:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 De afvalrace

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Louie
Veteran
Veteran
Louie


Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65
Woonplaats : Kalmthout

De afvalrace Empty
BerichtOnderwerp: De afvalrace   De afvalrace Icon_minitimeza 07 jul 2012, 12:22

In het land der blinden is eenoog koning en ik moet, of mag, een stukje schrijven over afval. Joepi!
Het gaat over een soort van pilot. Een soort afvalrace maar dan anders. Die steek ik alvast weg. Wie gaat het beste om met zijn afval? Een soort wedstrijd en ik heb een plan!
Ik zal beginnen met het begin en schrijf iets over heel vroeger. Om het ijs te breken. Een vraag misschien? Wat er eerder was, de mens of het afval. Waar is de tijd dat er nog geen afval was? Zelfs de Noormannen waren er toen nog niet en die waren er al heel erg vroeg bij. In het midden van de drakkar stond een ton. Voor het afval. Maar die Vikings keken niet zo nauw en durfden wel eens een bekertje of zakdoekje ergens anders weg te smijten. Dat stoere he, dat weerhoudt mensen er soms van om afval te sorteren. Hoe konden die Noormannen weten dat ze er duizend jaar later niet mee weg kwamen om slechts een ton voor het afval te gebruiken. Nu zouden er al zeker drie tonnen moeten staan en als ik toen op dat schip had geleefd misschien wel vijf als Thorak de verschrikkelijke mij had aangewezen om die pilot van afval te verzorgen. Eric, de Noorman, zou zich weer verzetten tegen zulke pilots. Dat stoere he, dat weerhoudt mensen vaak om achter een pilot te staan. Wat dat laatste betreft kunnen mensen nog wat leren van de dwergchimpansee, waar de vrouwtjes daarvan al behoorlijk aan de weg timmeren met het sorteren van afval.

Buiten de Bonobo's, de dwergchimpansee, is er geen enkel dier dat afval sorteert. Ja, de koolmezen brengen de stront uit het nest naar een andere plaats maar dan interessert het ze verder niet meer.
De Bonobo zit anders in elkaar. Die spreken elkaar aan over hun afvalgedrag. Hoe ze dat doen dat weet ik niet. Ik moet maar gewoon een stukje schrijven over een soort van afvalpilot. Iets nieuws verzinnen. Mensen motiveren om beter en functioneler afval te scheiden. Ik steek mijn sigarettenpeukjes in mijn kontzak. Dat doe ik voor het milieu maar vooral voor een maat. En volgens mij komt de hele afvalproblematiek en de oplossingen daarbij daarop neer. Of niet. Ik weet zoiets allemaal niet. Ik moet maar gewoon een stukje schrijven over de afvalpilot en meer mijnen mond houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




De afvalrace Empty
BerichtOnderwerp: Re: De afvalrace   De afvalrace Icon_minitimeza 07 jul 2012, 17:11

super louie....
Terug naar boven Ga naar beneden
 
De afvalrace
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Kruip in je pen-
Ga naar: