:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Portugal en terug

Ga naar beneden 
+13
ivob
LizSTripleR
Dawud
wor
thunderbird mania
Jokke
CBRider
marnixvy
WIM961
ronny
lukke
mrbullmastiff
dbcompetition
17 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
AuteurBericht
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimeza 24 mei 2014, 22:14

Portugal en terug  - Pagina 2 E4e176178df3de0a2d698d59b2c52312

Had daar weer snel een vriendje ....
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimeza 24 mei 2014, 22:15

Portugal en terug  - Pagina 2 Ad525fcfa53692a799b391dc5ed89aa9

Een vale gier , een beetje ver maar duidelijk herkenbaar ... Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimeza 24 mei 2014, 22:17

Portugal en terug  - Pagina 2 0fac08dc9a4d6daa6369f7ee4fd9987b

Onderweg van Soria naar Valladolid... Stoppen om me warmer te kleden !
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimeza 24 mei 2014, 22:19

Portugal en terug  - Pagina 2 1f6bc7251b61393b6e7fdaf97746035a

Noord Spanje, in de verte zie je de Pyreneeen liggen...
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimeza 24 mei 2014, 22:30

Mooie foto's.

Een vraagje, waarom via Dijon en niet via Parijs richting Bordeaux


Laatst aangepast door mrbullmastiff op za 24 mei 2014, 22:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimeza 24 mei 2014, 22:33

Dag vijf....van Matalebreras naar Valladolid en Zamora...Tussen Aranda en Valladolid rij ik door een heel mooie streek met enorme grote wijngaarden !met in die wijngaarden enorme grote villa's ! Volgende grote stad is Braganca , en dan zit ik in Portugal ...vanaf hier neem ik alleen kleine wegen ...
Onderweg moet ik dikwijls stoppen om naar de roofvogels te kijken ...Na Braganca neem ik een hotelletje in Gradissimo, niettegenstaande ik de enige gast ben krijg ik een volledige maaltijd voorgeschoteld van een steeds vriendelijk wordende oudere vrouw ...na het dessert , vanille pudding met gebrande caramel en een warme handdruk van de vrouw, vroeg naar bed en de kamerdeur goed gesloten ......... Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimeza 24 mei 2014, 22:36

Portugal en terug  - Pagina 2 5b9ef5eecebdc4bc32762074d9e1883b

Noord Portugal, Braganca voorbij ...
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimeza 24 mei 2014, 22:37

Ja Marc, gewoon recht naar beneden ...
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimeza 24 mei 2014, 22:47

Ok, ik had gedacht Brussel, Reims, Parijs

Recht naar Toulouse.  Wink 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimeza 24 mei 2014, 22:49

Mooie reis, in de omgeving van Valladolid ben ik al vaak geweest we hebben daar vrienden wonen.
Laatste keer dat we daar waren zijn we nog naar Picos Europa geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimeza 24 mei 2014, 22:57

Parijs is te druk voor mij.. En ik moest eigenlijk maar tot St Gaudens en niet tot in Toulouse...
Ook door de slechte weersvoorspellingen ben ik tot Perpignan gereden om dan te kunnen kiezen , in funcie van het weer , om mijn toer misschien andersom te rijden ...
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimeza 24 mei 2014, 23:02

Duidelijk,
Zo'n reis lijkt me schitterend om te ondernemen maar ik denk niet dat het er ooit van gaat komen om het op de motor te doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimezo 25 mei 2014, 09:44

mooi mooi mooi

precies wel nog net iets te vroeg hé  Wink 

Marc,via Dijon ipv Parijs scheelt de helft in verkeer.Al zal dat in april niet veel uitmaken LOL
Ook loopt de oude route naar het zuiden zo,voor er autostrades waren.Iemand die het met de auto deed schreef er zelfs een boek over.Ik weet niet precies hoe die gereden heeft maar het moet heel mooi zijn,geen verkeer te zien zelfs niet in het hoogseizoen.
Terug naar boven Ga naar beneden
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimezo 25 mei 2014, 19:53

alleen hier al voor  Smile 
Portugal en terug  - Pagina 2 Ad525fcfa53692a799b391dc5ed89aa9
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimema 26 mei 2014, 21:10

Dag zes...'smorgens vertrokken in Gradissimo....heel de dag ( kleine) binnenwegen en dorpjes waar de beemer maar net doorkan en de mensen daar precies nog nooit een triumph minnende motorrijder op een BMW gezien hebben ... Very Happy 
De wind is eindelijk gaan liggen en ik zie 20 gr op het schermpje...mooie vergezichten en veel verbrande , kaalverbrande , streken ... Allemaal van verleden zomer zo verteld men me aan het benzinestation ...
Typisch voor deze streek , en het noorden , zijn de vele ronde reusachtige keien ...hier hebben de reuzen vroeger veel petanque gespeeld Marc jongen ... Very Happy  Vele stille en kleine wegen waar buiten de dorpjes geen kat te zien  is....geen auto's geen fietsen geen voetgangers... niets...Als ik door die kleine dorpjes rij, denk ik dat het in de middeleeuwen er net zo moet uitgezien hebben ...hier en daar staan de mensen buiten te praten , oude mensen, jonge mensen zijn nergens te zien ...er is geen stroom en dus geen tv of radio...armoe alom !
Korter naar Vila Real zijn er weer heel veel wijngaarden ...prachtig gebouwd in terassen tegen de hellingen , en welstellende mensen ....Overal in Portugal ziet men loslopende honden.... Graatmager en dikwijls in groepjes, ik vind de roedels heel gevaarlijk voor motorrijders en ga me een utrasoon toestelletje aanschaffen om ze te verjagen als ze weerom wild achter me aan spurten als ik vertrek ....
Tegen de avond stop ik in Guarda op een kleine camping , €7..., er komt dadelijk een franssprekende belg naar mij met een tas koffie, die ik na een klein praatje ongemerkt uitgiet achter mijn motor ...bah, ik lust geen koffie en dan nog zonder s en zonder m.... Evil or Very Mad 
Geen zak te zien daar , dus zelf eten maken ...een gevriesdroogde zak kip curry , wat kokend water erover en ... Lekker eten ...
Heb nu 3000 km gedaan en mijn achterband is halfweg ....
Vandaag is de beemer tweemaal uit zesde gesprongen, dat heb ik niet graag !
Hele grote hagedissen gezien op de weg, 30 cm ... affraid 
Portugezen zeggen niet cola maar " coca cola" , net zoals hier in de jaren '60 ... Razz 
In de Lidl gestopt voor brood en kaas en en en ... Een stuk chocolade ... Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimema 26 mei 2014, 21:21

Portugal en terug  - Pagina 2 02b3ea5b9657168510e0084abda63315

Overal afgebrande heuvels en bergen ...
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimema 26 mei 2014, 21:23

Portugal en terug  - Pagina 2 101be6151a1de517f60976ae59b818fb

Nog benzine geven met een tweetakt pompje...dat staat bij ons in een Harley museum ... Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimema 26 mei 2014, 21:25

Portugal en terug  - Pagina 2 689d169a9e37fe11c72b206cf4ff181e

Kleine eenzame weggetjes, daar hou ik van ...
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimema 26 mei 2014, 21:29

Portugal en terug  - Pagina 2 94a0724aca5db72dc7657c7248e86edd

Precies uit de oude doos, maar hier in het echt....met de mestkar en daarin een melkkoe ...ik dierf niet te fotograferen als hij naar me keek ...het is al erg genoeg zo ...
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimema 26 mei 2014, 21:30

Portugal en terug  - Pagina 2 A93a65f7dd1235f08f82433dc7c21ad8
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimema 26 mei 2014, 21:32

Portugal en terug  - Pagina 2 787c40183f7cbb63e06709948a8208b4

Stilleven in de tent...potje water koken , schoenen als windscherm ...in de zak kip curry kappen, acht minuten wachten en "lekker " eten ... cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimema 26 mei 2014, 22:38

Mooi verslag db , weeral een onvergetelijke reis hé .... whorship
Terug naar boven Ga naar beneden
marnixvy
Veteran
Veteran
marnixvy


Aantal berichten : 1450
Leeftijd : 68
Woonplaats : Destelbergen

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimedi 27 mei 2014, 09:35

Erg mooi, je hebt verstand van reizen.
Heeft de versnellingsbak nog kuren gehad ?
Hoeveel km. houd een achterband het uit met dergelijke bepakking?
Terug naar boven Ga naar beneden
ivob
Veteran
Veteran



Aantal berichten : 1196

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimedi 27 mei 2014, 10:34

Citaat :
geen verkeer te zien zelfs niet in het hoogseizoen.

Inderdaad, tot Nancy en dan via de oude route du soleil (N74 dacht ik want de nummering is veranderd sinds de nationals overgedragen zijn aan de departementen) over Dijon waar je, als je tijd over hebt nog eens rond kan rijden door over het parcour van de route du vin, nog kleinere wegen met nog meer kronkels. Je ziet er idd bijna geen mens (die staan allemaal stil te bakken op de autoroute).
Meer te zien en veel goedkoper tanken.
Terug naar boven Ga naar beneden
dbcompetition
Vintage
Vintage
dbcompetition


Aantal berichten : 4297
Leeftijd : 71
Woonplaats : booischot

Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitimedi 27 mei 2014, 10:59

Bij mij gaat de, nieuwe achterband 8000 km mee  op de beemer... Dus ik had nog voor 1000 km band over , gelukkig , want op de terugweg in Lux en de Walen heel veel plensregen ....
De versnellingsbak van de beemer is bijlange niet zo goed als die van de bonnie ! Misschien een alleenstaand geval, maar is nog een paar maal van zes naar vijf en terug gesprongen ...De eerst vijf versnellingen zitten snel op hun plaats maar de zesde inschakelen heb ik toch altijd met een beetje meer aandacht gedaan , het is zo een beetje een zompig gevoel...
De ESA is wel heel goed, op de autostrade op comfort zetten , op de gewone weg op normaal en bij snel rijden op sportief... De wegligging is altijd zeer goed, makkelijk is dat ge het al rijdend kunt verstellen ... Comfort is eigenlijk alleen goed bij autostrade ritten, bij veel schakelwegen is het comfort weg door sterk uit-inverende  voorvork...
De remmen zijn gewoon subliem !
Kort samengevat vind ik de beemer een zeer goede reismotor, maar niet zo super zoals velen het predikken...
Breed en zwaar, maar rijd wel lichtvoetig, ik ben er wel 20 cm te kort voor, maar dat was ik ook op de tiger 800 en dat is nog altijd de beste motor die ik ooit gehad heb  Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Portugal en terug  - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Portugal en terug    Portugal en terug  - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Portugal en terug
Terug naar boven 
Pagina 2 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» terug....
» Heropstappers stappen terug op

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: