:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Wanneer kunnen we weer de baan op?

Ga naar beneden 
+2
ronny
davince
6 plaatsers
AuteurBericht
davince
Senior member
Senior member
davince


Aantal berichten : 707

Wanneer kunnen we weer de baan op? Empty
BerichtOnderwerp: Wanneer kunnen we weer de baan op?   Wanneer kunnen we weer de baan op? Icon_minitimema 27 apr 2020, 19:25

Weet iemand wanneer we weer recreatief de baan op kunnen? Ik had er iets over gelezen, maar dat leek me meer over sport-/circuitrijden te gaan ipv een ontspannen ritje.
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Wanneer kunnen we weer de baan op? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer kunnen we weer de baan op?   Wanneer kunnen we weer de baan op? Icon_minitimedi 28 apr 2020, 03:25

Ik dacht vanaf 04/05 maar dan nog enkel de essentiele verplaatsingen , dus eigenlijk geen verschil met nu hé , je mag nu toch met de moto gaan winkelen veronderstel ik ...... een tip , rij op zen minst met een rugzak als je geen koffers hebt en steek een boodschappenlijstje in je jaszak ...... niemand kan u verbieden om naar een winkel naar keuze (lees gemeente of dorp) te rijden hé .......  Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Wanneer kunnen we weer de baan op? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer kunnen we weer de baan op?   Wanneer kunnen we weer de baan op? Icon_minitimedi 28 apr 2020, 03:28

Recreatief zullen we zelf moeten zijn vrees ik ......
Terug naar boven Ga naar beneden
martan
Hang-around
Hang-around



Aantal berichten : 5
Leeftijd : 63
Woonplaats : zelzate

Wanneer kunnen we weer de baan op? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer kunnen we weer de baan op?   Wanneer kunnen we weer de baan op? Icon_minitimevr 01 mei 2020, 11:42

rijden kunnen we weer vanaf 4 mei  cheers bounce
Terug naar boven Ga naar beneden
davince
Senior member
Senior member
davince


Aantal berichten : 707

Wanneer kunnen we weer de baan op? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer kunnen we weer de baan op?   Wanneer kunnen we weer de baan op? Icon_minitimevr 01 mei 2020, 20:22

de onduidelijkheid blijft: er zijn bronnen die zeggen dat je vanaf 4 mei van thuis uit een rit mag maken zonder stoppen en samenkomsten. En er zijn bronnen die zeggen dat het niet mag ...


[size=32]mogen we weer gaan motorrijden ? – update 27/04/2020[/size]
27 april 2020 | Filed under: Nieuws
Zopas kregen we van de BFOV een bericht doorgestuurd waarin een gedetailleerder antwoord van Minister François Bellot staat:
Uit de lange persconferentie van vorige vrijdag is gebleken dat de Nationale Veiligheidsraad voorrang gegeven heeft aan de gefaseerde heropstart van de economie en dat er uitbreiding komt van een aantal sportactiviteiten. Er is momenteel geen sprake van een versoepeling van het gebruik van onze oldtimer in de privésfeer, dit wil zeggen dat de maatregelen, in verband met het gebruik van de oldtimer, aangekondigd in ons communiqué van 01.04.2020 van toepassing blijven.
Gelet op het feit dat deze gezondheidscrisis beheerd wordt door de Nationale Veiligheidsraad interpelleerden we onze Federale Minister van Mobiliteit die ons volgend antwoord formuleerde (vrije vertaling vanuit het Frans)

Ik begrijp ten volle het ongeduld van uw leden en hoop dat iedereen nog in een goede gezondheid verkeert en niet getroffen werd door het Coronavirus. De huidige situatie verandert niet op 4 mei, noch op 11 mei, en uw federatie moet bewust zijn van de ernst van deze situatie evenals van de noodzaak om dit progressief aan te pakken.
De vrijetijdsritjes met voertuigen (van gelijk welke aard deze mogen zijn) zijn nog steeds verboden. Er wordt voorrang gegeven aan de levensbelangrijke activiteiten.
We gaan naar een versoepeling maar enkel op basis van de epidemiologische gegevens die zullen waargenomen worden tijdens de komende weken. Van zodra ik een opening zie voor wat de vrijetijdsactiviteiten betreft, zal ik het voorstel aankaarten.
Met vriendelijke groeten
François BELLOT

Wat er zopas op het  VTM-journaal wordt beweerd kun je dus catalogeren onder de term “Fake news”.
Terug naar boven Ga naar beneden
lavache
Member
Member
lavache


Aantal berichten : 108

Wanneer kunnen we weer de baan op? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer kunnen we weer de baan op?   Wanneer kunnen we weer de baan op? Icon_minitimeza 02 mei 2020, 15:37

Mijn madam MOEST blijven werken,
werd besmet,
en zit nu flink ziek thuis met Covid19...
zij had niet de luxe om zich thuis te vervelen
en zich af te vragen 
of haar hobby niet snel terug zou toegelaten worden...

lockdown is er niet om de mensen te pesten, maar te helpen...en het is serieus, neem het van mij aan....
Terug naar boven Ga naar beneden
eric
Member
Member
eric


Aantal berichten : 55
Woonplaats : Vlaamse Ardennen / Geraardsbergen

Wanneer kunnen we weer de baan op? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer kunnen we weer de baan op?   Wanneer kunnen we weer de baan op? Icon_minitimeza 02 mei 2020, 15:39

We mogen terug rijden vanaf 4 mei onder voorwaarden:

Privé- en publieke activiteiten van culturele, maatschappelijke, feestelijke, folkloristische, sportieve en recreatieve aard zijn verboden. Uitzonderingen zijn wandelingen en fysieke activiteiten (met inbegrip van een motorrit) in open lucht die geen fysieke contacten impliceren op voorwaarde dat ze:

  • alleen;

  • in het gezelschap van personen die onder hetzelfde dak wonen, daarmee worden ook bedoeld leefgroepen en hun begeleider uit jeugdvoorzieningen die onder hetzelfde dak verblijven;

  • en/of in het gezelschap van maximum twee andere doch steeds dezelfde met respect van een afstand van 1.5 meter tussen elke persoon. uitgeoefend worden.


Deze activiteiten zijn toegestaan voor de noodzakelijke duur om ze uit te oefenen. Na de uitoefening van de activiteiten is de terugkeer naar huis verplicht. Het blijft verboden om in de parken te gaan zitten. Ten aanzien van zwangere vrouwen en ouderen moet er tolerantie aan de dag gelegd worden. De maatregel mag ook niet strikt toegepast worden op mensen met een beperkte mobiliteit of een mentale handicap. Ook picknicken en zonnebaden blijven verboden in parken.

Houd het veilig!

dit staat te lezen op de officiële site op de volgende linken.
https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/#004
https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/#009
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Wanneer kunnen we weer de baan op? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer kunnen we weer de baan op?   Wanneer kunnen we weer de baan op? Icon_minitimema 11 mei 2020, 21:31

Mijn zus heeft ook Covid19 gehad, ze heeft vier zware weken gehad, het is een ziekte die je maar beter niet kan krijgen. Voorzichtigheid is geboden, het is niet makkelijk om altijd afstand te bewaren maar hopelijk kunnen we het door voorzichtig te zijn enigszins onder controle houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
Gesponsorde inhoud





Wanneer kunnen we weer de baan op? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer kunnen we weer de baan op?   Wanneer kunnen we weer de baan op? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wanneer kunnen we weer de baan op?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gewoon, weer een Triumphrijder

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Meetings-
Ga naar: