:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Abruzzen Italie

Ga naar beneden 
+7
LizSTripleR
ronny
The Cowboy
Jokke
anarchy
WIM961
dbcompetition
11 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimevr 27 sep 2013, 12:50

vrijdag de dertiende (affraid ) vertrokken voor onze jaarlijkse septembertrip ( de beste maand om op reis te gaan naar de franse alpen, ... geen verkeer, overal plaats en gewoonlijk nog heel mooi weer...Very Happy ) Mijn broer met de Norton ,( eigenlijk een Matchless G15  van 68, maar met een Norton blok (hybride) maar dat is een ander verhaal...) een vriend van mijn broer met zijn BMW R750 van '73 en ik met de bonneville...
Ik had geen goed oog in de beemer, want voorzien van een trommelrem in de Alpen ...Rolling Eyes 
De bedoeling was om naar de Abruzzen te rijden , halverwege Italie aan de Adriatische kust, een van de mooiste streken van Italie, naar Roseto. Mijn beide medereizigers moesten daar naar een driedaags feest van een ( rijke) vriend...Very Happy 
De eerste dag via Lux naar Metz en zo over de autosnelweg naar Dijon  tot op een camping in Pesmes..120 km /u kan de Norton en BMW makkelijk aanhouden..verbruik bonnie :4.5 l.. reservekraan pas open op 285 km en dan nog drie liter over ...
Halverwege dit stuk hebben we de eerste problemen met de beemer: wil niet meer vooruit Evil or Very Mad , we staan op een smalle pechstrook de bougies te controleren en besluiten verder te pruttelen naar een parking 500m verder...voorste ontstekings deksel eraf maar alles lijkt okee tot ik een losse massa kabel ontdek.. probleem opgelost en verder...

Zaterdag 14 , via gewone wegen verder naar het zuiden, meestal droog soms wat lichte neerslag...wederom problemen met de beemer: start niet meer met het knopje, alleen nog met de kick Very Happy , valt ook graag stil...: massakabel weer los :zotte schroef gelijmd met 2 componenten lijm..sproeiers gecontroleerd ... en transistor ontsteking vervangen door de originele, andere bougies erin en draaien als een zonnetje Very Happy ( ik denk dat de onsteking stuk gegaan is door vonkoverslag..)
100 km verder, stoppen met de beemer: geweldig geratel in motorblok..affraid Meer geluid L dan R , dus kleppendeksel eraf en ja, stelbout klepspeling los een teruggedraaid... 1 cm klepspeling op inlaatklep ! (ik denk losgekomen door de vele explosies in de uitlaat door de kapotte ontsteking Razz ) Alles vastgezet en weer draaien als een zonnetje Laughing 
Overnacht in een hotelletje in Lescheraines...( lekker eten ... en gaan slapen om 10 uur..)

zondag 15 heel de dag zonder problemen kunnen rijden, mijn broer doet wel een lichte val maar zonder erg of schade, de wegen zijn bijzonder glad daar de lange droogte en nu de lichte regen ..
De linker carburator van de beemer lekt als ze stil staat, en de naald van de snelheidsmeter is afgebroken en ligt onderaan ...Razz We zitten nu in de Alpen en doen verschillende cols we overnachten in Guillestre kort tegen de Italiaanse grens..
de mooiste waren  Bonnet en Gallibier ( ik heb daar met een krijtje de lijnen getekend die de Jokke moest rijden de volgende dagen ...Razz )(grapje..), maar ook Madeleine, Vars ..enz, we deden er een 18 tal..maandagavond 16 hebben we overnacht in Sospel...

Dinsdag 17 hebben we oa Col de Tende gereden ( Jos met de beemer dierf het niet aan en is door de tunnel gereden , zijn trommelrem deed het overigens goed in de Alpen ...) We hadden er veel van verwacht , en veel over gesproken , maar het was makkelijker dan verwacht...Toen we stonden te tanken 50 km voor de col, heeft een plaatselijke Elvis met een 750 Honda van 72 ons ten zeerste afgeraden om de col te doen met deze motors... "vous etes fou" Razz , maar ik denk dat het een schrikschijtertje was..Laughing 
col d'assietta en col du parpaillon zijn veel mooier en veel meer mooie zichten ..

Van de Tende gaat het in één ruk door naar Firenze, daar overnachten we in een hotelletje wegens te late uur (21.00) om nog een camping te zoeken zonder GPS (zat vol water , bleef maar zeggen "probeer om te draaien" ... en ligt nu in pierenland Razz )

woensdag 18 Van Firenze naar het oosten , naar de Abruzzen , kleine en mooie wegen, het is hier nog zomer ( ong 25°) mooie groene en glooiende bergen in de Abruzzen, prachtig landschap, heeeel indrukwekkend ! We nemen een camping kort bij L'Aquila waar de gevolgen van de aardbeving nog overal te zien zijn ! In een hotelletje in de buurt eten we een 7 gangen menu met wijn bier en water voor € 30 ...

donderdag 19 ,we rijden naar een vakantiepark in Roseto aan de zee, volledig afgehuurd voor 200 gasten ...feesten van donderdag namiddag tot zaterdag avond is niets voor mij, dus twee dagen rust en de bonnie wat nakijken Very Happy 

Zondag  22, de rit terug naar huis, in één ruk terug tot aan een camping aan het Gardameer, Zocco, mooie camping voor €11, lekker eten en om 21.00 in de tent

maandag 23 van het meer terug naar de bergen (joepie !) weeral verschillende passen gedaan, oa Passo El Marriva, heel mooi en heel smal...iets voor onze Jokke !

dinsdag 24, via Bormeo over de Stelvio, nieuwe asfalt en fantastische mooie verzichten... wegens het vroege uur 10.00, geen worst gegeten... (brengt ongeluk Razz ) en zo verder naar Donaueschingen , naar onze vertruowde camping..

woensdag 25, in één trip naar huis, in de walen nog eens gestopt voor een frietje en om 17.00 bij het vrouwtje..

Nog te vernoemen, : de BMW is op een takelwagen van Roseto naar Belgie gereden ...

Afstand van de trip : 4500 km en fotos zijn voor later Razz 
Aantal cols en passos: 27
De nieuwe dunlops roadsmarts vindt ik niet zo goed als de Bridgestones.. hinderlijke trillingen bij langzaam rijden door grof profiel ..
Terug naar boven Ga naar beneden
WIM961
Veteran
Veteran
WIM961


Aantal berichten : 1074
Leeftijd : 63
Woonplaats : Mortsel

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimevr 27 sep 2013, 13:15

Leuk verslag, zal wel weer de moeite geweeest zijn. Toch handig als je wat van motoren kent, maar nog handiger is om met een bonneville te rijden, dan heb je die kennis niet nodig, die gaan niet kapot Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimevr 27 sep 2013, 15:24

Mooi:!: 
@Dirk: was die boxer in zo'n slechte staat:?: Veel km's:?: Of kon die gewoon je tempo niet aan:?:
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimevr 27 sep 2013, 16:46

schoon tripke Thumbs up  ben benieuwd naar de foto's

alvast bedankt voor de rijlijnen.die ene die recht het ravijn inliep zal ik maar door de vingers zien zeker?
en steek die smalle offroad bergpaskes 'geweetwelwaar' Wink  niks voor mij jong,ik heb vooralsnog een beetje ruimte nodig
Terug naar boven Ga naar beneden
The Cowboy
Veteran
Veteran
The Cowboy


Aantal berichten : 2320
Leeftijd : 56
Woonplaats : Kapellen

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimevr 27 sep 2013, 19:29

Mooi verslag.
Ook ik kijk uit naar de foto's Wink 

De eerste dagen leek het blijkbaar eerder op een mobiele onderhoudsbeurt voor de BMW lol! 
Inderdaad handig als je er zo zelf kan aan sleutelen Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimevr 27 sep 2013, 19:57

Ik had pertang nog een mooie voor jou Jokke : passo Baremone, geeft aansluiting naar passo Maniva...een echte aanrader !
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimevr 27 sep 2013, 20:02

Neen, die BMW zag er heel goed uit, pas gerestaureerd...maar niet mee gereden ondertussen , denk gewoon slecht inmekaar gestoken ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimevr 27 sep 2013, 21:17

db schreef:
nog een mooie voor jou Jokke : passo Baremone
yep,heb ik gezien toen ik de maniva opzocht,en ik geloof dat er nog eentje op aansloot
allemaal smallekes,nog wat werken aan m'n hoogtevrees voor ik zoiets aandurf pale 

maar ik amuseer mij goe op de bredere offroad passen hoor Smile
al vond ik col de tende ook overschat qua moeilijkheidsgraad,m'n interpretatie van wat algemeen als moeilijk te boek staat is een flink stuk bijgesteld.
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimevr 27 sep 2013, 23:49

Mooi verslagje van een mooie reis dbcompetition ....Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimezo 29 sep 2013, 19:44

Hey Dirk, bedankt hé!! Héél leuk reis, en zoals zoveel anderen wacht ik ook op de foto's Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimezo 29 sep 2013, 20:24

http://www.alpineroads.com/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=4152


Aangezien ik tijdsgebrek heb om volgende week fotos te plaatsen , heb ik mij er even gemakkelijk vanaf gemaakt en een stukje van mijn broer geplaatst.....zal later nog wel fotos plaatsen ...
Liz. Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimezo 29 sep 2013, 20:51

zo lui hé,zo lui Rolling Eyes 

mor wel schoon fotokes Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
The Cowboy
Veteran
Veteran
The Cowboy


Aantal berichten : 2320
Leeftijd : 56
Woonplaats : Kapellen

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimezo 29 sep 2013, 20:54

Thumbs up Dirk
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimezo 29 sep 2013, 20:59

Ik ben niet zo lui zulle Jokke, Razz , maar ik heb al die fotos genomen met een toestelletje met 12 m pixels en dan moet ik die allemaal resizen enz....enz.... Nu heeft mijn broer dat gedaan voor zijn forum dus....Basketball
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimezo 29 sep 2013, 21:06

als ik zoiets doe is 't ook altijd van: 'jaja,gewoon te lam,gij luierik',ik geef de ontvangen warmte en begrip gewoon door hé Laughing 

en dat men in mijn geval gewoon gelijk heeft doet niet terzake! What a Face
Terug naar boven Ga naar beneden
WIM961
Veteran
Veteran
WIM961


Aantal berichten : 1074
Leeftijd : 63
Woonplaats : Mortsel

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimema 30 sep 2013, 07:58

Dat waren al prachtige foto's!
Terug naar boven Ga naar beneden
Iron Gonzo
Member
Member
Iron Gonzo


Aantal berichten : 378
Leeftijd : 52
Woonplaats : kleit

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimema 30 sep 2013, 12:22

mooi verslagske
een moto mag nog zo mooi zijn als hij stiltaat en dan een lange trip aanvangen is om problemen vragen.
gelukkig grotendeels zelf kunnen repareren...

de Stelvio heb je moeten betalen om deze pas te doen. ik heb hem al gedaan, maar naar het schijnt zou hij te betalen zijn om er op te rijden?

heb je de route ook ergens in GPS file?
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimema 30 sep 2013, 12:33

Neen Stelvio is nog niet betalend.... Zou nu pas voor volgende lente zijn ...€10
Neen wij zijn nog van de oude stempel en zijn landkaartmannen Razz gps dient voor als we verzeild geraken in een stad of voor benzinepompen en campings ...
Terug naar boven Ga naar beneden
The Cowboy
Veteran
Veteran
The Cowboy


Aantal berichten : 2320
Leeftijd : 56
Woonplaats : Kapellen

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimema 30 sep 2013, 14:01

Dirk,.........neem het van mij aan...........Iron Gonzo is ook van de oude stempel hoor.
Maar wel ne goeie stempel Thumbs up .

off-topic jullie gaan het trouwens erg goed samen kunnen vinden als het op mechaniek aankomt Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimema 14 okt 2013, 22:09

Abruzzen Italie Afbeelding046-800

samenkomst op 411 ...
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimema 14 okt 2013, 22:10

Abruzzen Italie Afbeelding047-800

twee uur verder , eerste panne ..Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimema 14 okt 2013, 22:11

Abruzzen Italie Afbeelding054-800

gewoon met de landkaart ...Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimema 14 okt 2013, 22:13

Abruzzen Italie Afbeelding049-800

nog een beetje nadenken over BMW ...
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimema 14 okt 2013, 22:16

Abruzzen Italie Afbeelding098-800

goed dik gegeten voor onder de grond te kruipen en te slapen tot half mei ...affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitimema 14 okt 2013, 22:17

Abruzzen Italie Afbeelding107-800

voor Cowboy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Abruzzen Italie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abruzzen Italie   Abruzzen Italie Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Abruzzen Italie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Italie
» uit italië...
» Zuid-Tirol, Italië (Dolomieten) van 12-06 t.e.m. 25-06-'16
» 2014: Duitsland,Oostenrijk,Slovenië,Italië
» Fotoverslag tripke Frankrijk - Italië,september 2013

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: