 één minuut....

Ga naar beneden 
+11
Manu
dbcompetition
thunderbird mania
lukke
WIM961
Bulldog
anarchy
raoul
Tony The Triumph Tiger
mrbullmastiff
pluche
15 plaatsers
AuteurBericht
pluche
Vintage
Vintage
pluche


Aantal berichten : 2667
Leeftijd : 60

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimeza 17 dec 2011, 23:52

één minuut...het lijkt ni veel, tot je er bij stilstaat wat er allemaal in één minuut kan veranderen.
Een beslissing nemen daar kan je lang over doen, maar de moment waarop de beslissing valt duurt één minuut, terwijl die één minuut een heel leven kan veranderen.
Zowel in de goede als in de slechte zin, en in sommige gevallen is het voor de ene in de goede zin en tegelijkertijd voor een andere in de slechte zin....die één minuut.
Soms duurt het zelfs ni zo lang.
Zoals een "ja-woord" is maar één seconde, of "ik wil een kind"...misschien drie seconden, en de daad die daarop volgt in sommige gevallen ook maar één minuut.
Een ontslag..."u moet morgen niet meer komen"...1 minuut.
Zoals de kinderen het zo leuk verwoorden "ik ben op jou" of "ik ben niet op jou". Bij ons vroeger zeiden we "'t is aan" en "'t is af".
Hoelang denk je...zeker ni één minuut, maar misschien had die beslissing tien jaar later tot de volgende minuut geleid, het "ja-woord" en nog eens tien jaar later tot de één minuut van de daad...(die hopelijk iets langer was).
Er vliegen uren, dagen, weken, maanden en zelfs jaren voorbij...maar die één minuut lijkt eeuwig te duren.
Op het moment lig ik in een lekker warm oliebad met een glaasje merlot en mijn krabbelboekje, en neem een paar één minuut beslissingen, waarvan ik weet dat ik ze waarschijnlijk toch ni allemaal zal kunnen waarmaken.
Ten eerste wil ik terug wat meer gaan schrijven, wat korte stukken of een levensverhaal...maar als ik dan denk aan de hoeveelheden potloden, krabbelboekjes en wijn ik zal moeten inhalen...zal het maar bij korte versies blijven.
Het idee om terug te gaan tekenen zegt me ook wel iets, alleen dat ik daar liever in de zomer met begin.
Terug stoppen met roken is zeker meegenomen en dus een zekerheid...denk ik toch.
Het speelt zelfs even in mijn hoofd om mijn gitaar terug op te pakken,maar ik weet zelfs ni of ik nog de akkoorden zou kennen.
Ik krijg op deze moment heel veel één minuut gedachten, en ook één seconden gedachten..zoals mijn glas terug te vullen.
Eentje heb ik nu juist met zekerheid beslist...Ik zet dit krabbelgedoe vanavond op "kruip in je pen", zodat jullie ook eens kunnen nadenken over één minuut beslissingen.
Zowel die van in de goede als in de slechte zin, en er dan ook even bij stilstaat voor wie het hoe uitdraait die één minuut beslissing.
Ik neem nu even een lange pauze, en daar heb ik wel wat langer over nagedacht, maar in één minuut opgeschreven.
Mijn triumph maten zijn wel geen één minuut maatjes, dat zijn er die jaren meegaan, en hopelijk zelfs een hele leven.
Daar moet ik de volgende badsessies maar eens over brainstormen, "niet één minuut, maar een leven lang".

Hou het veilig op de baan...X





Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimeza 17 dec 2011, 23:57

Mooi geschreven Pluche.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
Tony The Triumph Tiger
Vintage
Vintage
Tony The Triumph Tiger


Aantal berichten : 2895
Leeftijd : 61
Woonplaats : Schilde

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimezo 18 dec 2011, 00:54

Dit heb ik ook binnen de één minuut bedacht

Ik vind het raar dat Louie voor de negatieve reactie van één persoon weg blijft van het T.V.F.



TTTT
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimezo 18 dec 2011, 05:51

Mooie tekst pluche om over na te denken , want ...

die één minuut beslissingen lopen meestal verkeerd af !
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimezo 18 dec 2011, 07:44

Om te lezen en te herlezen.
Mooi Pluche Exclamation
Terug naar boven Ga naar beneden
Bulldog
Veteran
Veteran
Bulldog


Aantal berichten : 1533
Leeftijd : 59
Woonplaats : a/d schelde in Klein Brabant

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimezo 18 dec 2011, 07:52

Mooi! Echt!
Terug naar boven Ga naar beneden
WIM961
Veteran
Veteran
WIM961


Aantal berichten : 1074
Leeftijd : 63
Woonplaats : Mortsel

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimezo 18 dec 2011, 09:32

één minuut.... 749794

die ene minuut, die ene beslissing... de juiste beslissing. Ik zou graag in een glazen bolleke kunnen kijken om te voorkomen dat mensen gekwetst worden of om te voorkomen dat je zelf gekwetst wordt.
De juiste beslissing.. tijd zal het je leren, maar die pijn... dat is het leven zeggen ze dan, ik hou er niet van... heb een heel bewogen jaar achter de rug met vele momenten die ik nooit zou willen gemist hebben maar anderen...
Het leven gaat verder... is nog zo een cliché uitspraak, zal wel zo zijn...
Terug naar boven Ga naar beneden
lukke
Senior member
Senior member
lukke


Aantal berichten : 835
Leeftijd : 65
Woonplaats : Holsbeek

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimezo 18 dec 2011, 10:37

Knap geschreven! Die éne minuut houdt mij ondertussen al 5 minuten bezig
Terug naar boven Ga naar beneden
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimezo 18 dec 2011, 13:28

pluche één minuut.... 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimezo 18 dec 2011, 13:40

één minuut.... 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
Manu
Member
Member
Manu


Aantal berichten : 156
Leeftijd : 56
Woonplaats : Lier

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimezo 18 dec 2011, 17:36

Mooi!!! één minuut veranderde heel mijn leven,... maar qua gitaaraccoorden wil deze doverik je gerust even helpen! Voor de minuut van mijn ongeval (8 aug 2009) waren er zo' n 35 muziekinstrumenten die ik kon beroeren.
1 minuut verandert je leven ...
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimedi 20 dec 2011, 00:42

Chapeau Pluche , echt mooi verwoord .......cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Tiger 73
Veteran
Veteran
Tiger 73


Aantal berichten : 2209
Leeftijd : 50
Woonplaats : schoten

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimedi 20 dec 2011, 01:23

als ik aan 1 minuut denk dan is het aan mensen die zomaar van je weg worden gerukt en die je nog eens 1 minuut zou willen terugzien, 1 minuut zou willen omhelzen.................op die éne minuut zit ik bijna m'n hele leven te wachten.

Mooi geschreven Pluche
Terug naar boven Ga naar beneden
Trackx
Senior member
Senior member
Trackx


Aantal berichten : 853

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimedi 20 dec 2011, 09:41

Mooi .. Smile .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimevr 23 dec 2011, 07:00

realiteit....en maar 1 minuut Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimeza 24 dec 2011, 00:03

de minuut...in de gloria....
https://www.youtube.com/watch?v=7JCZmYkDpk8


*Aangepast Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimeza 24 dec 2011, 16:48

nen hele schone link sjl. als hij moest werken Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
rjohan
Member
Member
rjohan


Aantal berichten : 408

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimema 26 dec 2011, 23:02

eén minuut is soms te lang , lijkt wel uren , dagen , weken , maanden zeker als men in nood is en hulp nodig heb , één minuut is soms tekort , om nog te zeggen wat je wil zeggen , om diegenne te omhelsen die je graag hebt , te zeggen wat je al jaren wenst te zeggen , hoezeer je om hem geeft , wat je allemaal nog samen wil doen , één minuut , veranderd je leven in een hel of in een droom die de werkelijkheid helemaal overtreft , geniet elke minuut van het leven ,want één dag één week één maand is gewoon weg niets meer hoe ouder je wordt hoe sneller alles gaat : geniet elke minuut van het leven , geniet van een opkomende zon , donkere wolken , lichtjes op straat alles heeft zo zen eigen charme , geniet van elke minuut dat ge leeft , één minuut tever kan je niet terugdraaien , geniet van de kleine dinges ter wereld , geniet van de 60 seconde die je hebt .
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimema 26 dec 2011, 23:07

Mooi geschreven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
Gast
Gast




één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimedi 27 dec 2011, 08:49

@rjohan............remember die paar minuutjes op jou pc lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimedi 27 dec 2011, 10:31

@ rjohan ... zo is het idd. !
Terug naar boven Ga naar beneden
rjohan
Member
Member
rjohan


Aantal berichten : 408

één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitimezo 01 jan 2012, 21:50

DIRK ge zijt ne deugeniet Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





één minuut.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: één minuut....   één minuut.... Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
één minuut....
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Kruip in je pen-
Ga naar: