:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten

Ga naar beneden 
+14
davince
CV
T-Lens
marc 63
raoul
ronny
bagheera
Jokke
anarchy
lukke
thunderbird mania
ggfh
dbcompetition
bapetc
18 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimema 03 sep 2012, 15:38

Citaat :
Dunlop Sportmax sportsmart. Iemand ervaring mee?

yep!highly recommended!

Net van scorpions overgegaan op dunlops.Heb er nu zo'n 500km mee gedaan.
Stuurt zeer vlot,uitstekende grip ook in de regen (al rij ik dan wel als een bomma op valium).Ik zal het zo stellen,ze zijn beter dan dat ik kan rijden Razz

db rijd er ook mee en ik heb horen zeggen dat dieje iets van motorijden kent
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimema 03 sep 2012, 16:43

mijn gedacht....da is ook een van de oude garde,respect,en daar kunt ge nog ne keer tegen babelen over motos,ongeacht welk merk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bulldog
Veteran
Veteran
Bulldog


Aantal berichten : 1533
Leeftijd : 59
Woonplaats : a/d schelde in Klein Brabant

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimema 03 sep 2012, 17:58

Als wegligging belangrijk is en geld en dus kilometers dat minder zijn...pilot power 2ct, als je quasi nooit regen doet, power pure...indien je bij michelin wil blijven. Heb zelf de road 2 op m'n Thruxton, gewoon omdat er weinig beters op past...voorwiel is een 18 duimer. Op de Street liggen 2ct's.
Er zijn natuurlijk ook zeer goeie Dunlop sportsmarts, metzeler sportec's, pirelli diablo rosso/corsa's en ook nog de nieuwe bridgestone battlax s20-of als je echt ongeveer het beste wil, de nieuwe r10, die overal de hemel wordt ingeschreven-nadat ie eindelijk opgewarmd is...
Toerbanden alla road, roadtec en andere roadsmarts, zijn niet van het niveau als de bovenstaande...er zijn meer concessen gedaan om ze slijtvaster te maken.

Discussie rond de road 3 heeft vooral te maken met welke motor je rijdt, om de meeste is ie beter of minstens zo goed als de 2, op sommigen niet...ga gewoon voor het betere werk zoals de 2ct, my 2 cents.

Heb hier nog een test liggen uit de FB van vorge maand, 28 paar banden, 2250 testkilometers(circuit), 64 pagina's lang-interessant leesvoer!
Terug naar boven Ga naar beneden
ggfh
Vintage
Vintage
ggfh


Aantal berichten : 5634
Leeftijd : 54
Woonplaats : ruisbroek

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimema 03 sep 2012, 18:08

Fb?
Terug naar boven Ga naar beneden
bapetc
Member
Member



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 49
Woonplaats : Genk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimema 03 sep 2012, 18:10

En hoe is de Pilot Road 3 op de Tiger 1050? Iemand ervaring?
Terug naar boven Ga naar beneden
Bulldog
Veteran
Veteran
Bulldog


Aantal berichten : 1533
Leeftijd : 59
Woonplaats : a/d schelde in Klein Brabant

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimema 03 sep 2012, 18:13

Fastbikes

Citaat :
En hoe is de Pilot Road 3 op de Tiger 1050? Iemand ervaring?
Volgens sommigen niet zo goed, daarom, ga gewoon voor een deftige sportband...
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimema 03 sep 2012, 19:04

Effe appelen met appelen vergelijken en mijn ervaring nog maar es meegeven op de Tiger's 1050.

Ik rij elke dag, zomer, winter, regen, droog, ... Ik leg normaal vooraan Pilot Power en achteraan Pilot Road (2) en dat is voor mij de perfecte combinatie, ook omdat de banden dan gelijkmatig verslijten en je ze dus samen kan vervangen. Ronny hier reed ook altijd met die combi op zijn Speed en was daar ook tevreden over.
Ik heb zowel voor- als achteraan verbeterde vering, dus daar zal het bij mij normaal wel niet aan liggen als een band uitbreekt.

Pilot Road 1 (standaard dus, lagen op die dat ik laatst gekocht heb): is me eerlijk gezegd beter meegevallen dan ik verwacht had, je moet al redelijk wat doen om die aan 't schuiven te krijgen in de regen.

Vorige keer kon ik enkel Pilot Road 3 krijgen achteraan en dat is een mega-grote teleurstelling geworden. De motor breekt soms uit en zonder reden, er is geen lijn in te trekken wanneer wel en wanneer niet.

Ik heb nu op de éne Continental Trail Attack liggen (was voor de gravelwegen op vakantie) en die vallen ook niet echt mee, breken ook uit, zelfs op droge wegen.
Terug naar boven Ga naar beneden
medion5025
Veteran
Veteran
medion5025


Aantal berichten : 1249
Leeftijd : 57
Woonplaats : hemiksem

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimema 03 sep 2012, 20:56

getest op tiger 1050 voor mij scratch : op één metzeler z8 interact , op twee dunlop roadsmart , op drie michelin pilot road II , nooit niet meer pilot road I + III , effe iets over de vering van tiger 1050 deze trekt op geen bal zoals cv aanhaald als de vering veranderd is zal tiger 1050 zich veel stabieler gedragen
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy


Aantal berichten : 5703

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimema 03 sep 2012, 21:08

op één metzeler z8 interact

Dus toch al iemand die het resultaat van de grote bandentest 2012 in Motorrad bevestigt,nl. de Z8 Interact....
Deze of de Dunlop wordt de volgende op de duke. Voor de scram dunlop of de Trail Attack (TA had ik op de beemer nooit een betere band gehad zolang het droog is breekt wel snel uit als het nat is)
Terug naar boven Ga naar beneden
Bulldog
Veteran
Veteran
Bulldog


Aantal berichten : 1533
Leeftijd : 59
Woonplaats : a/d schelde in Klein Brabant

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimedi 04 sep 2012, 00:49

Ik blijf dus ni snappen waarom niemand van jullie géén sportec(M3 of M5) plaatst?!
Of gewoon volledig pilot power? Dat zijn toch duidelijk betere banden...
Zal wel aan mij liggen... Question
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimedi 04 sep 2012, 14:48

ja,'t ligt aan u Razz

Altijd content geweest van metzeler,schitterende band,maar...de laatste metzeler die ik had was na 4000km weg tot op 't ijzer.En zonder constant wheelies te trekken of burnoutjes te placeren.
Toendertijd reed ik nog vlot 20.000km per jaar en vond dat toch wat duur uitvallen.Ben toen overgeschakeld op Dunlop en,zoals men zegt,never looked back.

Maar qua grip en sturen is metzeler uitstekend.En ik had misschien gewoon ne maandagband hé
Terug naar boven Ga naar beneden
Bulldog
Veteran
Veteran
Bulldog


Aantal berichten : 1533
Leeftijd : 59
Woonplaats : a/d schelde in Klein Brabant

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimedi 04 sep 2012, 14:58

Het gaat me niet zozeer om het merk Metzeler an sich, maar om de keuze tussen een héél goeie band en een gewone band...

Als je die keuze neemt wanneer je inderdaad 20000km doet, dan snap ik dat wel...het verschil gaat dan wel serieus oplopen, dat klopt. Maar wanneer je minder dan 10000km doet en dan voor 100€ meer een kwalitatief véél beter band kan kopen, dan volg ik niet meer.

Nogmaals, het zal wel aan mij liggen. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
bapetc
Member
Member



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 49
Woonplaats : Genk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimedi 04 sep 2012, 15:15

Ik ga er Pilot Power 2CT's opleggen. Het gaat me niet om het geld, maar om de veiligheid. En vooral mijn vertrouwen in de banden :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
medion5025
Veteran
Veteran
medion5025


Aantal berichten : 1249
Leeftijd : 57
Woonplaats : hemiksem

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimedi 04 sep 2012, 20:51

@bulldog , versta u wel je noemt steeds de zachtere types op Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 33367de zogezegde sportbanden idd. zullen die beter kleven , maar tiger wordt in maart 3 jaar en heeft ondertussen bijna 50.000 km kan je rekenen daarboven op in de winter hebben jouw type banden wel minder grip doordat ze minder profiel hebben ik moet in de winter zoveel mogelijk water / sneeuw wegsmijten vandaar mijn keuze naar toerbanden , maar heb ook al gereden met jouw op genoemde types en droog super echter bij nat is het toch een heel pak minder maar ge hebt volledig gelijk als ge sportief vlamt en het is droog Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 33367 Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 33367 Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 33367 euh ga nu niet beweren dat bij nat die sportbanden niet gaan maar ge zult toch meer moeten oppassen
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimewo 05 sep 2012, 01:04

bapetc Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 33367 , goeie keuze de PR 2ct's , maar als je de kans hebt zeker en vast doen zoals CV zegt , dus een PILOT POWER 2CT vooraan en de PILOT ROAD2 ! 2CT achteraan , die combinatie werkt echt wel goed , slijten gelijkmatig voor en achter en naargelang uw rijstijl kun je er toch 8 a 10.000kms mee doen .
Terug naar boven Ga naar beneden
bapetc
Member
Member



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 49
Woonplaats : Genk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimewo 05 sep 2012, 09:57

Voila, ik volg de experts :-)

Pilot Power 2CT van voor, Pilot Road 2 vanachter.
Besteld via Pneus-Online
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimewo 05 sep 2012, 13:21

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 33367
Terug naar boven Ga naar beneden
T-Lens
Senior member
Senior member
T-Lens


Aantal berichten : 588
Leeftijd : 43
Woonplaats : Genk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimewo 05 sep 2012, 19:08

Goeie keuze, zeker als je toch redelijk wat km's doet. De road 2 vanvoor is niet zo ideaal vind ik. Nieuw valt het nog mee, maar als hij half versleten is en al heel wat hitte cyclussen gehad heeft dan wordt hij harder en dat is vooraan niet zo ideaal en het vertrouwen in de motor verdwijnt dan als sneeuw voor de zon. Vandaar dat de power 2ct vooraan beter is. Enkel als je niet veel km's doet of grip belangrijker is dan levensduur kan je de power 2ct ook achteraan leggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimewo 05 sep 2012, 19:21

en rij nu naast die olieplekken hé Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
bapetc
Member
Member



Aantal berichten : 61
Leeftijd : 49
Woonplaats : Genk

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimewo 05 sep 2012, 20:29

Best wel ja :-) Want die nieuwe banden zullen ook wel geen grip houden op een olievlek...
Maar het zit wel in het koppeke he...Nieuwe banden = direct beter vertrouwen
Terug naar boven Ga naar beneden
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimewo 05 sep 2012, 22:13

nu nog die automobilisten aanpakken en dan ist weer allemaal opgelost cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Bulldog
Veteran
Veteran
Bulldog


Aantal berichten : 1533
Leeftijd : 59
Woonplaats : a/d schelde in Klein Brabant

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimedo 06 sep 2012, 16:38

De chauffeur van de vrachtwagen stond dadelijk bij mij om te vragen of het ging, de chauffeeur van de auto achter mij, had m'n motor bijna sneller rechtgezet dan ik het kon, de vrouw van de vrachtwagenchauffeur(kwam met het ongevalverslag) wou me vanuit Lokeren direct naar huis voeren 'als het ni ging'... Shocked

Niet alle chauffeurs zijn dommeriken...gelukkig maar! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimedo 06 sep 2012, 18:08

dat waren ongetwijfeld motards,of geweest,of ene in de familie

né! tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
Trackx
Senior member
Senior member
Trackx


Aantal berichten : 853

Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitimevr 07 sep 2012, 04:34

Is vlug gebeurd maar niet snel vergeten ..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten   Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 2011 Tiger 800 XC
» carbon voor tiger 1050

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Ongevallen & minder nieuws-
Ga naar: