:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum voor Triumph motoren
 
FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

 

 Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later

Ga naar beneden 
+7
ivob
Jokke
Mr Hulot
mrbullmastiff
nelly
lukke
Tony The Triumph Tiger
11 plaatsers
AuteurBericht
Tony The Triumph Tiger
Vintage
Vintage
Tony The Triumph Tiger


Aantal berichten : 2895
Leeftijd : 61
Woonplaats : Schilde

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimezo 26 jul 2015, 22:29

Dag 1 en 2: vrijdag en zaterdag

Na een periode van heel wat emotie ... vakantie, de ferry vanuit IJmuiden Nederland vertrekt om 17.30 uur tijd om in de voormiddag m'n bagage nog eens een laatste controle te geven m'n "Lucifera" staat scherp die heb ik de week voor vertrek bij MTG Stabroek voor onderhoud binnen gebracht één van de mechaniekers stapte op me af "Tony ben je van plan om binnenkort op vakantie te gaan met je motor de voorste remblokken gaan nog maar een paar duizend km's mee"
Ik; niet twijfelen, vervangen die hap.
Die is in orde dacht ik, later zal ik deze redenatie moeten herzien.
M'n bagage, ja ... zeker meenemen ... de buff van m'n vorig jaar overleden broer ... de buff zit vooraan in m'n tanktas in het opbergzakje vooraan kwestie dat m'n broer Gerd zo ook de wind in z'n gezicht kan voelen.
Ik vertrek langs de autostrade Antwerpen/Breda/Utrecht/Amsterdam/IJmuiden, niet meteen opwindend maar het brengt me snel bij de ferry ik wil op vakantie dan die +- 170km maar over de autostrade.
En ja hoor twee maal file, niet lang wel vervelend ... voor de automobilisten ik laveer rustig tussen de stilstaande voertuigen.
Als ik IJmuiden nader voel ik dat ik aan water kom, de temperatuur zakt een paar graden de ferry moet vlak bij zijn.
Nog even tanken voor ik de ferry opga, je weet maar nooit hoeveel één liter benzine in "the U.K." kost ... how zeg hier is het ook niet min 1,679 euro/liter ... slik.
In boarden ging vlot, hut opgezocht andere kleding aangetrokken en m'n avondeten gaan nuttigen.
Ik ga vroeg slapen, de zeelucht maakt me moe.

Goed geslapen op de ferry ondanks het late nachtrumoer van de vele passagiers aan boord, en de dunne muren tussen de hutten ik hoor zelfs wanneer m'n buren een rits (van hun bagage) openen/sluiten.
In IJmuiden vertrek je om 17.30 uur in Newcastle kom je om 9.00 uur de volgende dag aan, praktisch toch.
Als we aanmeren is het een lekker weertje, bij de weersverwachtingen hadden ze het negatiever voorgesteld ik was te warm aangekleed niet erg iets uitdoen is zo gebeurd.
Thuis opgezocht, op zo'n 15km van de ferry in Newcastle is een Triumph dealer die zoek ik even op.

http://www.triumphnortheast.com/  

Daar hadden ze niet veel tijd meer ze hadden die dag namelijk een ride-out gepland, niet erg na m'n korte bezoek daar zette ik men weg verder naar de voetgangers brug nog steeds in Newcastle "Geteshead Milenium Bridge"



Mooi he, nee ik heb dat niet gefilmd daar had ik geen tijd voor lol!
Als ik van deze voetgangersbrug wegrij en dit verast me leuk want hier wist ik niets van rij ik onder nog verschillende oude en nieuwe bruggen, indrukwekkend mooi.



Hup naar "Hadrian's wall" die muur hebben de Romeinen opgetrokken om de "barbarian's" duidelijk de grens niet te laten overschrijden. hahaaa .




Ik bezoek de muur in Heddon één van de weinige plaatsen waar je de muur gratis kan bezichtigen, want als ik later zo'n 30km de muur afrij zijn er op regelmatige plaatsen (om de 1,5km) overblijfselen van Romeinse villa's/burchten die je kan bezoeken tegen betaling ja zelfs de aanpalende parkeerplaatsen zijn betalend ... niks voor mij dus doorrijden naar de eerste B&B waar ik twee nachten zal verblijven.
De rit van Newcastle naar Carluke duurt zo'n 4.30 uur, mooie wegen al zijn ze op de Michelin kaart meestal niet in het groen aangeduid ... mag wel.
B6318/A7/B7068/B723/A701/B719/B7076/B7086/B7056
Nadat ik een half uurtje bij de B&B was gearriveerd begon het licht te regenen volgens de weerberichten tot de volgende morgen, ik ga m'n rit voorbereiden voor de volgende dag vraag wat raad aan de B&B eigenaars die me een paar goede tips geven ... bye the way ikzelf vind het leuker om in een B&B te verblijven dan in een hotel de contacten in een B&B zijn uit m'n ervaringen gemoedelijker.

http://www.douglashall-bandb.co.uk/  

M'n excuus dat ik (nog) geen eigen foto's heb geplaatst k'heb net een nieuwe laptop en ik kan er nog niet goed mee werken ... komt misschien nog wel.
Binnenkort de rest van m'n reis verslag, als het jullie interesseert natuurlijk.



TTTT
Terug naar boven Ga naar beneden
lukke
Senior member
Senior member
lukke


Aantal berichten : 835
Leeftijd : 65
Woonplaats : Holsbeek

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimezo 26 jul 2015, 22:52

De interesse is er!! (scheidingsmuren waren blijkbaar van alle tijden)
Terug naar boven Ga naar beneden
nelly
Member
Member



Aantal berichten : 310
Woonplaats : Zonhoven

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimezo 26 jul 2015, 23:03

goodpost
Ik vind dit zeer interessant  
Ik kan niet wachten om uw reisverhaal in Schotland te lezen ...
Ik vind dat een prachtland en vooral hun muziek , daar hou ik van... Thumbs up
grtzzz , nelly
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimema 27 jul 2015, 00:07

Mooie reis, ik ben benieuwd naar de rest van het verslag.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
Mr Hulot
Member
Member
Mr Hulot


Aantal berichten : 65
Leeftijd : 75
Woonplaats : Merksem

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimema 27 jul 2015, 09:37

Mooi Tony, vertel verder. Maar wat was er dan mis met die vervangen remblokken? Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimema 27 jul 2015, 15:30

Thumbs up 

go on lad,tel us a wee tale or two,tall ones! Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
ivob
Veteran
Veteran



Aantal berichten : 1196

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimema 27 jul 2015, 16:58

Laat maar komen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tony The Triumph Tiger
Vintage
Vintage
Tony The Triumph Tiger


Aantal berichten : 2895
Leeftijd : 61
Woonplaats : Schilde

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimema 27 jul 2015, 18:27

@ Mr Hulot, de remblokjes vooraan zouden het geen 4OOO km of meer uithouden.



TTTT
Terug naar boven Ga naar beneden
Tony The Triumph Tiger
Vintage
Vintage
Tony The Triumph Tiger


Aantal berichten : 2895
Leeftijd : 61
Woonplaats : Schilde

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimema 27 jul 2015, 20:27

Dag 3: zondag

Het heeft afgelopen nacht geregend in Carluke dus goed uitslapen en een beetje blijven luieren in het bed het is niet voor niets vakantie, ja kom Tony sta op.
Ik bestel een "Braveheart breakfast", wat houd dat allemaal in.
Link sausege-Scottish square sausage-haggis-black pudding-bacon-fried egg-potato scone-mushrooms-fried tomato's-beans, zo een hele mond vol maar o zo lekker dat ik de dag erop nog een "Braveheart breakfast" bestel ... het zag er ongeveer zo uit.

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Scottish_breakfast

Ik zat niet alleen aan tafel in de three room B&B waren nog gasten hij vertelde me trots dat hij nog militair was geweest en dat hij wel van wanten wist wat betreft het opvouwen van een landkaart, ik had hen namelijk info gevraagd over wat ik in de buurt kon afzien hij was namelijk van uit de buurt waar de B&B zich bevond zei was van uit de buurt van Londen (vlakbij het Ace Cafe) ... wel ik vertel je het moment dat hij zich uit de ontbijtruimte begaf heb ik de landkaart in de originele vorm gevouwen zijn misbaksel trok op niets.
Nadat ik niets wijzer was geworden heb ik mijn schema zoals vooraf gepland aangehouden.
Eerst naar "forth bridge" in Queensferry de rit was fris maar droog alhoewel het wegdek was nog nat, daar aangekomen wist ik van een vorige Schotland rit dat er net onder de brug een bikers-cafe was "The Bikers Cove" deze is er nog steeds en lijkt wel gekrompen te zijn tegenover m'n vorig bezoek daar.

Forth Bridge


links the bikers cove, rechts een toeristen shop
Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later The-bikers-cove

De eigenaar van de toeristen shop staat met een kraampje op het 30ste Schots weekend in Alden Biesen.

http://www.scottish-weekend.be/

Na mij kwamen er nog motards aan bij the bikers cove, ik hoorde één haantje de voorste tegen z'n omstaanders zeggen dat Triumph motors wel leuke motors zijn maar o zo stil ... die schrok wel even als ik m'n "Lucifera" starte.
Ooh and i thought that Triumph's where quiet motorcycles.
Ik heb nog eens extra gas gegeven natuurlijk bij het verlaten van de parking daar, m'n voorwiel stond richting "The Kelpies" onderweg gestopt om te tanken er stapten twee klanten op me af wat later bleek vader en zoon "nice motorcycle" zei de vader ik hoorde aan z'n accent dat hij geen Schot was, ja ze zijn afkomstig uit Frankrijk dat wil zeggen de vader woont voorgoed in Schotland de zoon woont nog bij z'n moeder in Nimes en spreekt geen woord Engels hun zouden me de weg naar "The Kelpies" wijzen het stond heel slecht aangegeven ook m'n gps wist niet goed raad het parkje waar "The Kelpies" staan is gloednieuw en volop in aanbouw.



Het is leuk om er geweest te zijn maar de geur die afkomstig is van de kraampjes waar ze vanalles in frituurvet klaarmaken jaagt me weg.
Hup naar "The Falkirk wheel" (20 min. rijden)



Bijna van hetzelfde laken een pak wat de omgevingsgeur betreft, ik hou me op een afstand ... veel leuker om zo'n grote constructie op een afstand te zien.
Dit is volledig om de toeristen te vermaken, plezierbootjes zoals je ze o.a. in Brugge en Amsterdam enz ziet rondvaren gaan op en af de lift.
Er zou op de site ook overblijfselen van een Romeinse muur zijn "Antonine's wall" ... niet gevonden ... zucht.

https://en.wikipedia.org/wiki/Antonine_Wall

Ooh ik moet even de natuur in naar Craik Forest waar het mooie St. Mary loch in ligt.



Terug naar de B&B ... douchen en iets gaan eten, ja dat dacht je maar alle eetgelegenheden pubs-restaurants enz serveren geen warm eten meer dat stopt hier om 20.00 uur ik was er om ongeveer 20.30 uur naar het volgende dorp dan daar heb ik uiteindelijk nog een Italiaan gevonde die z'n keuken nog wou aanporren ... ik was z'n laatste klant.



TTTT
Terug naar boven Ga naar beneden
nelly
Member
Member



Aantal berichten : 310
Woonplaats : Zonhoven

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimedi 28 jul 2015, 06:16

En nu ...volgende dag ... bounce
grtzzz , nelly
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimedi 28 jul 2015, 14:57

Mooi reisverslag TTTT , laat de andere verslagen maar volgen....... Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
wor
Senior member
Senior member
wor


Aantal berichten : 944
Leeftijd : 64
Woonplaats : WinkseleDelle

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimedi 28 jul 2015, 16:44

we want more Very Happy aub
Terug naar boven Ga naar beneden
Tony The Triumph Tiger
Vintage
Vintage
Tony The Triumph Tiger


Aantal berichten : 2895
Leeftijd : 61
Woonplaats : Schilde

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimedi 28 jul 2015, 21:51

Dag 4-5 en 6: maandag dinsdag woensdag
Maandag
Ik vertrek naar Tomintoul langs o.a. Alloa (ik waan me even op Hawaii wat de naam betreft) Perth, ik ben halfweg de rit en het begint te regenen in het Cairngorms national park (highlands) ligt m'n volgende verblijf het Glen Avon hotel, ik heb alles op voorhand geboekt zo rond januari maar dit afgeleefd hotel had ik beter links laten liggen.
Ik bestel bij aankomst aan het hotel aan het naar mijn inziens jobstudentje een koffie zei wil me kost wat kost eerst inchecken ik merk aan haar onhandigheid dat ze dit nog nooit alleen heeft moeten doen de koffie laat op zich wachten en begin m'n doorweekte regenkleding aan de toog in de pub waar ik me moet inchecken uit te trekken de weinige tooghangers kijken geamuseerd toe ik vertel hun dat het in België waar ik woon op dat moment een hittegolf gaande is ... na wat twijfel beginnen ze te lachen het ijs is gebroken.
Aaaah koffie.
Na het nuttigen van de koffie schuifel ik met al m'n natte kleding en bagage naar m'n kamer gelukkig op de gelijkvloer, ik draai alle verwarmingstoestellen op maximum en hang m'n natte spulletjes erboven.
Televisie gaat aan om het weerbericht gade te slaan, ik ga douchen wat een opdoffer of het water is heel warm of heel koud ... oh wat had ik dat anders gewild na zo'n natte frisse rit.
Omkleden een fish & chips in de pub van het hotel besteld van omgerekend 12.50 euro (z'n geld waard het was lekker) en m'n rit van morgen naar o.a. Glen Muick en de mooie in het groen aangeduide wegen ten zuiden van Aberdeen die op m'n Michelinkaart staan uitstippelen en in m'n Tomtom inbrengen.
23.00 uur ding ding ding gaat de koperen klok boven de toog en de waard "last call" roept bestel ik nog snel een drankje ... even later ding ding ding de bar gaat dicht.
Dinsdag
Het heeft heel de nacht geregend volgens de weerberichten zou het noorden van Schotland de beste weerkaarten hebben, man man man dan zou ik het ten zuiden van waar ik me bevind wel eens willen zien.
Ik bestel een "Scottish breakfust" ik hoop dat het een beetje op het "Braveheart breakfust" lijkt van de vorige B&B, helaas.
Het regenen lijkt gestopt te zijn ik vertrek, ik ben nog geen half uur weg of het begint te regenen spijtig want ik stop nauwelijks voor foto's te trekken of om gewoon op een parkeerplaats/point of view te genieten van het uitzicht ... ik passeer twee Schotse Highland runderen die in een weide staan te grazen ... helaas te nat om te stoppen en een foto te trekken ... doorrijden.
Het laatste stuk naar het "Glen Muick Loch" is over groffe kiezelweg, ik ben extra voorzichtig maar bij aankomst van he loch heb ik geen spijt dat ik heb doorgezet ... zo mooi.
Het laatste stukje doe ik te voet, nee het was er niet zo wit als op deze beelden wel even mooie verzichten desondanks het mindere weer.



Ik vertrek van Loch Muick, iets na de middag wordt het even droger bestel in een pub een koffie eet er m'n chocolade muffin en fruit dat ik uit het hotel heb meegenomen op een terras op bij vertrek m'n regenkleding terug aantrekken ... wat zeg ik ... ik heb het nooit uitgetrokken een beetje later ja regen.
Op deze rit (dag 5) beslis ik dat het nog lang zal duren eer ik op de motor terug naar Schotland ga, weet je hoe ik me voel ... net als ieder van jullie die na een lange koude winter naar een mooi voorjaar/zomer uitkijken.
Volgend jaar rij ik naar het zuiden van Europa, zeker weten.
Als ik Stonehaven aan de oostkust onder Aberdeen houd het op met regenen, jongens dan lijkt het hier wel het paradijs of zou dat maar een gedachte van me zijn LOL.
Nee ik heb de ruïne niet bezocht wel voorbij gereden.



Woensdag
Het begint een beetje ééntonig te worden maar het heeft heel de nacht en ochtend geregend en het is koud bij het vertrek om 11.15 uur van m'n dagelijkse rit vraag ik aan een mede motard met boordcomputer wat de temperatuur is "11graden" wist hij me te vertellen en geloof me het vocht in de lucht maakt het er niet beter op.
Ik doe net als de vorige dag, ik rij richting kust waar het meestal wat droger is ditmaal naar het noorden richting Banff
En op m'n planning staat een distilleerderij bezoeken, ik ben in de Speyside maar nooit geweten dat hier zo veel distilleerderijen waren ik stop bij de eerste de beste ... een zeg maar meer bescheiden in omvang ... hmmm "no guided tours" was er op de parking op een bord te lezen gelukkig was het droog.
De volgende "The Glendronach distillery" was ook niet heel groot en heeeeel mooi gelegen het water wat ze voor hun whisky gebruikte liep in een klein riviertje dwars door de distilleerderij.

http://glendronachdistillery.com/  

Als ik aankom merk ik dat er net een tour begonnen is ik sluit me aan 5 pond, de gids is een vriendelijke gepensioneerde man de medebezoekers één Brit en een Frans koppel met hun twee tiener zonen de vader dient als tolk want de vrouw en twee zonen verstaan geen Engels.
Ik moet zeggen voor zo ver mijn Frans rijkt is de vertaling van de vader verre van slecht.
Hier ook en op verschillende plaatsen "nice bike mate" waarop ik antwoord, klopt en hoe komt het dat ik er hier nauwelijks zie rondrijden ik zie wel Duitse en Japanse merken maar Britbikes ho maar.
Ik krijg zelden antwoord.
Ik vertrek richting kust "Banff", dit kan toch niet ik zie blauwe lucht door de wolken éénmaal aan de kust tijd om een leuk terrasje op te zoeken en geloof me van Banff tot Buckie ik schat zo'n 25km aan de kust niet één terrasje.
Heel de terugweg denk ik "aah ik ga een leuke single malt whisky kopen in the whisky castle" een slijterij met meer dan 500 whisky's vlak bij het hotel waar ik verblijf, wat denk je gesloten om 17.3O uur ... te laat.

http://www.whiskycastle.com/  

Dan maar de rit voorbereiden naar Lochinver voor de volgende dag bij het avondeten in de pub van het hotel.



TTTT



TTTT
Terug naar boven Ga naar beneden
nelly
Member
Member



Aantal berichten : 310
Woonplaats : Zonhoven

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimewo 29 jul 2015, 05:27

Memories... Wink
grtzzz , nelly
Terug naar boven Ga naar beneden
mrbullmastiff
Veteran
Veteran
mrbullmastiff


Aantal berichten : 1604
Leeftijd : 60
Woonplaats : Sluiskil

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimewo 29 jul 2015, 09:34

Spijtig van al die regen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.mobrie.nl
nelly
Member
Member



Aantal berichten : 310
Woonplaats : Zonhoven

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimewo 29 jul 2015, 13:37

regen ...moet je erbij nemen ,
dat is nu eenmaal Schotland Rolling Eyes
grtzzz , nelly
Terug naar boven Ga naar beneden
ronny
Veteran
Veteran
ronny


Aantal berichten : 1630
Leeftijd : 57
Woonplaats : Holsbeek

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimewo 29 jul 2015, 23:36

TTTT , je moet maar denken , regenkilometers tellen "dubbel" hé .... Thumbs up
Terug naar boven Ga naar beneden
Bulldog
Veteran
Veteran
Bulldog


Aantal berichten : 1533
Leeftijd : 59
Woonplaats : a/d schelde in Klein Brabant

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimedo 30 jul 2015, 13:01

Prachtige reis....

Pfff....weeral(voor de tigste) keer aan het twijfelen of ik de week voor 't ace-weekend naar Schotland trek(of weerom niet). Ik HAAT regen op de motor...
Terug naar boven Ga naar beneden
Tony The Triumph Tiger
Vintage
Vintage
Tony The Triumph Tiger


Aantal berichten : 2895
Leeftijd : 61
Woonplaats : Schilde

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimedo 30 jul 2015, 21:36

Dag 7: donderdag
Ik ook Bruno, als iemand me toen had gezegd je kan zonder opleg voor de ferry naar huis kon gaan ik had het gedaan.
Enfin, hoera droog bij m'n vertrek uit Tomintoul hoe meer de rit vordert hoe donkerder het wordt en ja hoor ... regen.
Nu ga ik even terug voor m'n vertrek naar Schotland, ik had "Lucifera" voor onderhoud bij m'n Triumph dealer binnen gedaan hun hadden me er attent op gemaakt dat de voorste remblokjes geen twee weekse motorreis zouden overleven dus die werden vervangen voor de rest was ze technisch prima in orde ... jajaaa ... het wegdek is hier zo ruw/grof dat en ik had het bij vorige tankbeurten al gemerkt de indicators die aangeven dat je motorband aan het verslijten is al gelijk stonden met de buitenkant van m'n achterband.
(Achter)band was in een hels tempo aan het verslijten, en dat met de nog vele regen in het vooruitzicht en het weekend komt eraan ik beslis er komt een nieuwe achterband op tijdens deze vakantie ... geen risico's nemen.
Bij aankomst in het dorp waar m'n volgende B&B is staat één tankstation, niemand te zien toch stop ik vanaf de overkant van de straat rent er een jongeman uit de plaatselijke kruidenier "Gas sir?" vraagt hij me ... ja ook ... en een adres waar ik m'n achterband kan laten vervangen.
Hij kijkt me bedenkelijk aan en heeft geen passend antwoord.
Ik rij naar de B&B nog geen twee km. verder, check me in dat treft de eigenaar is een Nederlander z'n vriendin een Franse ... ik leg m'n probleem uit Ed pleegt een telefoontje in de bandenboer waar hij altijd gaat ... helaas geen succes ze doen geen motors ... volgende telefoontje ... ja we krijgen de gevraagde banden maat binnen ... eeuh volgende week pas GRRRRR ... derde telefoontje succes enige nadeel het is in de buurt van Inverness ... daar kom ik vandaan maar ze krijgen er devolgende dag één binnen ja no prob ik ben daar iets na de middag ... tot morgen.
Ik douche kleed me om en ga te voet naar de plaatselijke pub waar ik m'n dinner bestel een duo van warme en koude gerookte zalm HMMMM lekker, net daarvoor stapte ik zowat tegelijkertijd met een wat later blijkt een al dronken "local" de pub binnen ... zonder dat ik iets gezegd had vraagt hij "German?" ik antwoord "No, are you?" daar kon hij niet mee lachen ... ik ook niet LOL
Als ik terug in de B&B aankom neem ik nog een single malt whisky die ik net voor m'n vertrek uit Tomintoul had gekocht, ik kijk uit op de rivier die tussen de B&B en het dorp stroomt ... zo is het ideaal ik vergeet even al de regen.

Deze foto moet bijna vanuit de B&B getrokken zijn, dit was ook mijn zicht met m'n whisky in de hand.


Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Lochinver-b-IMGP2771



TTTT
Terug naar boven Ga naar beneden
nelly
Member
Member



Aantal berichten : 310
Woonplaats : Zonhoven

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimevr 31 jul 2015, 05:59

Het is precies ons verhaal ,maar dan 10 jaar terug  Wink
Regen ...overvloedig, 
versleten banden ,
natte voeten ( en niet alleen de voeten)
whisky...overvloedig (zij ,niet wij)
en mooie , zeer mooie uitzichten .
Ondertussen toch ne keer of 4 terug naar daar geweest .
Zou het dan toch iets "Schots" kunnen zijn Rolling Eyes 

next please ...

grtzzz , nelly
Terug naar boven Ga naar beneden
marnixvy
Veteran
Veteran
marnixvy


Aantal berichten : 1450
Leeftijd : 68
Woonplaats : Destelbergen

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimevr 31 jul 2015, 09:42

Reeds twee vakanties doorgebracht in Schotland, telkens voor iets meer dan twee weken.
Zowat het mooiste wat er is om met de motorhome te verkennen maar op de smalle baantjes is het uitkijken en uitwijken voor schapen en herdershonden, je bent nl. zelf verantwoordelijk voor de ev. overhoop gereden schapen, dit in tegenstelling van bij ons waar de eigenaar van dieren verantwoordelijk is voor de schade die zij veroorzaken.
Het meest indrukwekkend was tussen Inverness en Durness, een dag rijden op een maanlandschap zowat in het uiterste N.W, zooooo verlaten en stil met af en toe een enorme kudde herten die het pad kruisen.
Wij waren daar begin Augustus en telkens niet meer dan 1 dag regen gehad op meer dan 15 dagen en dat was dan nog in Edingburg.
Ben daar ook enkele dagen gaan vliegen en hellingstijgwinden gaan oefenen op het veld van de Scottisch Gliding Union. Alles gewoon mooi, mooi, mooi, en een erg toegankelijke bevolking.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tony The Triumph Tiger
Vintage
Vintage
Tony The Triumph Tiger


Aantal berichten : 2895
Leeftijd : 61
Woonplaats : Schilde

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimedo 06 aug 2015, 23:56

Voor diegene die aan m'n woorden mochten twijfelen of het met een korreltje zout nemen.


http://www.scotsman.com/news/environment/scotland-s-weather-coldest-summer-for-43-years-1-3851543



TTTT
Terug naar boven Ga naar beneden
marnixvy
Veteran
Veteran
marnixvy


Aantal berichten : 1450
Leeftijd : 68
Woonplaats : Destelbergen

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimevr 07 aug 2015, 00:06

Ja, het is duidelijk, de aarde is aan het opwarmen maar blijkbaar dit jaar niet in Schotland.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tony The Triumph Tiger
Vintage
Vintage
Tony The Triumph Tiger


Aantal berichten : 2895
Leeftijd : 61
Woonplaats : Schilde

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimeza 05 maa 2016, 15:57

Dag 8: vrijdag
-----------------
Ik waag het niet on nog veel kilometers te doen met deze achterband, terug naar Inverness daar is een motordealer die na drie telefoontjes van Ed eigenaar van de B&B de juiste maat achterband voor me heeft. 
Dat wil zeggen, de respectievelijke band zal vrijdag om 14.00 uur geleverd worden. 
Ik dacht ik vertrek vroeg en was daar om 12.30 uur op de middag, m'n lucifera werd vijf minuten na aankomst op de brug gezet ... nog even wat verwarring want ze dachten dat ik met een Harley aan zou komen zetten volgens de werkplaats verantwoordelijke. 
Als we dat aan het uitpraten waren stopte voor onze nuis een rode bestelwagen, de achterdeuren gingen open en tussen een zestal nieuwe motorbanden lag ook een Dunlop. 
Nu nog even afwachten of het wel de juiste maat is, jawel hoor nadat ze de achterband hadden gescand werd deze aan de monteur gegeven die mij even voordien nors verwees om de werkplaats te verlaten. 
"You are  not aloud to come here" eeuh ik wist het niet, ik: "Oh sorry bud i see no sighn" 
Toch maar even de winkel in zolang hij aan lucifera sleuteld, ik ben zinnes om een thermo lange onderbroek te kopen. 
Morgen zaterdag gaat het waar ik naartoe ga maar negen graden heel de dag regen en stevige wind. 
De kleinste maat is een XXL, ik lach (groen) maar koop het toch. 
Karren te groot nayuurlijk maar ik ga er geen spijt van hebben blijkt later. 
Een half uurtje na aankomst staat m'n lucifera klaar met een nieuwe Dunlop achterband, ja even de "Applecross" aandoen dacht ik. 
We daar al eens een paar jaar voordien over gereden met de "U.K.-lads" een paar jaar voordien in zeer slechte omstandigheden ... wind ... regen ... vandaag is het zeker niet veel beter toch waag ik het erop. 
Weet je, zo fel overroepen iedereen die op de motor in Schotland is geweest moet eens over de "Applecross pass" hebben gereden. 
Wel ik heb in Schotland over honderden mooiere interesantere wegen gereden en in het dorp Applecross zie ik alleen maar figuren zoals je ze ook in Knokke tegen het lijf zou kunnen lopen.
De route naar m'n slaapplaats (noord-west Schotland) is zo veel mooier dan de Applecross pass. 
Als ik terug richting B&B koers zet weet ik dat ik laat zal aankomen, het zal uiteindelijk na 20.00 uur zijn ik ga rechtstreeks naar het enige restaurant vlakbij de B&B. 
In de pub waar ik de dag voordien heb gegeten was geeb plaats meer, ik douche wel na het eten ... goede keuze want ik was de laatste klant die ze nog binnen lieten ... restaurant gasten na mij weigerden ze. 
Ik bestel een homemade pie met chorizo rundsvlees en een Spaanse kaas erin, met nieuwe aardappeltjes sluimer erwten wortelen en een heerlijke uiensaus. 
Na zo'n lange vermoeiende dag/rit op de motor smaakt het wel, de pie is knoerheet en overheerlijk. 
Bij aankomst in de B&B Ed nog even bedankt voor zijn inzet. 
Douchen, oh wat doen die douche's s'avonds toch goed na koude/natte ritten. 

Applecross pass 


Een kleine inpressie hoe noord-west Schotland eruit ziet




TTTT
Terug naar boven Ga naar beneden
Jokke
Vintage
Vintage
Jokke


Aantal berichten : 4371
Leeftijd : 52
Woonplaats : Heist op den Berg

Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitimeza 05 maa 2016, 17:39

Prachtig!!

'nuff said Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Empty
BerichtOnderwerp: Re: Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later   Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Van 10 t.e.m. 25/07/'15 U.K./Schotland en 4080 km later
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat een pech in Schotland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
:.. www.TriumphVlaanderen.be ..: :: Meetings & Evenementen :: Fotos en reacties :: Reisverslagen-
Ga naar: