:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Groen gras

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Louie
Veteran
Veteran
Louie


Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65
Woonplaats : Kalmthout

Groen gras Empty
BerichtOnderwerp: Groen gras   Groen gras Icon_minitimeza 07 jul 2012, 11:17

Hoe leg ik aan een blinde mens uit wat ik van Rohrsach vind? Wat ik denk dat het is? En waarom ik dat zo bijzonder vind? Hoe leg ik aan een blinde vrouw uit waarom ik haar zo mooi vind? Wat zeg ik haar als ze vraagt wat ik ermee moet en mee bedoel? Moet ik iets zeggen van dat ik verschillende mooie dingen in haar zie? Maar dat er ook zaken bij zijn die ik niet zo bijzonder vind. Die zijn dan maar gewoontjes. Maar zo zo. Dat ze net door de beugel kunnen of het zou me al behoorlijk gaan tegenstaan. Het waarom en het hoezo maken het vaak zo moeilijk bij zaken die gewoon zo zijn zoals ze zijn. Ik zou met mijn blinde schat toch wel op het groene gras rondjes draaien tot we dronken en tureluur zijn. Bij elk rondje kijk ik snel even naar haar of ze er nog is. Wanneer we zo dronken en tureluur zijn dat we in het gras bijna naast elkaar vallen zijn onze ogen naar de blauwe lucht gericht. Dat we bijna naast elkaar in het gras liggen is grotendeels mjn verdienste. Ik vertel haar wat ik in de wolken zie. Of wat ik denk te zien. Zij is al tevreden met mijn antwoord hoe groen het gras is.
Terug naar boven Ga naar beneden
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

Groen gras Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groen gras   Groen gras Icon_minitimeza 07 jul 2012, 11:30

mooi maat..... mooi !
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

Groen gras Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groen gras   Groen gras Icon_minitimeza 07 jul 2012, 11:43

Dit is zéér mooi...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Groen gras Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groen gras   Groen gras Icon_minitimeza 07 jul 2012, 17:23

nice.... Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
pluche
Vintage
Vintage
pluche


Aantal berichten : 2667
Leeftijd : 60

Groen gras Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groen gras   Groen gras Icon_minitimezo 08 jul 2012, 11:23

Weet je dat er mensen zijn die doof en blind zijn?
Ik had daar nooit ni bij stilgestaan dat dit kon, en natuurlijk kan dit...alles kan als je maar genoeg pech hebt, of is het wel pech als je ziet dat deze mensen soms beter in 't leven staan dan degene die de gave hebben van al hun zintuigen ten volle te kunnen gebruiken...en dat dan soms totaal niet doen. Want vele vergeten te genieten van al dat mooi's dat ze alle dagen kunnen zien en horen.
Mijn eerste vraag was hoe zij kunnen communiceren, zonder deze belangrijke zintuigen.
Ze hebben een speciaal handgebaar (de naam ben ik even kwijt), maar niet zoals de gewone gebarentaal want dat kunnen ze dan weer niet zien.
Neen, ze nemen je hand vast en tikken met hun vingers op jou verschillende vingers..1,2 of drie keer op elke keer een andere vinger, geven klopjes of wrijven in verschillende richtingen. En dat heeft telkens een andere betekenis, woord of letter. Zo kunnen ze "praten".
Ik vind het geweldig dat er manieren worden gezocht zodat toch iedereen zijne uitleg kan doen...alleen spijtig dat niet meer mensen deze verschillende gebarentalen kennen.
Weeral een reden voor ons om nog meer te genieten van de mooie beelden die ons netvlies passeren, en de zachte geluiden die we in de verte kunnen opvangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Louie
Veteran
Veteran
Louie


Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65
Woonplaats : Kalmthout

Groen gras Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groen gras   Groen gras Icon_minitimezo 08 jul 2012, 11:27

Interessant maatje, wat ge daar schrijft. Ik moet er niet aan denken dat die mensen dan ook nog eens een hand moeten missen. Of verlamd zijn..
Terug naar boven Ga naar beneden
pluche
Vintage
Vintage
pluche


Aantal berichten : 2667
Leeftijd : 60

Groen gras Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groen gras   Groen gras Icon_minitimezo 08 jul 2012, 11:30

Tenminste zolang er gene hoop zombies de zoldertrap komen afgedropen, of screamo tot in de living door klinkt....
Terug naar boven Ga naar beneden
pluche
Vintage
Vintage
pluche


Aantal berichten : 2667
Leeftijd : 60

Groen gras Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groen gras   Groen gras Icon_minitimezo 08 jul 2012, 11:32

Allee, louie...maak het nog wat erger.
'k Zou willen dat wij allemaal de wereld eens konden aanvoelen langs jou ogen en oren...denk dat het echt de moeite moet zijn alles zo dubbel te kunnen ervaren.
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

Groen gras Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groen gras   Groen gras Icon_minitimezo 08 jul 2012, 11:57

Bij ons op het werk:

http://www.kmbsvzw.be/Site/index.php?page=2&cat_id=133
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Groen gras Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groen gras   Groen gras Icon_minitimedi 17 jul 2012, 09:47

Mooi !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Groen gras Empty
BerichtOnderwerp: Re: Groen gras   Groen gras Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Groen gras
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ontbijt in 't gras

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Kruip in je pen-
Ga naar: