:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Noordkaap via Rusland, op een 800XC.

Ga naar beneden 
+13
marnixvy
FrankC
Biker2202
dbcompetition
mrbullmastiff
ggfh
Dominique
CBRider
ivob
CV
Vinzcent
ronny
LizSTripleR
17 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
AuteurBericht
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimevr 05 dec 2014, 05:58

Deel 5: https://youtu.be/LYJ8nq-ygHI
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimevr 05 dec 2014, 15:17

nu trekken we Rusland in,ja?ga ik deze avond eens op m'n gemakske bekijken sé Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimevr 05 dec 2014, 20:01

Yep, alles zit erin: Helikopters, rivercrossings (okee, meer sloot-crossing maargoed Laughing ), valpartijen, bergpaadjes, verlaten dorpjes en gammele houten bruggetjes!
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimezo 07 dec 2014, 22:32

Indrukwekkend, prachtige ervaring die jullie hebben opgedaan. Maar Rusland, ik begrijp nog steeds niet waarom iemand dat trekt. Vreselijk wat een teringzooi in die gebieden waar jullie waren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimema 08 dec 2014, 00:11

Waarom Rusland mij trekt? Vanwege de post-apocalyptische sfeer die de verlaten dorpjes (of buitenwijken van grotere steden) uitstralen is het al heel intressant. Over dat dorpje dat in m'n verslag terugkomt staat hier wat meer informatie en een paar hele mooie foto's: http://russiatrek.org/blog/photos/abandoned-base-of-murmansk-marine-biological-institute/

Verder is de natuur gewoon ongelofelijk mooi (niet overal, maar als je weet waar je moet zijn...). Om even een voorbeeldje te jatten uit een ander reisverslag van het Altai gebergte:
Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 TRH-ED14-D18-29-0629

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 TheRollingHobo-ED14-D19-21

En het mooie van Rusland is dat niemand er wakker van ligt dat je door het bos rijdt met je motor, of over een berg. Waar dit in andere landen al heel snel verboden is, en zwaar bestraft wordt bij overtreding, kun je in Rusland vrijwel overal je gang gaan!
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimema 08 dec 2014, 00:25

Zonder meer heel mooie foto's Jouke, mooie plekjes heb je overal. Het feit dat alles kan en niemand ergens van wakker ligt blijkt uit de rotzooi die je op diverse plaatsen zie in je film. Dat heeft niet alleen te maken met armoede maar ook met de mentaliteit van het volk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
thunderbird mania
Vintage
Vintage
thunderbird mania


Aantal berichten : 4633
Leeftijd : 56
Woonplaats : waasland

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimema 08 dec 2014, 12:26

heb dit nu pas allemaal bekeken ........wat een lef .......fantastisch Thumbs up

en de bel tijdens het vallen Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimema 08 dec 2014, 14:04

@ MrBullmastiff; De mentaliteit van de bevolking heeft twee kanten, aan de ene kant levert het enorm veel vrijheid op, maar ze zorgen dus ook nergens voor waardoor het land er zo uit ziet. Ik vind dat dit wel een boeiende omgeving oplevert waar ik dus graag even ga kijken op vakantie, maar zou er inderdaad voor geen goud willen wonen.

@ Thunderbird Mania; Thanks Smile let ook op de teller rechts in beeld! In deel 6 gaat die zeker nog flink oplopen (helaas was mijn camera veel te snel leeg, en hebben we van het zwaarste stuk eigenlijk geen videomateriaal, enkel een paar foto's). Ben in totaal misschien wel 15 keer gevallen die dag, zelfs een keer tijdens een (serieuze) rivercrossing. Helaas staat dat dus allemaal niet op video en moeten jullie het maar doen met sterke verhalen Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimeza 13 dec 2014, 12:25

dat 'pad' naar Kirovsk is de moeite!

al stuiterend trekken we door het land lalalalaaalaaa Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimedo 05 feb 2015, 00:25

Deel 6 coming up (in een paar dagen...). Alvast een foto om jullie warm te maken:

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 2014-08-06%252015.48.31
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimedo 05 feb 2015, 00:32

Komt bekend voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimedo 05 feb 2015, 16:20

in een mesthoop gereden? Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimeza 07 feb 2015, 05:38

Laatste episode is klaar Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 689378 .

https://youtu.be/ELr0Fygys_w

Over twee jaar een nieuwe serie vanuit de Balkan ride .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimeza 07 feb 2015, 12:59

Super avontuur!

Dat stenen 'pad' blijf ik fantastisch vinden.Manman,ik word al moe van het filmpje kijken!
Wel jammer van de startmotor,da's echt pech hebben.Wel ongelooflijk dat je net 2 andere motards tegenkwam toen jullie in dat water zaten.Da's dan weer geluk hebben.
Ik had wel de indruk dat de Triumph vaker tegen de grond lag dan de KTM.Maar dat zal ongetwijfeld aan de montage van de filmpjes liggen Laughing 

Enne,je kan extra batterijen kopen voor de gopro hoor Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jouke
Member
Member
Jouke


Aantal berichten : 290
Woonplaats : Wolphaartsdijk

Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitimeza 07 feb 2015, 17:43

Bedankt voor de leuke reacties Johan Thumbs up .

Het stenen pad... Tja, op het moment zelf hadden we echt geen lol meer, het was (zoals ik al in dit topic schreef de dag erna) echt een flinke schep teveel van het goede. Veel geleerd die dag, veel afgezien, maar achteraf was het eigenlijk nog steeds de moeite waard. Zou niet zeggen dat ik het nog een keer zou doen met de Tiger, maar met een lichtere motor zou ik geen moment twijfelen!

Eigenlijk ging heel de vakantie aardig goed qua valpartijen voor mij, maar m'n score werd flink om zeep geholpen op de berg. Ik ben heel vaak gevallen (meestal gewoon simpel opzij vallen), Luuk misschien 3 keer heel die dag, waarvan 1 keer op de berg zelf. Naast het feit dat Luuk gewoonweg beter kan offroaden, is de KTM ook echt beter geschikt voor dat werk. De Tiger is een wegmotor die wat offroad aanpassingen heeft, de KTM is een offroad motor met wat asfalt-aanpassingen.

De extra accu's voor de GoPro gaan volgende keer absoluut mee!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Noordkaap via Rusland, op een 800XC.   Noordkaap via Rusland, op een 800XC. - Pagina 4 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Noordkaap via Rusland, op een 800XC.
Terug naar boven 
Pagina 4 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: