:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 6 daagse Slovenië

Ga naar beneden 
+3
The Cowboy
CV
Jokke
7 plaatsers
AuteurBericht
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

6 daagse Slovenië Empty
BerichtOnderwerp: 6 daagse Slovenië   6 daagse Slovenië Icon_minitimevr 14 jun 2013, 16:35

Doel: Bike & Trike meeting Sairach,in Ziri,Skofja Loka,Slovenië
Moto's: Hans,BMW K1200R – Dimitri BMW 1200GS – Bill BMW 1200RT – Dirk,Harley ratter van 1979 – Jokke,Triumph Tiger 800


Donderdag
Om 6u15 met Hans en Dimi bij mij thuis vertrokken naar Tessenderlo,daar Bill en Dirk opgepikt en weg zijn we!Autostrade tot Sankt Vith en dan via gewone wegen Duitsland in voor een stukje Eifel.Even een teen in Luxemburg gestoken voor sigaretten,snel Frankrijk binnengewipt en terug Duitsland in naar het zwarte woud alwaar we rond 17u op de camping arriveerden.Bill,die alle routes had gepland,had reeds enkele leuke stukjes gevonden.
Goe gedaan Bill! Smile


Dirk's ratter had wat problemen,het ding gaf steeds,met luide knallen,de geest.Een tiental keer denk ik.Maar zijn timing was perfect!Hij viel steeds stil in schaduwrijk gebied.Ook 1 keer,toen ik achter hem reed,op een bergweg zodat ik de anderen moest inhalen om ze te waarschuwen,dan terug tot bij hem en dan weer terug onze weg verder zetten,dus kon ik dat baantje 3 keer doen.
Goeie gast,diejen Dirk! Very Happy


Vrijdag
Ze hadden gezegd om 5u opstaan maar dat was blijkbaar om te lachen want om 6u sta ik hier nog steeds alleen tussen allemaal snurkende tenten.Nuja,ik werd toch vanzelf om 4u30 wakker,beroepsmisvorming hé.Ik pak al in en laad alles op,dan heb ik wat te doen en ben ik zeker tijdig klaar.
Na een stevig ontbijt,spek met eieren,gaan we rond 8u30 op weg voor een tripke van 600km,allemaal kleine wegen en enkele bergpassen.Als dat maar goedkomt!Er zitten prachtige stukken in,maar wel slecht voor m'n voetsteuntjes!Op de Fernpas word Dimi beboet wegens inhalen over een volle lijn,35€.Hij heeft ook elektrische problemen,ergens kortsluiting ofzo waardoor de zekering van de koplamp steeds doorbrand.
In de dalen was het smoorheet,ik werd er mottig van,hogerop was het beter.We wilden via de oude Brenner gaan maar die was afgesloten dus noodgedwongen moeten betalen voor de nieuwe,je weet wel,die autostrade.
Ergens na de peage spelen we Hans kwijt.Niet meer te zien.....Rond 17u,ergens in Italië,speel ik de rest kwijt,ik reed laatst en moest dringend plassen.Ik dacht ze zullen het wel zien hé.Niet dus!Kak,ik heb het adres van de camping niet.Nuja,dan maar immer gerade aus,Oostenrijk in en om 19u kwam ik het verloren trio voorbij gevlamd.Dat duits adagium werkt wonderlijk goed!
Een half uurtje later zijn we op de camping waar het die avond net BBQ is.Hoeveel chance kan een mens hebben?! Razz
Hans is hier ook,die was dan maar op z'n eentje tot daar gereden.
Uiteindelijk hebben we zo'n 500km gehaald.Bill,600 is teveel jong!


Zaterdag
Vandaag ben ik laat uit de veren,het is al 4u50!Er staat ook slechts een 300km op het programma.Een goed ontbijt en om 10u15 gaan we op weg maar zonder Hans,die blijft daar,het is slecht weer in Slovenië en hij heeft geen zin in een moddertreffen.Met 4 dus,meteen de bergen in,een stuk door Italië en op een gegeven moment draait Bill een smal bruggetje op en voilà,we zitten in Slovenië.Het gaat verder omhoog over slecht asfalt afgewisseld met nog slechtere asfalt,de bulten worden alsmaar groter en de putten dieper.Een hobbelige ervaring Wink
De laatste kilometer ligt er dan opeens weer gloedniuewe asfalt.Slovenië,een land van uitersten.
Ergens een lekker ijsje binnengelepeld en op naar het treffen waar we zo rond 17u aankwamen.Het terrein was één grote modderpoel,verschillende moto's staken midden in de wei vast,die hadden hun achterwiel ingegraven.Erg leuk allemaal.
Het treffen zelf is niet echt aan mij besteed.Paar cola's gedronken,cevapcici gegeten,bodypainting gezien,een slechte liveband en idioten die heen en weer door de modder crossen zodat alles onder het slijk zit.De gewone gang van zaken dus.Om 10u30 heb ik het wel gezien,ik ga slapen.
Zondag
Ik slaap lekker uit tot 5u15,breek de tent op en laad de motor.Rond 7u komt het eerste lijk uit een tent tevoorschijn,den Bill.Iets later komt Dirk ietwat tot leven en om 8u kruipt een zombie uit Dimi's tent.We zijn weer voltallig Smile
Om 10u zijn we weer on the road.We hadden afgesproken onmiddellijk te gaan tanken maar wat doet Bill?Hij gaat eerst nog een pas op.En wat voor een pas dan nog?Onverhard!Een dikke laag grind,de hele weg omhoog en terug omlaag.Errrrug leuk met een bijna lege tank.Enfin,ik en Dirk gaan freewhelend naar beneden en het loopt allemaal goed af.We vinden een tankstation zonder stil te vallen.Ik had nog bijna een liter over,Dirk enkel nog dampen.
We lunchen aan een voormalige grenspost en een beetje later geeft Dimi er de brui aan.Hij ziet het niet meer zitten,en wil terug naar de vorige camping.Dat doen we dan maar.
Hierdoor kom ik wel in de problemen want normaal moesten we 500km rijden en we hebben nog geen 200 gedaan.Bill wil persé morgen over de Timmelsjoch maar ik moet dinsdag op tijd thuis zijn,dat haal ik niet.De anderen zien het wel zitten dus ik moet afhaken en alleen naar huis.


Maandag
Om 5u eruit en om 5u50 vertrek ik richting huis.Aangezien ik alleen ben doe ik het hele stuk maar in één trek,1100km.Op mijn eigen manier gaat dat best,m'n limiet ligt op 1500.Leuk is natuurlijk anders.
Enfin,eerst heb ik nog een beetje leuke weg en geniet van de ochtend in de alpen.Erg mooi.
Ergens rondom Spittal an der drau ga ik de autobahn op en veel valt daarover niet te vertellen.Alleen nog dit,van Salzburg tot Koblenz gietende regen en soms grote hagelbollen,van Koblenz tot Aachen miezerige regen en vandaar tot thuis zon.Ik kom dus droog en moddervrij thuis.Eind goed al goed Smile



Nog dit,op de Timmelsjoch vroor het en er lag nog sneeuw,daar ben ik dan toch aan ontsnapt.Maandag gaf Bill's RT het op,kapotte ontsteking.Dinsdag,op 250km van huis ging de koppakking van de Harley kapot en moest hij worden opgehaald.Er zijn dus slechts 3 motoren op eigen kracht thuisgeraakt en ene dan nog zonder licht.
Moest dit een vergelijkingstest zijn had Triumph ze met glans gewonnen Wink



Foto's

6 daagse Slovenië Dscn1286

6 daagse Slovenië Dscn1285r

6 daagse Slovenië Dscn1284lz

6 daagse Slovenië Dscn1282gj

6 daagse Slovenië Dscn1281i

6 daagse Slovenië Dscn1277rb

6 daagse Slovenië Dscn1276h

6 daagse Slovenië Dscn1275j

6 daagse Slovenië Dscn1274u

6 daagse Slovenië Dscn1273v

6 daagse Slovenië Dscn1271j



Filmpjes,uiteraard ook te bekijken op mijn youtube kanaal:
 https://www.youtube.com/channel/UCJPNiOYMDYDIghW_3YdZC2w











Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

6 daagse Slovenië Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6 daagse Slovenië   6 daagse Slovenië Icon_minitimevr 14 jun 2013, 17:37

Mooi, maar wel heel ver voor zes dagen precies.
Terug naar boven Ga naar beneden
The Cowboy
Veteran
Veteran
The Cowboy


Aantal berichten : 2320
Leeftijd : 56
Woonplaats : Kapellen

6 daagse Slovenië Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6 daagse Slovenië   6 daagse Slovenië Icon_minitimevr 14 jun 2013, 17:51

Bont allegaartje bijeen zo te zien. Zowel qua volk als motards Wink
Lijkt me qua afstanden inderdaad net iets te hoog gegrepen als je op de leuke wegen wilt rijden.

Treffens........het zal ook nooit mijn ding worden vrees ik. Niet zonder en niet met modder pig.

Leuk verslagje. Wel een beetje een chaotisch verloop van volk kwijt, volk terug, volk dat afhaakt, volk dat anders rijdt,...... maar dat is een kwestie van onderling overeen komen denk ik. Voor mezelf, gewoon overeenkomen (lees luisteren naar) met Cowgirl, is gelukkig al voldoende.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

6 daagse Slovenië Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6 daagse Slovenië   6 daagse Slovenië Icon_minitimevr 14 jun 2013, 18:16

Afstand valt best mee,in totaal hebben we een kleine 1500km gedaan tot aan het treffen.Probleem was dat Bill er teveel kronkelwegen had ingestoken.Wat meer mixen met hoofdbanen en 't was een fluitje van een cent.
Maar hey,ik heb me rot geamuseerd op die baantjes Smile

Wat betreft de chaos,dat was enkel dag 2,voor de rest verliep alles prima.Voor mij is dat normaal,volk kwijtspelen,dat het werd teruggevonden is dan weer nieuw LOL!
Terug naar boven Ga naar beneden
The Cowboy
Veteran
Veteran
The Cowboy


Aantal berichten : 2320
Leeftijd : 56
Woonplaats : Kapellen

6 daagse Slovenië Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6 daagse Slovenië   6 daagse Slovenië Icon_minitimevr 14 jun 2013, 18:17

lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
BlackTigerDave
Senior member
Senior member
BlackTigerDave


Aantal berichten : 860
Leeftijd : 44
Woonplaats : Waasland

6 daagse Slovenië Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6 daagse Slovenië   6 daagse Slovenië Icon_minitimevr 14 jun 2013, 18:52

Tof verslagske Jokke Thumbs up

Foto 2 : Laughing ziet der zo een gezelschap uit waar ge eens goe leut mee kunt hebben zonder een blad voor de mond te moeten nemen  Laughing

Al een paar filmkes gezien en zien er zeker fijne baantjes uit Twisted Evil
Wat betreft uw terugreis ... 1.100km , jesus daar zou ik nu is geen goesting in hebben Shocked , met den otto heb ik het al meermaals gedaan maar met de moto ... nee teveel is teveel.
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

6 daagse Slovenië Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6 daagse Slovenië   6 daagse Slovenië Icon_minitimevr 14 jun 2013, 18:56

Ik plan deze zomer de eerste dag ook 1150km te doen, wel allemaal autostrade hé.  Als je ver wil geraken zijn de eerste en laatste dagen van die k*tdagen dat je veel kilometers moet doen of ge moet vier weken verlof hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

6 daagse Slovenië Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6 daagse Slovenië   6 daagse Slovenië Icon_minitimevr 14 jun 2013, 19:45

Merci Dave.Haja,de beruchte foto 2 was genomen 's middags na het treffen.In levende lijve waren die koppen geld waard! Laughing

Ben best content van de filmkes alleen spijtig van die paar met een condens probleem.En de schoonste stukken staan er niet op.Ik wist nooit wat er ging komen en Bill,die het wel wist,stopte nooit om mij te waarschuwen.En eens we in gang waren,ik joeg Bill altijd wat op,ja,dan ging ik ook niet stoppen om de camera even aan te zetten zenne!

Nog vergeten te vermelden dat ze in de bergen zulke affraid  ogen trokken van 'dat 800'tje'.Ik heb m'n best gedaan hun ogen te openen.Een zware is niet je ware Wink
't Is alvast een beetje gelukt al vrees ik dat ze snel zullen hervallen LOL!
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

6 daagse Slovenië Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6 daagse Slovenië   6 daagse Slovenië Icon_minitimevr 14 jun 2013, 22:03

Tof verslag & goed gebold jokke:!:
Terug naar boven Ga naar beneden
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

6 daagse Slovenië Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6 daagse Slovenië   6 daagse Slovenië Icon_minitimevr 14 jun 2013, 22:55

Idd, tof te lezen, maar mijn manier ook niet om te reizen (maar ik heb al toegegeven dat ik een control freak ben, je weet het!) maar leuk dat alles goed afgelopen is voor jou!

Tot morgen hé? Wink

cheers

Liz
Terug naar boven Ga naar beneden
cabra
Member
Member
cabra


Aantal berichten : 65
Leeftijd : 51
Woonplaats : zedelgem

6 daagse Slovenië Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6 daagse Slovenië   6 daagse Slovenië Icon_minitimevr 14 jun 2013, 23:05

jawadde,wat een trip:worship:whorship
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





6 daagse Slovenië Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6 daagse Slovenië   6 daagse Slovenië Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
6 daagse Slovenië
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 2014: Duitsland,Oostenrijk,Slovenië,Italië

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: