:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Baltische staten - 2012

Ga naar beneden 
+16
Trackx
dbcompetition
medion5025
LizSTripleR
Jokke
vlieg
Vinzcent
Gregory
bagheera
ronny
wor
The Cowboy
thunderbird mania
mrbullmastiff
raoul
CV
20 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast




Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 14:19

mooi cv....echt Baltische staten - 2012 - Pagina 2 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 15:32

Citaat :
bij cv zal het meer body language geweest zijn

De taal van de liefde spreekt iedereen hé Razz clown
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 15:34

affraid Baltische staten - 2012 - Pagina 2 33367 !
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 16:15

prachtige reis jong.Echt!
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 21:41

Allé hopla.

Tartu - Zarasai (Litouwen)

Een nachtje in het hotel heeft me goed gedaan en goed uitgeslapen zet ik mijn weg verder voor wat een overgangsrit moet worden richting Lubans, een groot meer in de buurt van Rekvere, Letland. Ah ja, om de batterij te sparen heb ik gisterenavond het alarm uitgeschakeld, dit blijkt achteraf de juiste keuze want sindsdien geen problemen meer gehad met de batterij.

Onderweg heel wat mooie dingen gezien, een ooievaar die op twee meter voor me en twee meter hoog vliegt, een grote buizerd (of adelaar, ken er niks van, dat is meer iets voor Liz Smile) en een vos. Na ellenlange kilometers gravelwegen kom ik aan het Lubans-meer dat een enorme tegenvaller is. Ik verwacht een wijds uitzicht op een meer te zien, maar krijg in de plaats zicht op een soort zwin, veel groen, weinig water. Dan maar snel naar Rekvere, waar er een camping is. Rekvere is één van de steden in het oosten van Letland die verlaten zijn, 't is te zeggen, er staat gewoon heel erg veel leeg en het ziet er allemaal wat verlaten uit. De camping ligt 14km buiten de stad aan een meer. Onderweg zie ik geen enkele verwijzing naar de camping, zelfs niet aan de gravelweg die ik in moet, wat ik al verdacht vind. Niet voor niks zo blijkt, want ook de camping is verlaten. Zonde, want het zag er een mooie plek uit. Ik besluit redelijk drastisch om 100km verder te rijden tot Dagvauspils, een grote stad waar zeker ook een camping is. Een uurtje doorvlammen op wat grotere wegen en ik ben er, maar ook hier is de plaatselijke camping verlaten en zelfs een hotel dat ik op internet vind, blijkt verlaten.

Even contact gehad met de back-up thuis en dan maar mijn weg nog een beetje verder gezet tot in Litouwen, 28km verder. In het eerste dorp al direct een heel mooie camping gevonden met een heel toffe gastvrouw.
Er is alweer een plaatselijk festival bezig, iets te doen op het meer waar de camping aan grenst, maar de fut is er uit, ik lig snel te slapen.

Letland stelde alweer wat teleur. Als je in mapsource een gele weg volgt, heb je veel kans dat je er op een gravelweg terecht komt, met bijhorende voorrangsborden en alles, het zijn met andere woorden echt gewoon hun wegen. Het gevaar loert om elke hoek ... eigenlijk elke meter. Een asfaltweg kan heel plots overgaan in gravel en omgekeerd, heel gevaarlijk als je op een moment rond de 100/u gaat en je plots op gravel terecht komt.

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0621

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0630a

Werken, max. 70 affraid
Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0633

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0635
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 21:52

Zarasai - Vilnius

's Nachts heeft het wat geregend en ook voor overdag voorspellen ze weinig goed weer, dus eerst maar even het regenvestje in de jas steken. Al bij al valt het onderweg nog wel mee, ik word er niet echt nat van, maar de wegen, die vooral zanderig zijn vandaag liggen er niet echt goed bij. Doel vandaag is Siauliau, waar een berg zou zijn die vol staat met kruisen. Onderweg heel wat mooie wegen gedaan, maar als ik aan kom ik Siauliau, zie ik daar niet echt een berg met kruisen. Even de reisgids raadplegen die me vertelt dat Siauliau de vierde grootste stad is van Litouwen en ik ... sta op een gravelweg in een boerengat. Er blijken dus twee Siauliau's te zijn in Litouwen, de kruisjesberg staat 200km verderop. lol! Dat krijg je als je geen 'planner' bent zoals ik, maar helemaal niet erg.

Ik zet mijn tocht dan maar verder naar Vilnius waar ik me alweer installeer op de city camping. De rest van de dag breng ik lui in en rond de tent door, een tijdje in 't gezelschap van een inwoner van Sint-Petersburg die daar is met zijn fiets. Ik doe zelfs de moeite niet om te gaan winkelen of eten en moet daar dus zelf maar voor zorgen.
Morgen Vilnius maar bekijken ...



Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0648
Terug naar boven Ga naar beneden
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 22:02

Hey Chris, je ben terug - safe and sound Thumbs up

Héél toffe verhaal tot nu toe, en goede foto's whorship

De Ardennen zullen héél tam lijken daarna vrees ik Cool

cheers

Liz
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 22:07

Vilnius - Warschau (Polen dus)

Het plan is om vandaag Vilnius te bezoeken, daarna nog lokaal wat dingen te bekijken en dan tot vooraan in Polen te rijden en daar te overnachten. Het is echter zo warm en ik geraak 's morgens zo moeilijk in gang dat ik ineens mijn tent moet afbreken en in full gear met lederen broek in Vilnius moet rondlopen. Dat is echt niet te doen en buiten een paar foto's en wat souveniers hou ik het er niet lang uit, 't is weer om te bollen en dat gaan we dus ook doen.

Ik rij eerst nog langs enkele kleine dorpjes in de buurt, maar ik blijf overwegend rijden, om stil te staan is het echt te warm. Daardoor kom ik al vrij vroeg in Polen aan, waar ik een ritje van een tweetal uur gepland heb. De wegen zagen er op GPS mooi uit, maar het blijkt te gaan over zandwegen, los zand en heel warm, geen goede combinatie en ik beslis dan maar een eind dieper Polen binnen te rijden tot ik het beu ben. Die dag lijk ik het niet direct beu te worden, met als gevolg dat ik tot Warschau rijd. De weg naar Warschau is levensgevaarlijk, het is een tweevaksbaan met héél druk verkeer in beide richtingen, veel vrachtwagens ook. Langs beide zijden gaat men dan wat opzij zodat je kan tripleren, niet normaal bij momenten. Op een gegeven moment staat heel de weg in mijn richting stil en komt er langs de andere kant niks meer aan. Zeker 10km rij ik de stilstaande file voorbij en kom ik aan een ongeluk. Langs beide zijden een auto in de gracht en twee vrachtwagens op elkaar. Dagelijkse kost op deze weg volgens de brandweerman die het verkeer staat te regelen.
Daarna de ring van Warschau affraid affraid , wat is dat zeg, groot is een understatement. Doe de ring van Antwerpen en die van Brussel samen maar maal 10, indrukwekkend en ik ben er al gauw een uur kwijt. Net voorbij Warschau begint het, ondanks de warmte, redelijk te druppen. Het is ondertussen ook al 19u. Ik neem snel een kamer in een hotel langs de snelweg, Polen vind ik maar niks, geen leuke wegen, veel verkeer, niet mijn ding en ik wil morgen zo snel mogelijk door naar Krakau, waar ik vorig jaar vlakbij zat maar ik toch niet geweest ben.

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0659

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0678

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0671d

Slaapplaats voor de Tiger, lekker droog:
Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0681
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 22:18

Warschau - Krakau

Ik word wakker door de gietende regen angry , dat belooft niet veel goed. Na een lekker uitgebreid ontbijt (spek met eieren), begin ik de moto op te tuigen en tegen dat ik vertrek is het weer droog en zie ik de rest van de dag geen druppel meer en zelfs heel warm gehad.

Krakau is 182km rijden, alweer saaie wegen, maar dat interesseert me even niet. Ik weet dat ik de mooie wegen echt niet in Polen moet gaan zoeken en wil gewoon naar Krakau om de stad te bezichtigen.

Even buiten Krakau vind ik een mooie camping, echt alles op en aan, de beste camping van heel de reis.
Krakau zelf is, zoals de meeste steden die ik bezocht heb, mooi maar beperkt in oppervlakte. Ik bekijk ze in een paar uur en blijf nog wat hangen in de stad om te genieten van de mensen die er op straat een standbeeld uitbeelden of muziek spelen, gezellige sfeer dus.

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0695

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0701

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0703

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0716

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0728
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimedo 30 aug 2012, 22:58

De laatste drie dagen heb ik opnieuw doorgebracht in Tsjechië, dat is toch altijd een beetje thuiskomen. Zalige wegen, mooie vergezichten, ...
Ik heb besloten Noord-Bohemen, de bergketen op de grens met Polen door te rijden.

De eerste nacht logeer ik op een camping met heel wat sportmogelijkheden, maar mijn kont laat ondertussen niet veel sport meer toe, dus ik beperk me tot een korte wandeling in het dorp.
De tweede nacht kon ik kiezen tussen een camping die er meer uitzag als een festivalweide met feestende jongeren of een camping waar de helft naturisten waren. Toch maar voor de laatste gekozen. Smile Mijn tentje in het bos op vijf stappen van het strand van een groot meer opgesteld, niet slecht. Toen ik 's morgens naar toilet ging om half zes, was alles nog heel droog. Perfect dacht ik omdat de tent nog twee dagen in de zak zou moeten zitten, maar een half uur later brak er een serieus onweer los dat een uur duurde. Tent dus kletsnat, het zij zo.
De avond voordien nog wel opgemerkt dat de topcase-houder bijna volledig afgebroken was, dus daar maar even wat tie-wraps aan gedaan.
De laatste dag heb ik maar 140km te rijden. Eerst een bezoekje aan de Pekelne Doly Cave (https://www.youtube.com/watch?v=BRjuSULbq44) en daarna verder tot bij mijn vriendin waar ik vorig jaar en vorige winter logeerde om nog een leuke namiddag door te brengen en 's morgens om 9u15 aan te zetten voor de laatste 828km naar huis. Om 17u45 ben ik thuis, moe maar voldaan.

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0758

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0764

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0777

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0782

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0796

Engelsman gespot aan de Pekelne Doly Cave stfu
Baltische staten - 2012 - Pagina 2 File0800

Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimevr 31 aug 2012, 13:20

Prachtig CV .. een heel mooie reis

Fijn dat we hebben kunnen mee genieten

van het reisverslag en de foto's ... Baltische staten - 2012 - Pagina 2 33367 !

______________

R.
Terug naar boven Ga naar beneden
medion5025
Veteran
Veteran
medion5025


Aantal berichten : 1249
Leeftijd : 57
Woonplaats : hemiksem

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimema 03 sep 2012, 21:44

super cv Baltische staten - 2012 - Pagina 2 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimema 03 sep 2012, 21:47

Chris Thumbs up Mooi !
Terug naar boven Ga naar beneden
Trackx
Senior member
Senior member
Trackx


Aantal berichten : 853

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimevr 07 sep 2012, 03:59

Een prachtig reisverslag .. Baltische staten - 2012 - Pagina 2 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
rjohan
Member
Member
rjohan


Aantal berichten : 408

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimevr 07 sep 2012, 22:19

moet toegeven cv dat ge mij verbaasd " prachtig verhaal zeer mooie reis "Baltische staten - 2012 - Pagina 2 33367 super
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimeza 08 sep 2012, 07:46

mensen zitten vol verassingen he.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brunoir
New member
New member
Brunoir


Aantal berichten : 19

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimezo 09 sep 2012, 22:45

F A N T A S T I C ! Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.sonicangel.com/artist/BOX
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimezo 30 dec 2012, 19:04

Vandaag eindelijk eens begonnen met bekijken van mijn foto's en filmpjes.

Een filmpje van mijn gespeel in de Letse bossen, zo'n tien minuten voor ik op mijn zijkant lag clown

https://youtu.be/r_jFUVxlmaI (zoals altijd bij youtube, best kwaliteit wijzigen naar 720)
Terug naar boven Ga naar beneden
ggfh
Vintage
Vintage
ggfh


Aantal berichten : 5634
Leeftijd : 54
Woonplaats : ruisbroek

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimezo 30 dec 2012, 19:42

Veel bomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimezo 30 dec 2012, 19:48

Citaat :
Veel bomen.

Dat schijnt eigen te zijn aan een bos, zelfs in Letland Razz


Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimezo 30 dec 2012, 20:28

Ziet er mooi uit daar. Hoe heb je dit trouwens gefilmd?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimezo 30 dec 2012, 20:57

herman zag door die bomen het bos niet

waarom liet je die camion achter u ni passeren?dieje mens maar toeteren...
Terug naar boven Ga naar beneden
raoul
Vintage
Vintage
raoul


Aantal berichten : 2579
Woonplaats : Zolder

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimema 31 dec 2012, 08:08

Echt een off - road ritje in de natuur Smile !
Terug naar boven Ga naar beneden
Trackx
Senior member
Senior member
Trackx


Aantal berichten : 853

Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitimewo 23 jan 2013, 08:55

Mooi ...Baltische staten - 2012 - Pagina 2 44646
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Baltische staten - 2012   Baltische staten - 2012 - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Baltische staten - 2012
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Goodwood 2012
» Oostenrijk juli 2012
» 2012 Mods vs Rockers Charlotte
» Dirk Melkebeek 04 juni 1963 † 31 mei 2012

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: