:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Miserie in Frankrijk

Ga naar beneden 
+9
Gregory
Bikerboy Steven
CV
The Cowboy
bagheera
dbcompetition
anarchy
WIM961
Jokke
13 plaatsers
AuteurBericht
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 10:27

Het relaas van een mislukt tripke

Zondag 14 april,havenrit - Les deux caps

Na de havenrit nog wat gedronken in 't Wit huis en rond 18.00 samen met anarchy de autostrade op richting kust,en dan alleen verder naar Frankrijk.
Ik ging eraf in Adinkerke en zou via gewone wegen naar Duinkerke rijden.Echter,meteen ellende,een stroom auto's zover het oog reikt.Alles potdicht!
Daar heb ik geen zin in en keer terug naar de autostrade.Frankrijk binnen,eerste uitrit eraf richting Duinkerke en via de D940 naar Les Deux Caps.
Gestopt in Cap Blanc Nez,vrij koud wegens enorm veel wind (ik word bijna omver geblazen).Fotoke getrokken en een camping zoeken,'t is al 08u30 en het word donker.
Ik kom morgen wel terug voor het uitzicht.Eerste camping zegt een onvriendelijke madam dat ze volzet is.Het terrein is nochtans halfleeg,maar ok dan.
Tweede camping zegt een vent me dat ze gesloten is.Hm,nu is 't al 9u door,laat maar zitten ik zoek wel gauw een B&B.Ik bel aan maar er doet niemand open,2de B&B ook niemand thuis.
Ondertussen is 't al 10u en ik begin een beetje moe te worden.Te donker om nog een plek langs de kant te zoeken dus keuze tussen een hotel of op de motor slapen.Ik kies voor de motor,zo deed ik het vroeger ook vaak.
Rond 11u weet ik weer eens dat ik geen 20 meer ben (en tegenwoordig ook nuchter) en zoek toch maar een hotel.En ik vind er zowaar eentje dat me binnenlaat.Kost wel 50€ Neutral
Geen goed begin van de vakantie Evil or Very Mad
Vertrek thuis:
Miserie in Frankrijk Dscn1195f



Dunes de Flandres:
Miserie in Frankrijk Dscn1200h


Miserie in Frankrijk Dscn1199t


Miserie in Frankrijk Dscn1196



Les deux caps:
Miserie in Frankrijk Dscn1205ht


Miserie in Frankrijk Dscn1203tt


Miserie in Frankrijk Dscn1201a



Cap Blanc Nez:
Miserie in Frankrijk Dscn1208j



Maandag 15 april,Cap Gris Nez - Arromanches-les-baines

Om 06u30 sta ik op en ga douchen,maar er is enkel koud water.Ok,niet dan.Bagage laden,ontbijten en om 7u30 ben ik,vol verse moed,terug op weg naar Cap Blanc Nez.
De wind blaast nog steeds op volle kracht en nu regent het nog ook.Het zal voor een volgende keer zijn ik ga richting Cap Gris Nez hopend op beter weer.
De regen raak ik wel kwijt maar nog steeds veel wind en kil.Snel enkele foto's en op naar Boulogne-sur-mer.
Ik rijd wat meer landinwaarts en hier is het prachtig weer,geen wind en volop zon.Mooie kronkelbaantjes ook,al is het wegdek niet fantastisch.
Langs de kust is het te nat en winderig dus ik ga weer landinwaarts richting Dieppe.Mooie wegen,zonnig,geen wind,geen verkeer.Zalig!
Ik rijd echter wel hopeloos verloren en kom in de buurt van Beauvais uit.Niet erg,dan maar meteen door naar Caen.Dieppe zal ik wel een andere keer bezoeken.
Mooie wegen,mooi weer,ik ben weer verzoend met frankrijk.Maar niet voor lang,want toen kwam de gendarmerie zich moeien: 100€ boete wegens tegen een boom pissen.Grrrr!En 't was niet eens tegen de boom,'t was er naast.Ni goe gemikt Laughing
Bij een tankbeurt duikt een volgend probleem op.Mijn bankkaarten worden geweigerd!Ik probeer nog 2 andere automaten,zelfde resultaat.Ongeldige kaarten.
Wat is dat nu weer?Anderen kunnen probleemloos tanken dus de automaten werken wel.Gelukkig is het nog vroeg en vind ik een pomp met kassa.
Maar wat nu gedaan?Ik heb natuurlijk niet genoeg cash bij voor de hele vakantie.We zullen morgen wel zien,als m'n kaarten dan niet werken ben ik genoodzaakt terug huiswaarts te keren.
Zo strand ik uiteindelijk in Arromanches-les-bains,zo rond 8u.Camping zoeken en daar begint de ellende weer.Opnieuw word ik op 2 plaatsen geweigerd!
Wat is dat hier ség?Heb ik nu echt zo'n mottige kop?
Nu ben ik het wel grondig beu en krijg een typische aanval van 'Jokke colére'.
Kus m'n teelballen,ik ga terug naar huis.

Goe zot,ik weet het wel zenne.
Maar geen erg,ik vul de week wel met dagtripkes Smile

Moet toch eens dringend leren vroeger te stoppen.Het plan is altijd zo rond 5u een slaapplaats te zoeken.Maar ik blijf maar bollen,kan niet stoppen en zo word het steeds 8u of 9u.Eigenlijk heb ik een reisgenoot nodig om me wat in te tomen.Niet qua snelheid maar qua duur.
Of zelfdiscipline,maar dat zit er niet echt in vrees ik What a Face

Cap Gris Nez:
Miserie in Frankrijk Gopr0121


Miserie in Frankrijk Gopr0120


Miserie in Frankrijk Gopr0119



Boulogne-sur-mer,versterkte stad:
Een onneembare vesting zegt men
Miserie in Frankrijk Dscn1212m


Ik nam de uitdaging aan,ging aan boord van m'n viking schip en nam de vesting toch.Victorie!! Wink
Miserie in Frankrijk Dscn1215y


Een belangrijk persoon
Miserie in Frankrijk Dscn1210



Saint-Thurien
Kwam ik voorbij dit kasteel:
Miserie in Frankrijk Dscn1231


Miserie in Frankrijk Dscn1229x


Ik had de handen vrij,dus gauw even veroverd.Victorie!!
Miserie in Frankrijk Dscn1230q





Overige foto's:
Miserie in Frankrijk Dscn1224ty


Miserie in Frankrijk Dscn1225f


Miserie in Frankrijk Dscn1223i


Miserie in Frankrijk Dscn1224ty


De Seine
Miserie in Frankrijk Dscn1227bp
En een brug over de Seine

Miserie in Frankrijk Dscn1228r


Miserie in Frankrijk Dscn1220ke


Leuk effect
Miserie in Frankrijk Gopr0132



Video's

https://youtu.be/HzcGqHCkEC0

https://youtu.be/LmewfNBfla0

https://youtu.be/KikYlK66aTw
Terug naar boven Ga naar beneden
WIM961
Veteran
Veteran
WIM961


Aantal berichten : 1074
Leeftijd : 63
Woonplaats : Mortsel

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 10:37

Leuk verslag en mooie foto's, spijtig dat je je reis hebt moeten inkorten.
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 10:39

Jokke,niet gedacht om een boerderij op te zoeken om er je tent te plaatsen?

http://www.bienvenue-a-la-ferme.com/en/sejours#ancre_segment_2646
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 10:43

ana,was zelfs wildkamperen van plan,maar altijd te lang gewacht hé.Moet daar toch echt eens iets aan doen
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 10:58

Welkom terug Jokke Thumbs up Toch mooie fotos en die vlag vind ik zeer goed gevonden Very Happy Gij verstaat de kunst om mensen op afstand te laten lachen Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
bagheera
Triumph sympathisant
bagheera


Aantal berichten : 1321
Leeftijd : 37
Woonplaats : Begijnendijk

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 11:21

das spijtig Jokke , jammer dat het zo in het water gevallen is
wel toffe foto's en een het verslag was plezant leesvoer
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 11:38

Citaat :
die vlag vind ik zeer goed gevonden

Ja,was van plan die aan alle kastelen en monumenten te hangen,dan had ik die zogezegd veroverd hé.Is wel lachen.'t Zijn er uiteindelijk maar twee geworden.Magere veroveringstocht LOL
Maar dan toch weer goe gelachen met de vreemde,argwanende blikken tijdens het 'hijsen van de vlag' Laughing

Citaat :
jammer dat het zo in het water gevallen is

Tja,het ligt wel aan mezelf natuurlijk.Had nog wat verder moeten zoeken en zien of de kaarten de volgende dag wel werkten.En op tijd stoppen,dan had ik altijd nog m'n tent ergens kunnen planten.
Maar vind het eigenlijk niet eens zo erg,dat zegt ook iets hé.Was niet zo erg gebrand op deze trip.

Misschien ga ik in september terug.Maar dan maak ik wel een betere planning.Of liever,dan maak ik een planning Razz
En mezelf intomen,heel belangrijk!
Terug naar boven Ga naar beneden
The Cowboy
Veteran
Veteran
The Cowboy


Aantal berichten : 2320
Leeftijd : 56
Woonplaats : Kapellen

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 12:17

Leuk verslagje Jokke Miserie in Frankrijk 33367.

Inderdaad spijtig dat het "algemeen" zo tegengevallen is.

Hopelijk meer succes en geluk bij een volgende reis Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 13:47

Ben je dan 's nachts nog naar huis gekomen?

Ik vertrek 's morgens altijd rond 09u00 en tegen 16u00 ben ik meestal wel op mijn bestemming of nie veel zin meer om verder te rijden. Plannen doe ik voor vertrek maar een dag of drie, de rest doe ik 's avonds voor de volgende dag omdat ik dan meestal toch al afgeweken ben van mijn planning.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 14:27

Citaat :
Ben je dan 's nachts nog naar huis gekomen?

Yup,in een trek ongeveer 560km,om 05u30 thuis.
In totaal zo'n 20 uur in 't zadel gezeten,denk ik.Gekkenwerk Rolling Eyes Razz geek

Dat moet ik dus ook doen sé,rijden tot,pakweg,17u,tent opslaan,eens rustig gaan eten en de rest van de avond gebruiken om de volgende dag te plannen.
Maar dat gaat weer niet lukken hé,ik ken mezelf.Rijden rijden rijden tot ik eraf val Neutral
Bestaat er een 'riders anonymous'?
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 15:10

560km valt nog mee maar niet 's nachts en nadat je al een hele dag aan 't rijden bent natuurlijk.

Ik rij ook wel eens lijk ne zot door tot ik 't beu ben of er bijna af stuik zenne, maar heb wel altijd iemand die ik hier kan bellen en die zich dan achter haar pc zet om iets in de buurt te zoeken waar ik kan logeren, mijn persoonlijke hulplijn noem ik da, vorig jaar naar mijn eigen goesting iets te veel nodig gehad dus dit jaar het goede voornemen dat ik meer zou plannen wat ik ondertussen nog steeds niet aan het doen ben.

Tegen 17u staat de tent meestal wel al recht, heb ik nog de tijd om de plaatselijke supermarkt te bezoeken, iets te eten, douche te pakken en mezelf te installeren met een plaatselijk pintje om de route voor de dag er na te plannen.

Uiteindelijk moet ge toch uw eigen ritme wat zoeken op zo'n verlof hé en dat is ook waarom ik altijd alleen ga, moet ik me niet aanpassen aan een ander zijn ritme of gewoontes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bikerboy Steven
New member
New member
Bikerboy Steven


Aantal berichten : 30
Woonplaats : platte land

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 15:24

560 km en dat valt mee? Amai ik zie dat niet zitten zoveel kilometer ineens rijden. Op vakantie is toch tijd om te relaxen en de omgeving in u op te nemen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gregory
Member
Member
Gregory


Aantal berichten : 331
Leeftijd : 38
Woonplaats : Halle

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 16:14

Als je gaat om te genieten van de omgeving die zachtjes voorbij glijdt en het stalen ros tussen uw knieën en de vrijheid die dat met zich meebrengt, dan kan ik het begrijpen dat je wel wat kilometers verslindt.

Zou ik toch doen.

Alles hangt ook af van wat voor vakantie je wil.
Sommigen zien vakantie als bakken en braden aan het zwembad, terwijl anderen de Franse Alpen op en af fietsen of gaan trekken in Nepal of...
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 18:37

Citaat :
560 km en dat valt mee?

Twisted Evil heel erg zelfs. De eerste en laatste dag rijd ik normaal tussen de 800 en 1000km. Als ik ook dat nog zou opsplitsen in twee of drie dagen, geraak ik niet verder dan Frankrijk of zo en da vind ik wa kort.
Dit jaar wil ik de eerste dag tot in Wenen, 1150km, na drie dagen zal ik normaal op 2100km zitten maar daarna zal 't sterk afnemen. Je moet soms gewoon effe doorbijten en een heel eind rijden om ergens te geraken hé.
Terug naar boven Ga naar beneden
marc 63
Senior member
Senior member
marc 63


Aantal berichten : 666
Leeftijd : 60
Woonplaats : hamme

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 19:32

Mooi verslag.Miserie in Frankrijk 33367 al een geluk dat de blauwe vrienden je niet gesnapt hebben toen je die vlag ophing . waarschijnlijk weer 100 pleuro's kwijt anders . Very Happy
geniet nu nog maar van wat dagtripke's. WinkMiserie in Frankrijk 367767
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 21:09

Wel straf die boete idd, belachelijk ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 21:15

Tja,kan je hier ook tegenkomen als ze willen hé
volgende keer pis ik in m'n broek,mij hebben ze geen twee keer zenne! Razz

of toch maar ni pale
Terug naar boven Ga naar beneden
oiram
Member
Member



Aantal berichten : 199

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 22:16

leuk verslag, spijtig dat je op zo veel onvriendelijk onthaal bent gestoten. Volgende keer vakantie naar England plannen, ze zijn er veel gastvrijer.
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 22:21

Frankrijk niet gastvrij Question scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 22:30

Citaat :
Frankrijk niet gastvrij

Raar hé.Nog nooit meegemaakt daar.

Citaat :
Volgende keer vakantie naar England plannen

Mja,voordeel is dat ik de taal voldoende spreek.Nadeel: je moet die plas over en aan de juiste kant rijden.En het weer....
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimewo 17 apr 2013, 23:51

Jokke , mooi verslagje , spijtig dat het een beetje "in het water" is gevallen , volgende keer wel in uw mooiste "frans" uitleggen aan de blauwe mannen dat je NIET aan het plassen was maar eigenlijk de "droge plantjes" waar NIEMAND naar omziet aan het gieten bent hé ..... lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
bagheera
Triumph sympathisant
bagheera


Aantal berichten : 1321
Leeftijd : 37
Woonplaats : Begijnendijk

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimedo 18 apr 2013, 08:36

aan die plas boete merkt ge dat het crisis is he , da ge zo'n boete krijgt als ge da doet tegen een huis een kerk een flikken kantoor of zo iets tot daar aan toe.
Maar in de natuur maakt dat toch ni uit. scratch
Wat eruit moet moet eruit he

en daarbij rijden als ge moet pissen is gevaarlijk want dan zijde der met u gedachten ni bij
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimedo 18 apr 2013, 09:00

Ik vraag me af of die 100€ normaal is.Misschien was 't 50 pour La France et 50 pour nous,hein.

Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
The Cowboy
Veteran
Veteran
The Cowboy


Aantal berichten : 2320
Leeftijd : 56
Woonplaats : Kapellen

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimedo 18 apr 2013, 14:16

Wat die "plasboete" betreft heet mijn schoonbroer laatst ee "gasboete" gekregen omdat hij in centrum Antwerpen (lichtjes aangeschoten) tussen 2 auto's in de goot aan het plassen was. De verbaliserende (vrouwelijke) flik kon er iet mee lachen en toen hij dan nog eens een grote bek op zette mocht hij al blij zijn dat het daar bij gebleven is Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
lukke
Senior member
Senior member
lukke


Aantal berichten : 835
Leeftijd : 65
Woonplaats : Holsbeek

Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitimedo 18 apr 2013, 19:40

Jammer Jokke dat het niet gelopen is dan je in gedachten had. Weigering op een camping dat is zeer eigenaardig. Ik vraag mij af waar de heren van de gendarmerie in dienst en op de baan hun water de vrije loop laten?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Miserie in Frankrijk Empty
BerichtOnderwerp: Re: Miserie in Frankrijk   Miserie in Frankrijk Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Miserie in Frankrijk
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» La marquise, Morvan, Frankrijk
» Fotoverslag tripke Frankrijk - Italië,september 2013
» 2015,rondje frankrijk (vogezen),zwitserland,oostenrijk,tsjechië,duitsland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: