:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 De Boerenbocht in Chimay

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Louie
Veteran
Veteran
Louie


Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65
Woonplaats : Kalmthout

De Boerenbocht in Chimay Empty
BerichtOnderwerp: De Boerenbocht in Chimay   De Boerenbocht in Chimay Icon_minitimewo 04 jan 2012, 20:05

'Als ik na die bocht nog voorop zit, dan ga ik winnen!'
Die woorden blijven maar in mijn koppeke hangen. Ik weet niet of mijne maat zich die zin nog herinnert? De maat van Den John ging als eerste de gevaarlijke bocht in op het circuit van Chimay. Hij gooide zijne motor plat en raakte met zijn knie de strobaal. Hij ging volledig plat, vloog uit de bocht en brak zijn rug op zeven plaatsen. Verdorie, als hij na die bocht, de boerenbocht zoals den John het vertelde, nog voorop lag, zou hij winnen. Een eindje verderop, iets voorbij die bewuste bocht hebben wij, de mannen van Triumph genoten van het duel in de regen tussen de Norton en de Vincent. Ik hoop dat Hans en consorte het zich nog herinneren. Slijknat was het en die beelden spoken af en toe nóg door mijn hoofd. En nu zeker met het verhaal van den John, ook een racer in hart en nieren. Zoals zijne maat.
Nadat we afscheid hadden genomen van den John zijn wij naar den andere racer gereden. Een exracer die al veertig jaar in polyester doet. Toen we daar zijn werkplaatsje binnenkwamen sloeg het na een minuut al op mijn longen.
De exracer met veertig jaar ervaring in het maken van polyester motoronderdelen rookte een peukje. Hij hoestte flink. Van mijne maat mocht ik niet in de auto roken maar ik mocht wel instappen in zijn automobiel met een pondje echte Ollandse hondenstront aan mijn motorlaarzen. Leerzame middag..


Laatst aangepast door Louie op wo 04 jan 2012, 20:14; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

De Boerenbocht in Chimay Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Boerenbocht in Chimay   De Boerenbocht in Chimay Icon_minitimewo 04 jan 2012, 20:14

'Als ik na die bocht nog voorop zit, dan ga ik winnen!'
Die woorden blijven maar in mijn koppeke hangen. Ik weet niet of mijne maat zich die zin nog herinnert?


zeker....da blijft hangen hee .en tjikkenboebbelkens
Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Boerenbocht in Chimay
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Chimay

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Kruip in je pen-
Ga naar: