:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Noordkaap via Rusland, op een 800XC.

Ga naar beneden 
+13
marnixvy
FrankC
Biker2202
dbcompetition
mrbullmastiff
ggfh
Dominique
CBRider
ivob
CV
Vinzcent
ronny
LizSTripleR
17 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimewo 08 jan 2014, 21:52

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. 4672d1304339064-adventure-touring-is-all-rage-adventure11-20-2020081023_193134

Het zat al zo'n 2 jaar in de planning (en nog wat langer in het hoofd), maar aangezien het grote jaar nu eindelijk aangebroken is en de vertrekdatum gepland, vond ik het wel tijd voor een topic. Hier zal ik wat info plaatsen mbt. de voorbereidingen, vorderingen en misschien updates tijdens de trip zelf.

Wat?
Eigenlijk heel simpel; een rondje noordkaap op de motor. Maar dan terug via Rusland. Dit kan (bijna) helemaal zonder van het asfalt af te komen, maar wij zijn van plan om dit met zoveel mogelijk offroad kilometers af te leggen. Onze motors: Triumph Tiger800 XC en KTM950 S.

Aangezien dit het Triumph forum is zal ik mezelf hier voornamelijk op m'n eigen motor en voorbereidingen richten. De KTM is een compleet ander verhaal, en daar ga ik jullie hier niet mee vervelen!  Razz

Wie?
Naast ondergetekende (waarschijnlijk) nog 3 man, iig een maat die het hele stuk meerijdt en misschien 2 anderen die afhaken in noord-Noorwegen.

Waarom?
Over het waarom van motorreizen hoef ik jullie niets te vertellen, iedereen die met z'n motor een paar dagen op stap geweest is heeft dit gevoel van vrijheid en avontuur ervaren, in meer of mindere mate. Zeker met motorkamperen wordt dit nog eens versterkt!
Waarom Rusland? Het idee is denk ik begonnen door het lezen van reisverslagen van mensen die er geweest zijn. Ik denk dat het imago van Rusland bij ons niet helemaal op z'n plaats is (althans, dat hoop ik!). Wat je op het nieuws te zien krijgt is inderdaad niet veel soeps, veel corruptie, maffia, drank en andere ongein. Waarschijnlijk zal er een hoop van waar zijn, maar ik lees ook hele andere berichten over super behulpzame en vriendelijke mensen, prachtige natuur en een rijke geschiedenis. Ik hoop vooral op veel van dat laatste, ookal zullen we vast ook mindere dingen gaan meemaken. Maar, het is allemaal onderdeel van het avontuur.

D'n Tijger!
Zoals al in m'n voorsteltopic staat, heb ik voor de Tiger gekozen omdat ik een allroad zocht voor het lange reiswerk. Dat dit een Triumph is geworden was niet perse het uitgangspunt, maar meer toeval dat het zo gelopen is. Of dit de verstandige keuze was moet natuurlijk achteraf blijken, maar voor mezelf vind ik dit iig een zeer fijne motor waar ik met veel plezier op rijd. Ondertussen is er wel al het een en ander aan verbouwd, voornamelijk om hem wat capabeler in het terrein te maken (ter compensatie van mijn onkunde ô ). Hier is een lijstje met de belangrijkste mods die ik gedaan heb:

- Hyperpro voorvering (nieuwe progressieve veren, opnieuw geshimd, dunnere olie)
- Hyperpro schokbreker (progressieve veer, volledig instelbaar, langere veerweg)
- ROX Risers
- KTM handkappen (buigen, niet barsten!)
- SW-motech valbeugels
- PivotPegz
- HEL remleidingen ("race setup" ipv. de originele rompslomp)
- GiVi kofferrek
- AltRider bagagerek (waarop een 2 gallon RotoPax benzine voorraad gemonteerd wordt)
- UNI prefilter (om het luchtfilter te ontzien)

Hier zal voor vertrek nog wel het een en ander aan toegevoegd worden.

De bagage
Het grootste deel van de bagage heb ik de afgelopen jaren al wel verzameld. De basics voor het kamperen (tent, matje, slaapzak, kookgerei) gebruik ik regelmatig dus het is enkel nog wat puntjes op de i zetten. Op het gebied van gereedschappen moet er nog het een en ander worden aangeschaft, en een selectie van wat er meegaat is nog niet compleet. Zoals in de modlijst staat nemen we extra benzine mee, de tankstations zijn een beetje schaars in de middle of nowhere lol! . Ik heb zitten twijfelen of ik een Safari tank op de Tiger zou zetten. 10 Liter extra brandstof is natuurlijk een fantastische hoeveelheid, maar uiteindelijk heb er toch vanaf gezien. Voornamelijk vanwege de prijs (1000 euro ofzo!). De Rotopax bevat 7,5 liter extra benzine, en daarbij neem ik ook nog een extra fuel "bladder" mee, een soort benzinezak van 5 liter. Mochten de vooruitzichten heel slecht zijn passen er vast wel ergens een paar PET flessen extra in de tassen. Verder heb ik een set tassen aangeschaft om alles in te vervoeren; de Adventure-spec Magadan set. Ik heb bewust geen koffers genomen, omdat die in het terrein snel beschadigen bij een val, en daarna niet meer waterdicht zijn. De tassen kunnen een klap vangen, en alles zit hierin echt waterdicht verpakt.

De voorbereidingen
Alles is in volle gang, we zijn druk bezig met het verzamelen van alle spullen die we nog moeten hebben en het testen van de spullen die we al wel hebben. We zijn zelfs bezig om wat Russisch aan te leren, ookal moet ik zeggen dat dat echt vies tegenvalt! Verder moeten we visa regelen en we zijn ook aan het uitzoeken hoe we globaal gaan rijden, wat we willen zien etc. Al met al zijn we toch al een jaar serieus aan het plannen en dat zal alleen maar meer gaan worden naarmate het vertrek dichterbij komt.

Aangezien ik, voor ik de Tiger kocht, echt 0,0 ervaring had met offroad rijden is dat ook zeker een punt van aandacht. We zijn sowieso al op een offroad cursus geweest, en zelf probeer ik ook regelmatig te oefenen. Ook hoop ik dat we nog tijd hebben voor een paar testritjes naar Frankrijk en Luxemburg.

Vertrekdatum is vooralsnog 11 juli 2014, retour (hopelijk Laughing ) eind augustus. Zelf had ik graag wat langer gewild, maar m'n maat is docent en zit dus gebonden aan de schoolvakantie.

Dat was het voor nu, volgende keer meer! Ik hoop dat jullie hier ook een leuk topic aan hebben, voor mezelf vind ik het iig wel leuk om mijn ervaringen te delen en mochten er vragen zijn; schroom niet!
Terug naar boven Ga naar beneden
LizSTripleR
Veteran
Veteran
LizSTripleR


Aantal berichten : 1188
Leeftijd : 55

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimewo 08 jan 2014, 22:14

Hey Jouke! 

 whorship  dat lijkt idd een heel groot trip, veel geluk met alles hierbij gewenst, en ik zal zeker deze thread goed volgen  Thumbs up 

mvmvg

Liz
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimewo 08 jan 2014, 22:39

Ik word hier alweder groen van jaloezie!Top!

Mogen jullie gespaard blijven van narigheid allerhande Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimewo 08 jan 2014, 23:52

Jouke , fantastisch plan , alvast veel geluk gewenst en ik ga uw bevindingen en verslagen zeker volgen ..... Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
Vinzcent
Member
Member
Vinzcent


Aantal berichten : 352
Leeftijd : 34
Woonplaats : Ieper

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimedo 09 jan 2014, 08:47

Dat ziet er een geweldig avontuur uit!
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimedo 09 jan 2014, 09:42

Gaat het er eindelijk van komen ja?  Nice
Hoe lang plannen jullie weer weg te zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
ivob
Veteran
Veteran



Aantal berichten : 1196

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimedo 09 jan 2014, 11:59

Citaat :
kookgerei

Als ervaren trekker zal ik je er wel niet op moeten wijzen dat je in deze streken geen gasbrander moet meenemen maar een benzine(alles)brander (type Coleman)?
Zeker niet op een motor  Wink 
Succes, doet me terug aan vroeger denken. 
Volgen dit (steeds groener wordend) zeker op.
Terug naar boven Ga naar beneden
CBRider
Member
Member
CBRider


Aantal berichten : 194
Leeftijd : 68
Woonplaats : Antwerpen

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimedo 09 jan 2014, 14:13

Ziet er een prachtig avontuur uit, ik kan niet wachten om jullie verhalen te volgen. Post maar zo veel mogelijk
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimedo 09 jan 2014, 19:22

Bedankt voor de leuke reacties Smile !

@ CV; 11 juli vertrek, eind augustus weer terug.

@ Ivob; Inderdaad, momenteel twee ouderwetse en een moderne brander (Coleman Feather) in bezit, weet nog niet zeker welke ik mee ga nemen. Misschien ga ik nog een MSR Whisperlite kopen omdat die toch wat praktischer is dan de Coleman.


Alvast een foto van het materiaal in gebruik, ergens in de vogezen:
Noordkaap via Rusland, op een 800XC. P1010612
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimema 27 jan 2014, 21:04

Vorige week en komende week weer wat werk aan de Tiger. Na het ongelukje met de valbeugels (link) moest dit verstevigd worden:
Noordkaap via Rusland, op een 800XC. IMG-20140122-WA0003

Mijn voorspatbord moest ook nog gerepareerd/verhoogd worden. Touratech verkoopt voor 25 euro een setje om het spatbord te verhogen, maar aangezien m'n bevestigings puntjes waren afgebroken (of gedeeltelijk) had ik daar niet zoveel aan. Dus zelf maar effe wat in elkaar geklust met een paar oude stalen plaatjes die ik nog had liggen:
Noordkaap via Rusland, op een 800XC. IMG-20140122-WA0001

En verder ben ik nog bezig met een systeem om mijn tassen iets beter aan m'n kofferrek te maken. Kofferrek is al wat gemodificeerd hiervoor, en de tas is komende week aan de beurt:
Noordkaap via Rusland, op een 800XC. IMG-20140121-WA0012

Links achter op die laatste foto kun je ook een (KTM) spatlap zien liggen, die komt voor m'n schokbreker te hangen zodat niet alle bagger daar naartoe gelanceerd wordt, zoals nu het geval is  stfu .

Met de laatste bovenstaande modificaties is de Tiger een heel eind klaar voor de trip. Nog 1 modificatie die misschien nog gedaan wordt is aan de passagiers voetsteunen. Helaas zitten deze vast gelast aan het subframe, en er zijn al een aantal Tigers geweest die, na een val, met een krom of zelfs gescheurd frame zaten omdat die steuntjes sterker waren dan het frame zelf... Ik kan ze er helaas niet helemaal afhalen omdat m'n kofferrek deze steuntjes gebruikt. Waarschijnlijk ga ik hier een boutverbinding tussen maken (vergelijkbaar met de foto van de valbeugels hierboven) zodat die boutjes afbreken ipv het frame. Of er moet nog iemand met een betere suggestie komen?  ô
Terug naar boven Ga naar beneden
Dominique
Veteran
Veteran
Dominique


Aantal berichten : 1404
Leeftijd : 52
Woonplaats : aan de zee

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimema 27 jan 2014, 21:32

Thumbs up Ik kijk er alvast naar uit om je avonturen hier te volgen!
Terug naar boven Ga naar beneden
ggfh
Vintage
Vintage
ggfh


Aantal berichten : 5634
Leeftijd : 54
Woonplaats : ruisbroek

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimedi 28 jan 2014, 07:33

Ik zou de hoeken van die steunplaat toch wat afronden. Zowel voor de reistassen, als voor je zelf (in 't slechtste geval).
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimewo 29 jan 2014, 22:13

@ ggfh; Ja, da's inmiddels al gebeurd idd. Heb ook een soort kunststof afwerk rand om er omheen te doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimezo 02 feb 2014, 19:55

Oplossing voor een kleine tekortkoming van de standaard Tiger: (sorry voor de slechte foto)
Noordkaap via Rusland, op een 800XC. IMG_20140202_180725

Hopen dat m'n schokbreker nou wat schoner blijft als ik door de bagger bagger Smile .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimedi 01 jul 2014, 08:38

Sorry allemaal dat het hier wat stilletjes blijft, heb het de afgelopen tijd nogal druk gehad met vanalles (oa. een huis gekocht  :$o$:  ). Maar, ondertussen hebben de voorbereidingen ook niet stil gestaan en alles lijkt erop dat we volgende week gewoon kunnen vertrekken!
Het reisplan is ietsje aangepast, we rijden nu terug via Finland, Zweden en Denemarken ipv. door de Baltische staten. Finland leek ons een stuk mooier om doorheen te rijden, en bovendien ligt het wat meer uit de buurt als de Baltische staten (waar we altijd nog wel een keer naartoe kunnen). Als we dan toch in de buurt zijn kunnen we dat beter meepakken. Bovendien is me ook verteld dat het gebied van de Baltische staten net zo mooi is als een Nederlands polderlandschap (misschien met Belgisch asfalt om het wat uitdagender te maken Razz ) en dat zie ik al genoeg hier!

De afgelopen dagen heeft mn motor op verschillende punten onderhoud gehad, en bovendien een nieuwe schakelveer gekregen. Vorige week brak die af op weg naar huis en heb onder garantie (of terugroepactie) een nieuwe gekregen (bedankt BMC!). Terugroep actie was destijds wel aangevraagd voor mijn motor maar misschien niet uitgevoerd, "Triumph deed er niet moeilijk over" :$o$: . Eigenlijk best wel blij dat die veer hier in de buurt is afgebroken en niet in de middle of nowhere, best wel een karwei.

Nu ga ik nog snel mijn remmen ontluchten want vanmiddag nog langs Hyperpro om de schokbreker te servicen. Binnenkort gaan hier wel wat foto's terecht komen maar heb ik nu effe geen tijd meer voor... Maar, deze wil ik jullie niet onthouden (wie nog twijfelt aan het nut van een prefilter...).

Groeten, Jouke

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. P1010809
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimewo 02 jul 2014, 16:18

Finland!Dat moet idd prachtig zijn om door te rijden.Zijn dat niet die gasten met hun 1000 meren?Of is dat zweden?

In elk geval nogmaals een voorspoedige reis gewenst en vergeet uw camera niet!  Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
CV
Vintage
Vintage
CV


Aantal berichten : 4471

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimevr 18 jul 2014, 13:35

Jouke schreef:
Bovendien is me ook verteld dat het gebied van de Baltische staten net zo mooi is als een Nederlands polderlandschap (misschien met Belgisch asfalt om het wat uitdagender te maken  ) en dat zie ik al genoeg hier!

Wie heeft u die 'nuttige' info meegedeeld?  Baltische staten zijn ongelooflijk groen (bossen dus) en vooral in Letland zijn de meeste wegen onverhard en in gravel.
Lees maar eens: https://triumphvlaanderen.forumotion.com/t3692-baltische-staten-2012

Is misshien niet mooier dan Finland, maar toch ook knap en Finland zal binnen tien jaar nog niet veranderd zijn, Baltische staten veranderen de laatste jaren ingrijpend.
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimeza 19 jul 2014, 20:34

Jouke zit op dit moment halverwege tussen Bergen en Trontheim.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimema 28 jul 2014, 18:44

Groeten vanaf...
Noordkaap via Rusland, op een 800XC. P1020258

Momenteel in Hammerfest aan t wachten op een nieuwe achterband (hopelijk morgen binnen) en dan richting Rusland. Heb met behulp van een contact hier al een hele route gemaakt, we zullen waarschijnlijk zo'n 10-12 dagen over de Kola Peninsula zwerven, met hele mooie offroad routes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimedi 05 aug 2014, 00:44

Even tijd voor n kleine update:

We zitten nu 4 dagen in Rusland, eerst naar Murmansk gereden, vlak daarvoor kreeg de KTM een kapot achterwiel lager, dus dat moesten we daar gefikst krijgen. Gelukkig met behulp van wat lokale bikers een zaak gevonden en dat opgelost. Daarna (gisteren) een flinke offroad route gedaan richting Kirovsk. Zwaarste en veruit de moeilijkste dag motorrijden in mn leven. Bij Revda een berg beklommen die je letterlijk als puinhoop kunt omschrijven, hoogste punt 1100 zoveel meter. Rotsblokken all-over, uren zoet geweest zonder veel kilometers te maken. Omdat terug ook geen optie was hebben we onszelf er maar doorheen gewerkt, en uiteindelijk om 04:00 lokale tijd aangekomen in Kirovsk, drijfnat van een paar rivercrossings en modderpoelen. Ergens halverwege tussen de berg en Kirovsk besloot ook mijn startmotor om maar niet meer te werken, dus moest ik iedere keer worden aangesleept als de motor stilviel. En dat midden in de nacht op een modderpaadje terwijl je wordt opgevreten door de muggen Very Happy . Echt wel een paar momenten gehad waarop ik mezelf afvroeg, waarom doe ik dit nou ook al weer? We waren dan ook heel erg blij dat er nog een plaatsje over was in het hotel, midden in de nacht!
Vandaag mn motor naar een garage gereden, en een avond aan het sleutelen geweest tot we erachterkwamen dat de koolborsteltjes van de startmotor kapot zijn. Dus, morgen worden er een paar oude koolborstels van andere machines gecustomized om in mijn startmotor te passen, en dan maar duimen dat ie weer werkt!
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimedi 05 aug 2014, 00:58

Weer volop avontuur beleefd dus. Veel plezier verder en hopelijk niet al te veel problemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
ivob
Veteran
Veteran



Aantal berichten : 1196

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimedi 05 aug 2014, 11:47

En gelukkig dat ze in die streken de old skool techniekers nog kunnen improviseren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimedi 05 aug 2014, 13:34

Zo te horen heb je gevonden wat je zocht,Avontuur met hoofdletter A  Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimedi 05 aug 2014, 17:09

Vanmorgen niet minder dan 8 (!) winkeltjes langs geweest op zoek naar nieuwe koolborsteltjes die we konden aanpassen. Niet te geloven maar er zitten op een vierkante kilometer meer automaterialen zaakjes dan wat voor winkels dan ook. Uiteindelijk (3 uur later) met een paar exemplaren naar de garage teruggegaan, en vervolgens een paar uur aan het zagen, vijlen, passen, nog meer vijlen enz. En uiteindelijk testen: YES! Dus net klaar (18:00 lokale tijd) vloeibare pakking moet nog effe drogen en dan kunnen we morgen eindelijk weer op weg.

Eerst nog effe wat kaviaar eten in het hotelrestaurant (voor omgerekend 5 euro  lol! ).
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitimevr 15 aug 2014, 17:30

D'n Tiger en ik zijn gisteren weer thuis gekomen. 9700 km totaal gereden. Hieronder een indruk van het Russische gedeelte van de route:

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. P1020475
Comfortabele rivercrossing  ride .



Noordkaap via Rusland, op een 800XC. P1020421
Berg bij Revda, grote puinhoop maar wel mooi uitzicht. Waarschijnlijk erg leuk rijden met een trialfiets, maar niet met een Tiger 800 + bagage ô .



Noordkaap via Rusland, op een 800XC. IMG-20140806-WA0007
Effe uitrusten!



Noordkaap via Rusland, op een 800XC. P1020450
Binnendoorweg op z'n Russisch. En dat dan tientallen kilometers lang. Feest!



Noordkaap via Rusland, op een 800XC. P1020438
En genoeg van dit soort plasjes.



Noordkaap via Rusland, op een 800XC. IMG-20140806-WA0004
En riviertjes...



Noordkaap via Rusland, op een 800XC. IMG-20140806-WA0008




Noordkaap via Rusland, op een 800XC. IMG-20140806-WA0000
Ehh, tja... scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Noordkaap via Rusland, op een 800XC.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: