:.. www.TriumphVlaanderen.be ..:
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Forum voor Triumph motoren

FacebookIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Welkom op Triumph Vlaanderen Forum

Vakantie

Ga naar beneden 
+10
Tiger 73
Akiruo
mzungaa
Raf
Vke
w_boelen
pluche
Black swept
anarchy
Louie
14 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Louie
Veteran
Veteran
Louie

Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 12:30

't Begint weer, het plannen van vakantie. Ik heb daar altijd een beetje vreemd gevoel bij. Ik kan niet begrijpen waarom mensen zo graag ver van huis gaan. Is dat raar, dat ik dat zo voel?
Ik moet er niet aan denken om onze twee honden en kat aan de zorgen van iemand anders over te laten.
Motorvakanties naar een ver land....'t zal prachtig zijn, en avontuurlijk. Is dat nodig om je motor op de juiste waarde in te schatten?
Ik heb afgelopen weekend niet anders gedaan dan m'n motor te poetsen, wat kleine dingetjes eraan veranderd en vooral..er van genieten. Terwijl ik er dan bij zit en mezelf verheug op mijn toekomstige kleine ritjes ben ik zo blij...blij als een klein kind.
Ik maak eigenlijk niets mee..euh met m'n Bonneville....en toch...zo blij met dat simpele tweewielertje.
Zou ik op vakantie gaan als ik nergens naar hoefde te kijken?
Wat mijn vader vroeger regelmatig tegen me zei is volgens mij nog waar ook!
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert......
Terug naar boven Ga naar beneden
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy

Aantal berichten : 5703

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 12:41

De mooiste vakanties zijn deze waarbij je zelf bepaalt wanneer je vertrekt en wanneer je terug komt.
Ga je een reis boeken, komen je tickets binnen en er staat al op wanneer de terugvlucht is.
Men zegt dan: we moeten voor 10 uit onze kamer zijn.
We moeten 2 uur voor het vertrek op de luchthaven zijn
We moeten er eens uit!
Is dit vakantie?
Is het niet dat hoe evenwichtiger, geamuseerder en stressloos je leven verloopt de behoefte aan die zogezegde vakantie minder is ?
Is vakantiegeld niet beter besteed aan wat spulletjes-updates-blingblingkontjes voor je geliefde motor waar je voortdurend plezier aan hebt dan aan een weekje Bodrum waar je met wat geluk géén zonneslag hebt maar waarvan de sporen na een weekje thuis al afgeschilferd zijn?
Louie
Veteran
Veteran
Louie

Aantal berichten : 2200
Leeftijd : 65

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 12:42

euh tja Anarchy.....dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen........
Black swept
Veteran
Veteran
Black swept

Aantal berichten : 2113
Leeftijd : 61

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 12:46

Vakantie At Louie , vakantie das voor my effe we uit dit stressland en as't kan
liefst met myn yzer paard Vakantie Icon_biggrin , enne de hondjes oftelwel gaan ze mee
met camionet en moto ofwel zorg ik vrienden die thuis met de hondjes
vakantie houden Vakantie Icon_biggrin
En daarom heb ik ook elk jaar thuis andere honden op logement Vakantie Icon_lol Vakantie Icon_cheers
een mondje meer maakt nie uit Vakantie Icon_exclaim ,,,, By deze,,,

Bs
pluche
Vintage
Vintage
pluche

Aantal berichten : 2667

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 18:30

De hond is voor mij geen probleem, die gaat op vakantie bij een vriendin die in een bos woont. Ik ben altijd al naar het buitenland getrokken buiten vorig verlof. Toen zijn we in Belgie gebleven, wat in de ardennen gezeten. En ik miste iets...volgend vakantie trek ik terug naar het buitenland, dat geeft mij een toch "meer" verlof gevoel. Voor er kinderen waren,werden er ook bijna nooit vaste vertrek of terugkomst dagen, laat staan, uren afgesproken...er was een eindpunt en dat was het...opladen en wegwezen, stoppen wanneer je zin had, en als het meezat, naast de moto in 't slaapzakske. Nu met de kinderen is het wel anders, die verwachten wel ongeveer te weten wat de plannen zijn...omdat ik met de kinderen wat wil kunnen rondtrekken, en geen zin meer had voor 10 keer een tent op en af te breken, heb ik twee jaar terug een oud caravannetje ( 30j oud) aangeschaft en met mijn vader opgelapt...stapelbed in geplaatst enzo...Toen ben ik met de kids voor twee weken naar spanje vertrokken, ook ni wetend hoe lang we gingen rijden, of wanneer en waar we gingen slapen...Het eindpunt stond wel vast en op terugweg nog een weekje in frankrijk gestopt. Ook nog wat in nederland en in de ardennen gezeten... Dit was natuurlijk bijlange ni zo avontuurlijk als met den bike, maar toch wel tof voor met de kids te doen. 'k Zou graag een keer in schotland, en italie met de kids, gaan rondtrekken, maar weet nog niet wanneer.Hopelijk kan ik volgende vakantie buiten het verlof met de kinderen ook met de moto eens terug naar het buitenland bollen...'k weet alleen ni, of ik dit lichamelijk nog wel aankan. Vroeger ben ik met mijne moto veel weg geweest...nederland, duitland, frankrijk, denemarken,italie, spanje, luxemburg,.... 13 jaar lang elk verlof waren we weg,meestal meerdere keren per jaar, maar toen was ik wel veel jonger...en harder...veel harder. Ik schrok al toen ik dit jaar naar chimay reed, dat het toch best vermoeiend was....
w_boelen
Senior member
Senior member
w_boelen

Aantal berichten : 624
Leeftijd : 50

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 18:41

Wij gingen vroeger ook nooit op vakantie maar dan betrap
ik mezelf er steeds op dat je toch aan het werk bent (huis, tuin, ...)
Dingen die ik niet echt als vakantie zie.

Daarom ga ik best graag op vakantie. Heen en terug ligt aardig
vast, maar daartussenin doe ik waar ik zin in heb.

Geen ontbijt maken, tafel ruimen, bed maken, ...
Maar gewoon doen waar je zin in hebt, eten waar je zin in hebt
en drinken waar je zin in hebt. En dat alles liefst in de zon.

Dat is vakantie voor mij. Maar ik begrijp best dat het iets heel persoonlijk
is en andere dat liever opvullen met andere bezigheden.
Vke
Vintage
Vintage
Vke

Aantal berichten : 2518
Leeftijd : 42

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 19:31

Ik ben nooit een vakantiemens geweest om alle bovengenoemde redenen... Mijn honden achterlaten in de handen van iemand anders, mijn vertrouwde stekje...

Tot vorig jaar. Vorig jaar was de eerste reis waarvan ik niet wilde terugkeren. Mijn eerste motorreis! Naar de Vogezen met 10 man, ik en mijn kameraad als snelsten met ons tweetjes ervandoor! Zaaaalig hebben we het gehad, de 4 dagen waren zo voorbij. Voor het eerst miste ik mijn hondje niet, mijn bedje, mijn TV...

De motor doet je dingen vergeten waarvan je niet meer wist dat je er zonder kon. Dit jaar gaan we weer met een bende op motorreis en BS, als je nog een plaatsje vrij hebt voor een welopgevoed hondje hoor ik dat graag Laughing Ik geef ze namelijk niet zomaar aan iemand mee...

Vakantie... zucht... Dat eerst de sneeuw maar eens verdween!
http://www.lcvb.be
Raf
Member
Member
Raf

Aantal berichten : 105
Leeftijd : 43

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 19:39

Dit jaar hoop ik ook eens met de moto te kunnen gaan, alleen de vriendin heeft daar geen oog op. Ze gaat trouwens zo ook al niet mee. Dus zou ik in m'n eentje moeten gaan.
Daarom hou ik de kerk in het midden en ga ik mee naar 't eiland. ( Eerst Ibiza, toen
Tenerife) Alleen dit jaar staat er nog niets vast, dus is m'n hoop levend ...
De hond laten we meestal bij m'n ouders ( groooooote speelweide en speelkameraad daar) de vogel bij haar ouders. Is alles leuk verdeeld.

Raf
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 19:45

Vke, jij met je Day SE ik raad je het noorden van Spanje aan van Pamplona naar de westkust Fistera: perfekt asfalt waar je banden aan kléééééééééven, weinig verkeer (behalve enkele Carlos Sainz imitators) en bochten Warp faktor ???
En 100 km naar beneden ben je in Portugal!
Vke
Vintage
Vintage
Vke

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 19:48

Zuid-Spanje bedoel je dan?? Goeie tip, anarchy!! drool
pluche
Vintage
Vintage
pluche

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 19:50

portugal moet 'tschijnt prachtig zijn...vrienden van mij zijn er een huis aan het zoeken met een grote grond....dan weten we in de toekomst waar naartoe....
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 19:53

Nee Vke, Noord-Spanje.
De 'Costa Verde' (groene kust).
Ben al veel in Spanje geweest, dit is het mooiste, zeker met de motor (tot 1600m hoogte).
En in Fistera, de mooiste zonsopgang en zonsondergang die je kan meemaken!
En ben je kunstliefhebber, pik je een dagje Bilbao mee.
Vke
Vintage
Vintage
Vke

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 19:54

Ok, anarchy bedankt cheers Ik vraag je sowieso wel om meer info als ik moest besluiten ernaartoe te rijden, maar dat klinkt verdorie aanlokkelijk!
mzungaa
Senior member
Senior member
mzungaa

Aantal berichten : 567
Leeftijd : 62

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 20:23

Spanje en Portugal lijken me ook droombestemmingen om met de tuf te doen, alleen jammer dat het zover is om er te geraken. je zou minstens voor 14 dagen moeten gaan om de streek goed te kunnen verkennen.

Mijn grote vakantie staan meestal in teken van de familie, samen met vrouw en dochter genieten van een welverdiende rust (ik denk toch dat ze verdiend is Laughing)
Maar in Juni trek ik met mijne tiger naar Schotland. 10 dagen voor mij alleen. cheers cheers cheers
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 20:25

Was 3 weken dat ik geweest ben.
We hadden ook geen vaste datum om terug te keren, no pressure!
Bij thuiskomst hadden we kleine 5000 km gedaan.
5000 km genieten...
pluche
Vintage
Vintage
pluche

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 22:59

5000 in 3 weken...amaai ni slecht. En hebde dan alle dagen gereden, of af en toe blijven staan op één plaats?
Akiruo
Senior member
Senior member
Akiruo

Aantal berichten : 692
Leeftijd : 50

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimedi 12 jan 2010, 23:44

@ mzuungaa. Misschien kan erheen vliegen en daar een motor huren. Zal hoogstwaarschijnlijk geen tiger zijn. Meestal is het een BMW GS (hopelijk ben je dan wel niet allergisch).
Zelf al eens gekeken om dit in Kreta te doen. Steeds hetzelfde hotel, maar elke dag andere routes op GPS.
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimewo 13 jan 2010, 12:11

Van de 3 weken 2 dagen niet gereden.
Langste rit was laatste dag van Bordeaux naar huis, 850 km.
Dus wie nu nog zegt dat een Thruxton en de Bonnie daarvoor niet geschikt zijn moet ik tegenspreken!!!
Maar das echt te doen hoor Pluche.
Regelmatig pauze inlassen, niet te snel rijden en vooral genieten dan vliegen de tijd en de kilometers zo voorbij
mzungaa
Senior member
Senior member
mzungaa

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimewo 13 jan 2010, 17:53

aki, met ne bmw rijden!!! no way!!! ik rij nog liever met een trottinette.

Ik heb ook zoiets van : een motoreis vertrekt bij je thuis. die mooie bestemming moet je een beetje verdienen Laughing
voor mij dan ook geen moto op remork en dan naar je bestemming rijden.

mzungaa
Black swept
Veteran
Veteran
Black swept

Aantal berichten : 2113

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimewo 13 jan 2010, 18:09

JA ,Ma ik heb da toch al verschillende keren gedaan zunne ,
De moto in de camionet en de hondjes en myn vrouwke en myn
credietcard Vakantie Icon_idea Vakantie Lol ,maar dan moet ge ter tyd voor nemen Vakantie Icon_sunny
zeer
belangryk Das gelyk mene printer ALL IN ONE Vakantie Icon_biggrin

Bs
Tiger 73
Veteran
Veteran
Tiger 73

Aantal berichten : 2209
Leeftijd : 51

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimewo 13 jan 2010, 18:22

als de inkt op is ,geen beeld nimeer en als de credietcard leeg is ,geen vrouw nimeer Vakantie Icon_lol
pluche
Vintage
Vintage
pluche

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimevr 29 jan 2010, 21:57

Ondanks het slechte weer...begin ik toch de dromen van vakantie..met de motor. Voor mij is dat lang geleden...zeker 17 jaar. 'k Heb geen zin meer voor 1000km of zo te rijden, die tijden zijn voorbij....maar wel zo'n 300 km per dag, mooie weggetjes binnendoor, terrasjes doen, tentje opzetten...genieten van een biertje terwijl ge naast de moto ligt, wat rondkijken naar de andere mensen die zitten te klungelen met grote tenten, vijf kids en twee honden....terwijl ik kan genieten van de rust. Met niks of niemand rekening moeten houden...in 't slaap vallen naast de tent omdat de avond te mooi is om erin te kruipen. Wakker worden van de vroege ochtendgeluiden...opkramen, stukje rijden...ergens koffietje met broodje nemen. Dit zou mooi zijn....Vijfentwintig jaar geleden toen ik weg was met den boot, belde mijn zus mij onverwachts op om te vertellen dat ze graag aan kinderen wou beginnen, maar nog eerst een reis met de moto wou maken samen met mij. Drie dagen later zijn we vertrokken...richting frankrijk. We hebben toen twee weken rond "gezwerft" op de moto...zalig...Elke dag maar een paar honderd km gereden, door de kleine dorpjes...alles kon, niks moest... dat was nog eens leven...Toen ik mijn moto verkocht en zelf kids kreeg, dacht ik dat ik zulke momenten niet meer zou beleven...maar nu, begint het pas terug door te dringen, dat dit niet voorbij is...Als ik wil ben ik deze zomer terug weg..ik heb mijn tentje maar op te laden, en ik ben weg...dat geeft me een raar soort "opwindend" gevoel...wetend dat dit kan....Zou ik het nog durven, zou mijn zus zin hebben om mee te gaan...het avontuur...het lonkt...
mzungaa
Senior member
Senior member
mzungaa

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimevr 29 jan 2010, 22:02

go for it pluche!
anarchy
Triumph sympathisant
anarchy

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimevr 29 jan 2010, 23:22

@Pluche: niet twijfelen!
Wij zijn op 1 september 2009 vertrokken, enkel in Orléans hotelletje geboekt, voor de rest niks.
Geen tijdstip om terug te komen; zin om maar 100 km te bollen ok, zin om er 800 te bollen geen probleem.
Aan niets gebonden zijn, noch van plaats, noch van tijd...zalig!!!!
FrankC
Senior member
Senior member
FrankC

Aantal berichten : 996
Leeftijd : 63

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitimevr 05 feb 2010, 19:22

een tipje: zet je motor op de trein. Vertrek voor Belgie gemakkelijkst vanuit Dusseldorf (Antwerpen -> Dusseldorf +/- 200km) naar Oostenrijk, Italie, Zuid Frankrijk en vandaaruit verder met je eigen machientje, je vertrekt in de late namiddag en s'morgens sta je in het zuiden!

check it out op de site van DB;
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/de/terminals/terminals.html

een aanrader en direct 1000 km naar het zuiden
FrankC
http://www.bloggen.be/knarfinsjina/
Gesponsorde inhoud

Vakantie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vakantie   Vakantie Icon_minitime

Vakantie
Terug naar boven