:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Soms vraag ik me af van waar die komen?

Ga naar beneden 
+7
ivob
ferre
ronny
Tiger Tony
noeL
Jokke
STR
11 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
STR
Member
Member
STR


Aantal berichten : 459
Woonplaats : WSMNSTR

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedo 17 sep 2015, 16:08

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/triumph/triumph-street-triple-675-rx-255126122.html

Kunnen toch allemaal geen 'miskopen' zijn? Zijn dat dan demo/test fietsen? Of herstelde ongelukjes?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedo 17 sep 2015, 16:42

hoezo 'allemaal','t is er toch maar eentje?
Terug naar boven Ga naar beneden
STR
Member
Member
STR


Aantal berichten : 459
Woonplaats : WSMNSTR

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedo 17 sep 2015, 16:47

Wiseass Very Happy  Ik bedoel die zes maand jonge okkazies die amper uit rodage zijn. Dit is een van de voorbeelden... Die worden dan verkocht door een tweedehands dealer aan 75% van de nieuwprijs. Ik ga er vanuit dat die gasten dat ook niet gratis doen dus moet er ergens iemand zijn die dat voor nog eens 1000 minder verkocht heeft... Of stel ik me nu gewoon te veel vragen? En zou ik beter zwijgen en wat gaan rijden? Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedo 17 sep 2015, 17:15

ik geef toe een 'wiseass' te zijn maar deze keer had ik het echt ni goed door Smile

mja,zal wel een mix van miskopen en opgemaakte accidenten (ook uit buitenland) zijn zeker.
Terug naar boven Ga naar beneden
noeL
Triumph sympathisant



Aantal berichten : 923
Leeftijd : 65

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedo 17 sep 2015, 18:06

Teleurgestelde klanten misschien?
Terug naar boven Ga naar beneden
Tiger Tony
Member
Member
Tiger Tony


Aantal berichten : 290
Leeftijd : 72

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedo 17 sep 2015, 19:23

Of nieuw gezind zoals wij vroeger hé Ferre en onze vriend Roger die er spijtig genoeg niet meer is.
 
Heb eens 3 nieuwe motors gekocht op 1,5 jaar tijd.
de eerste was maar 3 maand oud was een Yam Virago 750
Ingeruild en opgelegd voor een Yam Wild Star 1600 die ik beu was na 7 maand en ingeleverd voor aankoop Suz Intruder 1500.
 
Maar het jaar daarop werd ik in Oostenrijk in de bergen (bij afdaling) voorbij gestoken door nen velo terug thuis dan maar sefort naar Felix gereden en nen nieuwe Pan 1300 besteld waar ik dan uiteindelijk van 2004 tot 2008 mee gereden heb.
 
Van Sept 2008 tot begin 2013 enkel Oldtimers.
 
Begin 2013 een tweedehands Suz GSR600 en na 4 maand ingeleverd voor een nieuwe Tri Street Tripple R en na 9 maand ingeleverd voor een nieuwe Tiger Sport.
 
En na 7 maand heb ik de Tiger Sport ingeleverd en dan maar nen Tuut gekocht op 4 wielen.
 
Als je iets wil en je kan het doe het nu,
Want morgen is het misschien te laat,
En dan heb je het toch gehad.
 
Want die met zijn zeis hierboven verteld U niet wanneer hij langskomt.
Terug naar boven Ga naar beneden
noeL
Triumph sympathisant



Aantal berichten : 923
Leeftijd : 65

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedo 17 sep 2015, 19:26

En als hij komt hoop ik dat het in augustus-september is om het koren af te doen. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedo 17 sep 2015, 20:03

recentste notitie in notaboekje: als Tony een nieuwe motor koopt naar mijn goesting moet ik daar 3 maand later eens een klapke mee gaan doen


Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimevr 18 sep 2015, 01:30

STR : hoeveel "jonge gasten" kopen er geene moto bij de eerste zonnestralen v/h jaar om dan rond deze periode te beseffen dat het wat frisser en kouder wordt en ze toch liever in den auto kruipen met als gevolg dat hun jonge okkazie verkocht wordt wegens te duur om beide te hebben wat begrijpelijk is natuurlijk hé .... 

In ieder geval , ik heb zelf bij Geert van Mol al een paar okkazie moto's gekocht (5 op iets meer dan 20jaar hé)  , mijne speed waar ik nu mee rijdt komt trouwens ook van bij hem , was 2jaar oud met nog geen 5000kms en bomvol met opties , waarom verkoopt zo iemand iets .....tja Question
Terug naar boven Ga naar beneden
ferre
Member
Member
ferre


Aantal berichten : 319
Leeftijd : 71
Woonplaats : Berlaar

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimevr 18 sep 2015, 07:38

ik heb er verleden jaar toch ook 3 gekocht Embarassed .met de eerste 2 telkens een 4000km. mee gebold en terug verkocht.
dan de tiger gekocht en goed bevonden ride
greetz
ferre
Terug naar boven Ga naar beneden
STR
Member
Member
STR


Aantal berichten : 459
Woonplaats : WSMNSTR

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimevr 18 sep 2015, 08:43

Als er zo nog veel zijn zoals jullie dan moeten we wel de heropleving/inschrijvingscijfers van de motomarkt opnieuw interpreteren Laughing Soit, ergens een goed geziene klant zijn is ook wat waard.

Verschiet daar toch een beetje van in alle eerlijkheid. Maak je op die manier een al dure hobby niet nog een flink stuk duurder? Waardeverlies bij verkoop en elke keer BIV? Ligt misschien aan de aard van het beestje maar mijn beslissingsproces is eerder traag maar weloverwogen met als gevolg dat ik al bij al lang tevreden blijf. Is eigenlijk zo voor elke grote aankoop met uitzondering van huizen maar dat is weer een ander verhaal Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
ferre
Member
Member
ferre


Aantal berichten : 319
Leeftijd : 71
Woonplaats : Berlaar

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimevr 18 sep 2015, 12:03

je hebt hier wel een punt,goedkoop is dat niet.
de eerste 2 waren eigenlijk impulsieve aankopen,zo van zien en kopen.
de 3de (tiger) is wel over nagedacht (10min.) .maar met die van een collega vrij uitgebreid proefgereden.
voorlopig is dat een blijvertje .
greetz
ferre
Terug naar boven Ga naar beneden
ivob
Veteran
Veteran



Aantal berichten : 1196

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimeza 19 sep 2015, 15:20

Duur? Is relatief. 
Heb momenteel drie motoren. En die kosten samen in aankoop (2 nieuwe en 1 veel te dure occasie) verzekering en taks minder dan één tweedehands auto.
En ge zit niet te sakkeren in de file. En het is telkens eerder een 'uitstap' dan oervervelend in die blikken doos H/T naar het werk naar domme
radioprogramma's te zitten luisteren. 
Enig 'nadeel' is echt vriesweer/ijzel/sneeuw. Maar ja hoe dikwijls kom je dat op een jaar tegen.
De dag dat ik niet meer ga werken gaat de blikken koekendoos gegarandeerd de deur uit. Weer budget te over voor een ander bijkomend 'speeltje'.  Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
oiram
Member
Member



Aantal berichten : 199

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimeza 19 sep 2015, 18:24

Ik weet niet wat jij betaald voor een 2e handauto, maar ik kom toch tot een andere bevinding. We hebben thuis een Street en een KTM, beide nieuw gekocht. M'n winterautootje daarentegen 1400cc benzine 10 jaar oud, heeft maar 3000€ gekost.  Ik kan dus wel een paar van die autootjes verslijten voor de prijs van m'n motoren. 
Los daarvan, om terug te komen op de eerste post. M'n vrouw gebruikt hare Street ook enkel voor plezierkm's en we raken toch min aan 5000km/jaar.  We vinden het soms ook raar dat je 2e handsmotoren vindt van 5 jaar oud met 3000km op de teller. Nu ja iedereen beleeft z'n hobby op z'n eigen manier. Gelukkig maar.
Terug naar boven Ga naar beneden
ivob
Veteran
Veteran



Aantal berichten : 1196

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimezo 20 sep 2015, 00:58

Street 6500 + T100 7500 + Tiger 800 8900 = 22900.
Auto, diesel van 1 jaar oud = 25000 (nieuw 44000*).

Zoals ik zei alles is relatief. Very Happy
En de 800 alleen levert nog een serieus belastingsvoordeel op waardoor de jaarlijkse gebruikskosten van de drie motoren eigenlijk niets kosten.
De auto kost alleen maar geld Embarassed

Tja 3000 km op 5 jaar is idd een beetje belachelijk. De Street (een zomerspeeltje) doet dat op 6 maand.

*ik weet het, belachelijk maar ne mens doet nu eenmaal af en toe zotte dingen. Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
ferre
Member
Member
ferre


Aantal berichten : 319
Leeftijd : 71
Woonplaats : Berlaar

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimezo 20 sep 2015, 07:59

in de duurdere motoren (BMW 1600 Goldwing enz.) vind ge vrij makkelijk een exemplaar dat 4 jaar oud is en maar 3000km. op de teller heeft.
ik heb zo is een BMW LT gekocht die 4.5 jaar oud was en 850 Km. had gebold.was gewoon een BTW motor.die was geleverd bij de eigenaar en die had er geen 50 Km. mee gereden.de rest was van zijn broer.
ge vind toch ook auto's van 10 jaar oud met maar 20000km. op.
greetz
ferre
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimezo 20 sep 2015, 09:35

Citaat :
ge vind toch ook auto's van 10 jaar oud met maar 20000km. op

mja,maar als ik zoiets zie staan denk ik altijd dat er een nieuwe teller in zit of dat er op welke manier dan ook mee geknoeid is Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
ggfh
Vintage
Vintage
ggfh


Aantal berichten : 5634
Leeftijd : 54
Woonplaats : ruisbroek

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimezo 20 sep 2015, 09:47

Mijn ouders rijden geen 2000 km per jaar meer. Vliegen daarentegen...
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedi 22 sep 2015, 01:21

Ik heb in 2001 een Suzuki Bandit 1200S gekocht van '99 met maar 700kms op den teller , vorige eigenaar had die nieuw gekocht en "ne schrik" op gepakt (nog in rodage hé ....Smile) , de moto weggezet en niet meer op gereden ...... goei zaak aan gedaan .....cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedi 22 sep 2015, 16:38

wat reed die daarvoor dan?enfield diesel? Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
ferre
Member
Member
ferre


Aantal berichten : 319
Leeftijd : 71
Woonplaats : Berlaar

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedi 22 sep 2015, 17:09

mijn vrouwke hare eerste motor was een Virago 535 van 2 jaar oud en 180 km.
de mevrouw voor wie die bestemd was had daar ook ne schrik op gepakt en durfde niet meer rijden.
waren toen ook pas gescheiden en zo was de motor op de achtergrond geraakt.
greetz
ferre
Terug naar boven Ga naar beneden
STR
Member
Member
STR


Aantal berichten : 459
Woonplaats : WSMNSTR

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedi 22 sep 2015, 17:18

Op een Virago telt elke gereden km voor 20 tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
vicske
Member
Member



Aantal berichten : 90

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedi 22 sep 2015, 21:42

Citaat :
Citaat :ge vind toch ook auto's van 10 jaar oud met maar 20000km. op
mja,maar als ik zoiets zie staan denk ik altijd dat er een nieuwe teller in zit of dat er op welke manier dan ook mee geknoeid is Soms vraag ik me af van waar die komen? Suspect

ik heb er zelfs eentje gekocht van 26 jaar oud en de volle 28000km op de teller... Van de eerste eigenaar die er op zijn 83ste mee stopte...
Terug naar boven Ga naar beneden
wor
Senior member
Senior member
wor


Aantal berichten : 944
Leeftijd : 64
Woonplaats : WinkseleDelle

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimedo 24 sep 2015, 11:59

Mijn broer heeft zo eens een VW kever gekocht van  20 j oud met weinig km.   De eerste keer dat hij volgas gaf, was ook de laatste keer  ...
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitimevr 25 sep 2015, 00:11

ja wor , dat moet voor goed te zijn allemaal opnieuw gerodeerd worden hé , ik heb met dienen bandit (700kms) de rodage ook opnieuw gedaan , nooit problemen mee gehad achteraf ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Soms vraag ik me af van waar die komen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Soms vraag ik me af van waar die komen?   Soms vraag ik me af van waar die komen? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Soms vraag ik me af van waar die komen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Tot tien tellen..en dan komen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Extra :: Links-
Ga naar: